2014-09-06, 19:21
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amalrik
EXPRESSEN IDAG MED NYA HEMBESÖK HOS SD-POLITIKER

David Baas i aktion!

Publiceras i morgon?

Eller måndag? En vecka återstår innan valdagen. Så nu gäller det för media att kör allt de har under den sista valveckan.

De lär inte kunna sänka SD:s siffror, men kanske kan de förhindra en ökning. Varje mandat som de kan beröva SD på, är en stor seger för media.
2014-09-06, 19:25
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Nej, det är bara idiot-Avpixlat som inte uppger F! + Övriga. Om man inkluderar F! (2,4 %) saknas dock fortfarande 1,8 %. Är övriga (inkl F!) verkligen 4,2 %? Eller har det fallit bort en massa decimaler p.g.a avrundning av riksdagspartiernas stöd?
Nåt jag kritiserat länge. Både abpixlat och status.st borde ge Fi en egen stapel. Som det är nu beter de ju sig bara som fulmediaa gjorde mot SD tidigare.

AP visar ju inte ens övriga, riktigt uselt.
2014-09-06, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Jag har många moderatvänner som är exakt lika blåsta som du. Ni Borg-fanaster är så till er i trasorna för den där usla 1000-lappen ni fått extra i lönekuvertet. Att alliansens arab-afrikan-importpolitik dränerar den framtida pensionskassan med helt ofattbara summor bryr ni er inte om. Du får en 1000-lapp men förlorar det dubbla varje månad.

Dagens invandrare ska ha pension så småningom -- en mycket stor del av dem utan att betalat in en enda krona i skatt tills dess. Det fattas i storleksordningen 15-20 tusen miljarder kronor. Detta fantastiska framtida underskott håller din idol Anders Borg väldigt tyst om.

Tvärtom försöker Borg, tillsammans med kumpanerna Reinfeldt och Ullenhag, att slå i folk att dagens invandrare -- till 60% analfabeter -- i en avlägsen framtid kommer att vara nettoinbetalare till den svenska statskassan. En lögn som ter sig helt absurd med tanke på förvärvsfrekvensen för dem som kommit de senaste 20 åren.

.
Inom max ett år efter valet vet vi om M kommer att byta fot eller fortsätta driva massinvandringslinjen in absurdum. Ett byte är osannolikt, inte omöjligt. De som röstade på M för att slippa trängselskatt har knappast glömt att de direkt efter valet svängde 180 grader och införde den. Fördelen med partier som är mer pragmatiska än ideologiska i många avseenden är, som Groucho Marx sade, "Dessa är mina principer. Om ni inte gillar dem, har jag andra."
2014-09-06, 19:29
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är intressant det du skriver, och jag vill absolut inte sprida någon missuppfattning. Har du källa på att VALU "stämde" i de orter där den genomfördes, dvs hur vet du vilka orter det var?
Det var Lund,Gbg, Stockholm och Sundsvall. kika på val.se Det har tagits upp tridigare i tråden och folk har skrivit ut resultatetn från de städerna osv men med tanke på trådens storlek så är det nog rätt jobbigt att hitta.. Lite kul var att det var i Sundsvall SD fick högst resultat i dessa städer, ca 9% i röde norrland
2014-09-06, 19:31
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boltzlux
Då ska vi se...

Stockholm: 5,3%
Göteborg: 7,76%
Malmö: 10,31%
Sundsvall: 9,03%

Medel: 8,10% - 16% (!) större än VALU.
Ja men nu var det Lund och inte Malmö.
2014-09-06, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Är själv moderat och har tidigare funderat på Sd. Kommer dock inte rösta Sd i detta valet, men möjligen 2018 om man inte ändrat på invandringspolitiken tills dess. Anders Borg som finansminister är oerhört värdefull för Sverige, inte minst i dessa tider, och jag bävar för om sossarna fick makten då de garanterat skulle ge oss en klart sämre ekonomi.

Ser även en röst på Sd som något bortslängd i detta valet. Däremot tror jag att man har mycket goda chanser att på allvar kunna påverka år 2018 då man säkert kan få uppemot 17-18%.

Ser för tillfället ut som att man kommer att landa på 10-13%. Yougov och Demoskop brukar vara ganska pålitliga och de har gått från ca 10% till 11 på kort tid.
Spelbolagen uppskattar att sd kommer att landa på 14-15%. Dom om någon har koll på läget. För övrigt så kommer Reinfeldt ALDRIG att byta inrikting i invandringsfrågan. Han har lagt för mycket prestige i det.

Jag tror personligen att det bästa vore om den rödgröna sidan vann valet vilket jag hoppas följs av ett partiledarbyte i moderaterna (och helst några andra partier i alliansen). När dom rödgröna kört landet i botten till 2018 så kommer det nybildade moderaterna släppa in Sverigedemokraterna i regeringen och styra landet på rätt väg igen.

Efter de rödgröna kört landet i botten så tror jag alla förstått att vi måste ha en förändring av invandringspolitiken vilket är en förutsättning för att vända utvecklingen. Om alliansen faktiskt skulle vinna valet i år så tror jag att utveckling sakta kommer att fortsätta mycket längre tid framöver.

Jag tror att det är extremt viktigt att moderaterna byter partiledare och det gör han knappast om dom blir omvalda. Så jag skulle råda dig att rösta sd i år för att verkligen visa att vi behöver en förändring.
2014-09-06, 19:41
Medlem
Skafferns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amalrik
EXPRESSEN IDAG MED NYA HEMBESÖK HOS SD-POLITIKER

David Baas i aktion!

Publiceras i morgon?
Hur vet du?
2014-09-06, 19:42
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Är själv moderat och har tidigare funderat på Sd. Kommer dock inte rösta Sd i detta valet, men möjligen 2018 om man inte ändrat på invandringspolitiken tills dess. Anders Borg som finansminister är oerhört värdefull för Sverige, inte minst i dessa tider, och jag bävar för om sossarna fick makten då de garanterat skulle ge oss en klart sämre ekonomi.

Ser även en röst på Sd som något bortslängd i detta valet. Däremot tror jag att man har mycket goda chanser att på allvar kunna påverka år 2018 då man säkert kan få uppemot 17-18%.

Ser för tillfället ut som att man kommer att landa på 10-13%. Yougov och Demoskop brukar vara ganska pålitliga och de har gått från ca 10% till 11 på kort tid.
Komvuxekonomen Anders Borg har skadat Sveriges ekonomi oerhört kraftigt de senaste 8 åren, det lilla han har gjort bra uppväger inget av den perversa politik han står bakom.
2014-09-06, 19:54
Medlem
Germanias avatar
Citat:
Konstiga siffror på s och fp däremot. Det tror jag inte alls på. S kommer få minst 30%
nja, folk gillar att haka på trender, och när nu media börja beskriva löfvens fiaskokampanj kan det börja dra iväg ner mot 25%-träsket
2014-09-06, 20:00
Medlem
Ratis avatar
Av dom prognoserna jag sett så är MP större än SD. F! och SD ungefär på samma procent. Och jag tror det är ungefär så det kommer se ut på valdagen.
2014-09-06, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Av dom prognoserna jag sett så är MP större än SD. F! och SD ungefär på samma procent. Och jag tror det är ungefär så det kommer se ut på valdagen.

Du har rätt
2014-09-06, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Ja men nu var det Lund och inte Malmö.
nej, det var malmö

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem