2014-09-07, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Låter som en dum idé om man planerar spränga upp det?

Ja tycker jag med verkar ju skitkonstigt? Meningslöst typ. Men jänkarna körde ju exakt samma grej vid Pentagon så jag antar att dom hade någon mening med att göra på det sättet?

Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
Har du röntgensyn så att du ser vad som händer inne i byggnaden?

Nej det har han givetvis inte men det har du menar du? Du ser mjölkpaket framför dig hur solklart som helst?
Det är pre-collapse som sagt och eld skapar inte enorma vindar så kom nu med en förklaring var du ser denna enorma luft komma ifrån?

Plsplsplssssssss låt oss också få höra "sagan om den magiska vinden" kära debunkers!!!!!! *hämtar popcorn*
Citera
2014-09-07, 23:34
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sur-Rob
Ja tycker jag med verkar ju skitkonstigt? Meningslöst typ. Men jänkarna körde ju exakt samma grej vid Pentagon så jag antar att dom hade någon mening med att göra på det sättet?

Nej det har han givetvis inte men det har du menar du? Du ser mjölkpaket framför dig hur solklart som helst?
Det är pre-collapse som sagt och eld skapar inte enorma vindar så kom nu med en förklaring var du ser denna enorma luft komma ifrån?

Plsplsplssssssss låt oss också få höra "sagan om den magiska vinden" kära debunkers!!!!!! *hämtar popcorn*

Så ni menar att:
Det kan alltså inte ha varit brännbart material som oljor eller dylikt? varför?
Det kan alltså inte ha varit lufttryck från rasande hissar? varför?
Det kan alltså inte ha varit gasexplosioner? varför?
Det kan alltså inte ha varit flygbränsle? varför?
osv...

Kan inte ni berätta istället vad det var som exploderade i förväg - var det någon form av provsprängning man utförde - eller vad menar ni själva att det var?
Citera
2014-09-07, 23:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Så ni menar att:
osv...

Kan inte ni berätta istället vad det var som exploderade i förväg - var det någon form av provsprängning man utförde - eller vad menar ni själva att det var?

OMFGGGGGGGGGGGGGGGG SON!

Sagan om den magiska vinden, oljan, hissar, gasexplosioner och flygbränsle alla på en och samma kväll? Ja tack ormen!

Jaja fram med bildbevis och fotobevis för din sak för är vad jag minst kräver av er nu eftersom vi kan göra det och nu så totalt krossat er i några månader att jag nästan börjar bli impad att vissa av er är kvar. Dom flesta ger trots allt upp efter dom får på röven första gången. Inte efter försök 370? Ja det imponerar.

Det där med gas lär du lätt kunna kolla genom att kolla våningen tex. Hur långt ifrån är hissen du tänker på i relation till sagda fönster? Flygbränsle som skapar vindar? Sagan om det magiska eldklotet är verkligen en långkörare.
Citera
2014-09-08, 00:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
OMFGGGGGGGGGGGGGGGG SON!

Sagan om den magiska vinden, oljan, hissar, gasexplosioner och flygbränsle alla på en och samma kväll? Ja tack ormen!

Jaja fram med bildbevis och fotobevis för din sak för är vad jag minst kräver av er nu eftersom vi kan göra det och nu så totalt krossat er i några månader att jag nästan börjar bli impad att vissa av er är kvar. Dom flesta ger trots allt upp efter dom får på röven första gången. Inte efter försök 370? Ja det imponerar.

Det där med gas lär du lätt kunna kolla genom att kolla våningen tex. Hur långt ifrån är hissen du tänker på i relation till sagda fönster? Flygbränsle som skapar vindar? Sagan om det magiska eldklotet är verkligen en långkörare.

Jag skrev ner några exempel på möjliga orsaker, jag har inte en susning om vilken våning som filmas eller vad som egentligen hände, filmen är ju så skakig och dålig att man inte ens kan se om det är en människa eller vad det är som flyger ut..

Vad tror du själv det var om exploderade? Var det någon form av provsprängning man utförde eller vad menar du?
Citera
2014-09-08, 00:29
Medlem
svarar i citeringen

Citat:
Så ni menar att:
Brinner för dåligt, blir inte tillräckligt varmt

För små objekt, hissen är för lätt för att skapa ett tryck, speciellt svårt blir det om det smäller högt upp i byggnaden

Skyskrapor byggs på ett sätt så de skall klara av bränder. Man placerar inte oskyddade gasbehållare eller andra ledningar där gasen kan forsa ut. Dessutom krävs det högt gastryck för att få explosion

Brinner för dåligt och det mesta/allt brinner upp direkt

Inte provsprängningar, riktiga sprängningar för att försvaga byggnaden
Citera
2014-09-08, 00:31
Bannlyst
Citat:
Jag skrev ner några exempel på möjliga orsaker, jag har inte en susning om vilken våning som filmas eller vad som egentligen hände, filmen är ju så skakig och dålig att man inte ens kan se om det är en människa eller vad det är som flyger ut..

Vad tror du själv det var om exploderade? Var det någon form av provsprängning man utförde eller vad menar du?

