2014-09-09, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag har nog inte samma filter framför ögonen dom du...
Vad är det du ser? Du har själv beskrivit vilka enorma mängder energi som frigjordes när byggnaderna föll ihop. Hur mycket material mm, var är allt?
Du kanske kan svara på de seismiska utslagen? varför så svagt utslag
Citera
2014-09-09, 00:27
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Vad är det du ser? Du har själv beskrivit vilka enorma mängder energi som frigjordes när byggnaderna föll ihop. Hur mycket material mm, var är allt?
Du kanske kan svara på de seismiska utslagen?

Det här är ingen jävla frågesport, spotta ut dina påståenden om du har några..
Citera
2014-09-09, 00:34
Medlem
Citat:
Det här är ingen jävla frågesport, spotta ut dina påståenden om du har några..
Om militären har teknologi som inte är känd, då kan det vara en förklaring. Eller tror du de mixtrat med filmerna?

Är teknologin inte känd så får du svar på din misstanke om hur man kunnat hålla det som hemligt, de som jobbat med det har förmodligen inte vetat vad de jobbar med.
Så länge teknologin inte läcker ut är de säkra
Citera
2014-09-09, 00:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Om militären har teknologi som inte är känd, då kan det vara en förklaring. Eller tror du de mixtrat med filmerna?

Är teknologin inte känd så får du svar på din misstanke om hur man kunnat hålla det som hemligt, de som jobbat med det har förmodligen inte vetat vad de jobbar med.
Så länge teknologin inte läcker ut är de säkra

Nu blev det ufo-forum... Nej jag tror inte på Estones amsagor om alienteknologi och antigravitationsvapen. Jag tror inte heller amerikansk militär har vapen som kan pulvrisera metall på nolltid. Dessutom har jag väldigt svårt att se varför de i sånt fall skulle använda det vapnet på fallande bitar och rester av byggnadens stomme när allt redan har rasat... Hittade de inte off-knappen?
Citera
2014-09-09, 00:45
Medlem
Citat:
Nu blev det ufo-forum... Nej jag tror inte på Estones amsagor om alienteknologi och antigravitationsvapen. Jag tror inte heller amerikansk militär har vapen som kan pulvrisera metall på nolltid. Dessutom har jag väldigt svårt att se varför de i sånt fall skulle använda det vapnet på fallande bitar och rester av byggnadens stomme när allt redan har rasat... Hittade de inte off-knappen?
Samtidigt kan du se att stålet försvinner i rökmoln eller vad tror du det tagit vägen?

Här är möjligen en teknologi: https://www.youtube.com/watch?v=UTvaX3vRtRA
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2014-09-09 kl. 00:48.
Citera
2014-09-09, 07:27
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Samtidigt kan du se att stålet försvinner i rökmoln eller vad tror du det tagit vägen?

Backa tre, fyra inlägg i tråden så ser du mitt svar. Men om vi tar filmen på "mittkolumnen" så tror jag vi ser hur stålet faller och lämnar ett cementdammoln efter sig i luften, men det är extremt svårt att se på den filmen. Jag tror inte vi ser alienteknologi, antigravitationsvapen, kall fusion, etc etc.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2014-09-09 kl. 07:32.
Citera
2014-09-09, 07:43
Medlem
Citat:
Då behövs inga explosiva ämnen för att riva tornen. Det räcker med alienteknologi.

Citat:
Jag kan inte förstå hur tornen ska både rymma kontorsutrymmen och vara stora Cold Fusion reaktorer
Citera
2014-09-09, 07:49
Bannlyst
Citat:
Backa tre, fyra inlägg i tråden så ser du mitt svar. Men om vi tar filmen på "mittkolumnen" så tror jag vi ser hur stålet faller och lämnar ett cementdammoln efter sig i luften, men det är extremt svårt att se på den filmen. Jag tror inte vi ser alienteknologi, antigravitationsvapen, kall fusion, etc etc.

