Citat:
Ursprungligen postat av
Sur-Rob
grundläggande fysik är inget man kommer "förbi" utan det är något som är konstant, det är ju därför jag försöker lära er som inte vet hur det funkar genom simpla saker som just grundläggande fysik.
Här har vi ett problem. Inte i ett enda inlägg har du hänvisat till någon som helst fysisk uträkning. Det enda du gör är att upprepa orden "grundläggande fysik". Om det nu är så grundläggande: Fram med siffrorna, vi är många som längtar efter något konkret att kika på.
Men jag antar att du fortfarande inte förstår skillnaden mellan att
påstå något och att
visa det?
Citat:
Antingen så förstår man grundläggande fysik eller så gör man det inte.
Snarare: Antingen presenterar man fysik eller tomma påståenden maskerade som fysik. Ser du skillnaden?
Citat:
Så skall du presentera något någonsin? Några foton som backar upp något av ditt trams? Någon video som backar upp något av ditt trams?
Om du vill kan jag hänvisa till ett klipp med 23 vinklar och sedan blint påstå att alla som kan grundläggande fysik förstår att det inte rör sig om en cd. Blir vi klokare då?
Det är du som upprepar dina påståenden om och om igen. Varenda gång har jag bett om belägg för dem, men inget tycks dyka upp...utöver upprepanden av de påståenden du skulle ge belägg för.
Citat:
utan att någonsin kunna förklara dig eller presentera några objektiva(alltså inte NISTs trams) bevis för din sak.
Varför ska någon presentera någonting för dig om du tar dig rätten att reflexmässigt avfärda allting som en del av konspirationen?
Citat:
Så förklara nu en gång för alla hur ett antal fenomen som bara händer vid CDS som tex:
1. Freefall.
2. Kollaps i sin footprint.
3. Symmetrisk global collapse trots asymmetrisk eld.
Jag har tusen gånger förklarat att jag inte köper frågans utformning. FÖRST så ska du visa att dessa påståenden är sanna, SEN kan jag bemöta frågan.
Och btw:
Punkt 2 har jag redan specifikt frågat dig om....hur kommer det sig egentligen att "footprint-kollaps" enligt er är ett argument för cd när det gäller wtc 7, samtidigt som "icke-footprint-kollaps" enligt er är ett argument för cd när det gäller wtc 1 o 2? Jag tycker mig ana lite inkonsekvens...
Citat:
Kan ske när ni påstår att bara eld är förklaringen?
Jag har redan bemött det här strawman-argumentet.
Jag kan dock tillägga att jag absolut inte utesluter att enbart eld kunde ha gjort det...men det är i målet även fastlagt att byggnaden, utöver bränderna, faktiskt orsakats allvarliga skador från rasmassor. Att dessa skador inte påverkat byggnadens hållfasthet i negativ riktning håller jag för osannolikt.
Här har vi för övrigt ytterligare inkonsekvens från truther-håll. Ni påstår å ena sidan att material inte kunde ha flugit så långt utan sprängmedel, å andra sidan att wtc 7 inte alls blev särskilt skadat av rasmassor. Hur ska ni ha det?