Jag är lite oroad ändå.
Nu i veckan när jag pratat runt med folk så förstår jag hur jävla oinformerade människor är.
Flera som jag var säkra skulle rösta SD pga deras tidigare "rasist"-snack(ni vet som det kan låta, vanligt folk pratar inte som politiker eller ens lika välformulerat som här på fb, men man fattar ju ändå vad de tycker) vet inte vad de ska rösta(!?).
Vissa vet inte ens att det är 14sep det är val!
Andra vet inte ens att det är vart 4e år det är val!
I princip ingen har greppat att precis alla partier förutom SD är extremfeminister, trots att de inte gillar feminister.
Och ingen har nämnt Reinfeldts chockbesked eller känt till det när jag informerat dem.
Detta visar ju dock på att ytterligare potential finns för SD o liknande att chocka ännu mer 2018... Men det är så långt dit!!
Den här demokratin funkar ju för fan inte, folk röstar typ efter skyltar de ser påvägen till vallokalen med budskap som "fler jobb", "för en bättre skola" och andra löjliga budskap som precis ALLA ställer sig bakom.
Jag hoppas alla SDare mobiliserar sina vänner och bekanta nu bara att rösta.
Sen i framtiden måste vi fan fundera ut ett annat sätt att välja ledare i vårt land.
Det är fan förjävligt att någon som spenderat massor av tid till att läsa på och följa debatten har lika lite/mycket att säga till om 14sep som någon som inte är mer informerad än vad de läser på valplakaten som står längs vägarna.
I slutändan tror jag dock på 12% åt SD och jag håller tummarna så hårt att det börjar bli blånaglar för att F! inte kommer in.
Gråten och snyften från PK på valnatten och 15sep kommer vara som en lång utdragen orgasm