Citat:
Ursprungligen postat av
Golonka
Har du övervägt att anmäla/tipsa om detta? Det är sjuka saker.... Verkligt sjuka saker.
Tjena.
Måste tyvärr upplysa om att vissa inom SÄPO är i säng med researchgruppen.
Jag hamnade ofrivilligt i upploppen i Kärrtorp dec 2013, därefter skedde det massa utredningar och förhör med dito domstol. På ett tidigt stadium kom det fram att SÄPO var förvarnade om att en lokal grupp "nazister" hade beslutat sig för att störa Linje17:s demo.
Linje 17 fick veta detta dagen innan demon, dom ringde sina kontakter på AFA som drog dit ett gäng slagskämpar. De poliser som kommenderades till denna demo skulle egentligen ha bevakat en basketmatch, vakthavande "hade glömt hotbilden", men hade häster i stan om de skulle behövas
När kravallerna var över var jag en av dom som gick ut till polisen och överlämnade den kniv som användes i mordförsöket, det finns inte angivet i Fup hur beviset kom fram. Vi ringde LKC 5 ggr och har samtalsloggen kvar i mobilen , i den stora pdf i utredningen om Kärrtorp finns utdrag på inkommande samtal till LKC denna dag, inget av våra samtal finns registrerat.
Det som inte nämnts speciellt om detta så här i backspegeln var att runt 250 barn + föräldrar var på biografen Reflexen och hade en danstävling, de hade inget med demon att göra men blev gisslan i denna soppa. Under bråket fanns det också civila personer som smög bakom Reflexen med radio, bara1 person av dessa finns angiven i Fup över kravallerna.
Listan kan göras hur lång som helst men huvudpunkten är: SÄPO varnade Linje17, sen kollrades de vanliga konstaplarna bort dagen efter som fick ta allt skit, och städningen i förundersökningen är inget som en vanlig sketen polisutredare kan göra, här har åklagare städat fint i förundersökningen, och vill man rota upp detta lär det bli svårt, kan ev finnas i "slasken" för den som vill gräva framöver.
Det är nog därför som Piscatus och researchgruppen får hållas, då man anser sig ha kontroll över idioterna. Behöver jag nämna att Harald Ullman som sitter i polisstyrelsen var med att starta upp Lexbase....
P.S Dulny:s eskapader är från 2010, samt info från en hackad hemsida, brott mot datalagen har en preskriptionstid på 5 år, Dulny skulle ju kunna polisanmäla Expressen för databrott, Niklas Svensson fick dagsböter för SAP-intrånget 2007, han hackar fortfarande....