2014-09-06, 12:46
Medlem
nolifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrrenHans
Visst finns det något i detta. Dock är planen än mer förrädisk. Det handlar om det systematiska rånandet av befolkningen. Genom att kraschen kommer tar banken hand om alla bostäder till reapriser. Sedan säljer de dessa dyrare så fort återhämtningen börjat. Folk blir än mer slavar åt det kapitalistiska systemet, men har nu ingenting kvar.

Du verkar se på hela skiten som mig.
Bankerna och politikerna är i maskopi, man vill ha ett system där folket är "låst" - ett system utan frihet. På så sätt är det enklare att utnyttja och styra den vilseledda massan!!!
Citera
2014-09-06, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matkniv
Det är ganska svårt att emigrera till USA. Man kan inte flytta dit bara så där, man måste ha greencard dvs uppehålls och arbetstillstånd osv vilket är svårt att få. Fast jag kanske missförstod dig.
Kanske lite OT men de jag känner som skaffat green card har sett till att jobba där i två år. Då kan man ansöka och få det om man skött sig.
Tillfälligt visa för att jobba där är H-1B. Det delas ut 65000 sådana per år. För 2014 tog de slut på 6 dagar eller något däromkring. Man ska konkurrera med alla indier. Så nej, så lätt är det inte.

Ett annat sätt är att ta med sig 500 KUSD och skapa 10 jobb inom ett år. Kanske inte så snorenkelt heller.
Citera
2014-09-06, 20:28
Medlem
serioustalks avatar
http://www.byggahus.se/ekonomi/bostadsministern-upprord-over-pris-tid-komplementhus

18 000 för bygghandläggning i Uppsala. HUR ska gubbjäveln stimulera bostadsbyggandet med sådana oseriösa priser?

Skämtet skjuter från höften ALLTID inom bostadspolitiken, allt taffligt, allt halvdant genomfört.
Citera
2014-09-07, 12:34
Medlem
serioustalks avatar
Jag och min fru har köpt varsin lägenhet till våra barn. Det kan alla föräldrar göra. Våra barn är mycket nöjda." Citat: Mats Odell, fd bostadsminister kris(t)demokrat
Citera
2014-09-07, 12:43
Medlem
Svenska studenter tvingas bo i tält pga bostadsbristen - samtidigt ankommer 2.500 nya asylsökare i veckan

http://avpixlat.info/newsdesk/svenska-studenter-tvingas-bo-i-talt-pga-bostadsbristen--samtidigt-ankommer-2500-nya-asylsokare-i-vec kan
Citera
2014-09-07, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serioustalk
Jag och min fru har köpt varsin lägenhet till våra barn. Det kan alla föräldrar göra. Våra barn är mycket nöjda." Citat: Mats Odell, fd bostadsminister kris(t)demokrat

Jävla stolpskott, han har vänt folket ryggen
Citera
2014-09-07, 12:55
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:

Stärker intrycket av politiker som verklighetsfrånvända muppar.
Citera
2014-09-07, 13:08
Medlem
serioustalks avatar
Mats Odell svarar - "Det jag sa var ett ganska harmlöst uttalande".
Citera
2014-09-07, 13:21
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
I ett mångkulturellt område utgår jag ifrån.
Citera
2014-09-07, 13:27
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:

Fast det där är ju en felcitering, var ju inte riktigt det han sa.
Citera
2014-09-07, 13:30
Bannlyst
Rösta SD så löser det sig.
Citera
2014-09-07, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rendez-vous
Rösta SD så löser det sig.

Så SD vill verkligen ha återvandring i stor skala då?

Genomför man inte det, så kommer det ju ta flera decennier att bygga bort bostadsbristen.

Vad har du själv för tankar kring det hela?
Inga alls? Var ditt inlägg mest att sätt att ventilera lite ilska mot hatobjektet nr.1?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in