Nähä men sagan om mjölkpaketet tror du ändå på eller vad vill du säga?

Ja visst, vet du inte hur en CD funkar eller? Trots att jag förklarat så många gånger? "Provsprängning" är ju inte korrekt terminologi men man måste försvaga byggnaden, hissar tex "primary charges" osv du vet sagan om det magiska eldklotet handlar ju inte om jetbränsle egentligen.
Citera
2014-09-08, 06:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
svarar i citeringen

Du kan väl lägga upp lite beräkningar och bevis för dina påståenden är du snäll. Särskilt spännande sa det bli att läsa om varför olja inte kan bli tillräckligt varmt för att explodera - det var en nyhet för mig vill jag lova

Även gaser skulle jag gärna se dig utveckla resonemanget kring. Exempelvis bildas det gas av det utsläppta flygbränslet, hur hade man byggt för att skydda sig mot det?
Även det där med att det krävs högt tryck för att få en explosion, vad menar du med det? Ett hyreshus är ju inget problem att blåsa ut med en vanlig gasledning till spisen, varför funkar inte det här?

Ang. sprängning: så man sprängde lite då och då innan raset - är de så ni menar? Kan ni ge exempel på en enda CD där man gjort på det viset? Dvs där man sprängt småladdningar lite löpande istället för en enda stor smäll?
Citera
2014-09-08, 06:40
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nähä men sagan om mjölkpaketet tror du ändå på eller vad vill du säga?

Ja visst, vet du inte hur en CD funkar eller? Trots att jag förklarat så många gånger? "Provsprängning" är ju inte korrekt terminologi men man måste försvaga byggnaden, hissar tex "primary charges" osv du vet sagan om det magiska eldklotet handlar ju inte om jetbränsle egentligen.

Nu blandar du nog ihop folk igen, jag har inte skrivit ett enda ord om mjölkpaket.. Men visst, tryck på ett tomt mjölkpaket så kommer det ut luft - visste du inte det?

Nej, jag har aldrig i hela mitt liv hört talas om en CD som gått till på det viset. Små sprängningar som ska försvaga byggnaden? En CD brukar ske med en enda stor sprängning, men du kan väl lägga upp lite filmer och bevis på CDs där man småsprängt lite sporadiskt långt innan rivningen?
Citera
2014-09-08, 07:46
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Omöjligt, möjligen krossas under bråte vilket är långt ifrån en pulvrisering

Du menar att om du krossas inne i rasande 400 m högt torn så kommer du alltjämt återfinnas i huvudsakligen ett stycke?
Citera
2014-09-08, 07:52
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Det spelar iofs mindre roll vad det är som flyger ut,

Det spelar jävligt stor roll. En människa på 80 kg är något svårare att blåsa bort än något okänt litet stycke på ett halvkilo....

Att det är en människa är för övrigt FULLSTÄNDIGT uteslutet, det räcker med att se rökpuffen för att se att det inte är i närheten tillräckligt stora krafter för att blåsa ut en jävla människa.

Citat:
vad som visas är att det är något där inne som exploderar

Haha nej, det visas att det pyser ut en rökpuff. Sannolikt har en glasruta gett upp för branden och medföljande ökade lufttryck. Och så flyger det ut nåt lite stycke bränd väggpanel eller liknande. Inget konstigt alls. Precis vad man kan förvänta sig vid en brand.
Citera
2014-09-08, 10:25
Bannlyst
Citat:
Nu blandar du nog ihop folk igen, jag har inte skrivit ett enda ord om mjölkpaket.. Men visst, tryck på ett tomt mjölkpaket så kommer det ut luft - visste du inte det?

Nej, jag har aldrig i hela mitt liv hört talas om en CD som gått till på det viset. Små sprängningar som ska försvaga byggnaden? En CD brukar ske med en enda stor sprängning, men du kan väl lägga upp lite filmer och bevis på CDs där man småsprängt lite sporadiskt långt innan rivningen?

Du la dig i diskussionen om tramset från snömosaren om mjölkpaket så då fick man ju anta att du trodde på tramset med.

Ja det händer vid varje CD precis varje gång tom. Byggnaden måste försvagas för annars kommer den aldrig kollapsa i sin footprint och symmetriskt. Ca 20% av strukturen tar man först bort och då är byggnaden fortfarande säker att jobba i. Det är ju just därför det är så extremt lustigt för oss som kan CDs när ni påstår att bara lite eld skulle förklara en kollaps som har precis alla likheter med en CD som i fallet med WTC 7. Det är rena fantasier ni kommer dragandes med givetvis som bryter mot grundläggande fysik. "En enda stor smäll"....helt plötsligt började ert infantila tjöt om pangpang bli mer förståeligt....ni har helt enkelt noll och inga kunskaper om CDs.
Citera
2014-09-08, 11:22
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
grundläggande fysik.

Du har alltså fortfarande inte kommit förbi detta stadie?

Du säger dig ju sitta inne med avancerade kunskaper som du medvetet "dummar ner" för vår skull. Kan du inte vara snäll och istället presentera dina avancerade argument, med uträkningar och allt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in