Citat:
Ursprungligen postat av
lakritc
Är själv moderat och har tidigare funderat på Sd. Kommer dock inte rösta Sd i detta valet, men möjligen 2018 om man inte ändrat på invandringspolitiken tills dess. Anders Borg som finansminister är oerhört värdefull för Sverige, inte minst i dessa tider, och jag bävar för om sossarna fick makten då de garanterat skulle ge oss en klart sämre ekonomi.
Ser även en röst på Sd som något bortslängd i detta valet. Däremot tror jag att man har mycket goda chanser att på allvar kunna påverka år 2018 då man säkert kan få uppemot 17-18%.
Ser för tillfället ut som att man kommer att landa på 10-13%. Yougov och Demoskop brukar vara ganska pålitliga och de har gått från ca 10% till 11 på kort tid.
Spelbolagen uppskattar att sd kommer att landa på 14-15%. Dom om någon har koll på läget. För övrigt så kommer Reinfeldt ALDRIG att byta inrikting i invandringsfrågan. Han har lagt för mycket prestige i det.
Jag tror personligen att det bästa vore om den rödgröna sidan vann valet vilket jag hoppas följs av ett partiledarbyte i moderaterna (och helst några andra partier i alliansen). När dom rödgröna kört landet i botten till 2018 så kommer det nybildade moderaterna släppa in Sverigedemokraterna i regeringen och styra landet på rätt väg igen.
Efter de rödgröna kört landet i botten så tror jag alla förstått att vi måste ha en förändring av invandringspolitiken vilket är en förutsättning för att vända utvecklingen. Om alliansen faktiskt skulle vinna valet i år så tror jag att utveckling sakta kommer att fortsätta mycket längre tid framöver.
Jag tror att det är extremt viktigt att moderaterna byter partiledare och det gör han knappast om dom blir omvalda. Så jag skulle råda dig att rösta sd i år för att verkligen visa att vi behöver en förändring.