Fast faller den så är ju det enda rimliga att den faller neråt men där ligger ju all bråte så bör vara tekniskt omöjligt för att det inte faller åt sidan ser man ju tydligt. Vi ser ju som sagt direkt efter kollapsen att dessa kolumner ser tämligen stabila ut sen tappar dom helt plötsligt precis all hållfasthet och "dustifieras" till damm. Svårt att uppskatta men vi pratar ändå om 40 meter höga kolumner som står kvar. I botten av byggnaden skall inte något smält stål eller stål som tappat sin hållfasthet överhuvudtaget finnas, går det sönder där nere är det ju pga annan bråte som krossar stålet.
Du älskar ju att snömosa om vapen men det är bara våran åsikt i fråga du är intresserad av? Själva har du aldrig någon aning?

Tycker du det vi ser på filmerna ens är konstigt förresten? Vi kan ju börja där förresten för som vanligt är det väl meninglöst att försöka få er att lita på era egna ögon.
Citera
2014-09-09, 09:22
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Wow. Några kolumner står kvar en kort, kort stund efter kollapsen...och på ett filmklipp flera kilometer bort ser man hur de faller och lämnar efter sig damm....och genast dras det slutsatser om hemliga vapen...jag förstår verkligen inte hur era hjärnor fungerar???

Att det överhuvudtaget skulle stå nånting kvar talar väl om något MOT cd? Om de smäller varenda kolumn på varenda våning så är det väl konstigt om nånting står kvar?
Citera
2014-09-09, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Wow. Några kolumner står kvar en kort, kort stund efter kollapsen...och på ett filmklipp flera kilometer bort ser man hur de faller och lämnar efter sig damm....och genast dras det slutsatser om hemliga vapen...jag förstår verkligen inte hur era hjärnor fungerar???

Att det överhuvudtaget skulle stå nånting kvar talar väl om något MOT cd? Om de smäller varenda kolumn på varenda våning så är det väl konstigt om nånting står kvar?

Du vet att det fanns 14 stycken brandmän på några på våning 2 som klarade sig. Alla trodde de skulle dö men de gjorde inte det. Och tittar du på resterna så är de bottenvåningarna våningarna kvar. Om byggnaden rasade rätt ner så hade de begravts under en jättehög av bråte

Efter att ha lyssnat på några som diskuterat detta som alla kan se på filmen (beviset är framför ögonen) så verkar det som att de som utförde operationen förstått att flera skulle märka att det inte kunde ske så som utspelades. En taktik då kan ha varit att de medvetet spridit ut felaktig information som gör att man leta på fel ställe
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2014-09-09 kl. 10:19.
Citera
2014-09-09, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jaha?

Kan du räkna ut det själv, borde inte en byggnad på över 400 meter som rasar rätt ner göra en gigantisk hög där nere. Borde inte bottenvåningarna ligga underst i denna hög?
Citera
2014-09-09, 10:49
Bannlyst
Citat:
Efter att ha lyssnat på några som diskuterat detta som alla kan se på filmen (beviset är framför ögonen) så verkar det som att de som utförde operationen förstått att flera skulle märka att det inte kunde ske så som utspelades. En taktik då kan ha varit att de medvetet spridit ut felaktig information som gör att man leta på fel ställe

Allt snömosande om thermit och nanothermit? Det är väldigt märkligt för det är ju ingen "kraftfull" reaktion utan enligt mitt tycke ser det verkligen ut som att något fräter sönder balkarna med en frenesi som får salpetersyra att framstå som inte frätande alls. Inte ens absurd värme från en mininuke kan väl förklara vad vi ser hända dessa balkar? Har du läst någon seriös uträkning vilken höjd och ton vi pratar om för dessa några sekunder stående balkar förresten?

Jag har ju alltid fått för mig att man gjort något med topparna på Twin Towers, Lindaur pratar ju om enormt med arbete i toppen av byggnaden 3 veckor innan dom sprängde. Om man i toppen preppar byggnaden med något som de facto dustifierar stål så tar det ju då några extra sekunder innan också botten påverkas. Något som fräter sönder allt i sin väg förklarar ju också varför fortfarande 1100 människor i tornen inte ens kan identifieras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in