2014-12-27, 20:31
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
T-34-3 är nog den roligaste premiumvagnen när man väl lyckats komma runt -3 gun depression . Körde 30 rundor i vagnen igår och fick i medel 3500 WN8.

400 alpha är mer än nog för att även få Tier 9: or att bli förbannade

Kul att någon tycker den är skoj, själv avskyr jag den i nio fall av tio.

Citat:
Ursprungligen postat av se33
Problemet är att man missar så många skott pga låg penetration och kass accuracy. Om en utav statsen var bättre kunde man antingen penetrera lite säkrare eller iaf sikta lite bättre...

Precis så, missar massvis med skott p.g.a .48 träffsäkerhet och usel spridning på skotten. Lägg där till en urusel dpm, usel gun dep, värdelös pen och premium HEAT, bränder och modulskador så fort någon nyser på dig, så har den få positiva egenskaper kvar. Den buffen man gav den var fel och för lite (även om alla buffar är bra), så borde man buffat träffsäkerheten, penetrationen och omladdningstiden (mer än vad man gjorde) också, inte bara spridning vid rörelse av kanonen.

Spelar med WZ-120 just nu och att den också har dålig dpm samt -3 gun dep vägs upp av bra pen, ok pansar och att man faktiskt kan träffa sina mål. Klart mycket mindre risk för att tangentbord och möss åker i väggar med andra ord. Problemet som jag ser det med T-34-3, är att den inte har något som väger upp den dåliga kanonen. Hyggsad cammo, meh rörlighet och ett bra torn samt hög alfa räcker inte långt helt enkelt.
Senast redigerad av Bearforceone 2014-12-27 kl. 20:50.
Citera
2014-12-27, 20:54
Medlem
SithXMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Panther 2 är helt enkelt en av de 3 sämsta tier 8 medium vagnarna i spelet tillsammans med de kinesiska T-34-2 & 3. Ingen spelar den annat än som en grind på vägen till E50M.
alla utom jag i såfall! har låst upp E50M Trivs bra med Panther 2 och gör bra ifrån mig när jag spelar den.
Citera
2014-12-27, 22:12
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Kul att någon tycker den är skoj, själv avskyr jag den i nio fall av tio.

Precis så, missar massvis med skott p.g.a .48 träffsäkerhet och usel spridning på skotten. Lägg där till en urusel dpm, usel gun dep, värdelös pen och premium HEAT, bränder och modulskador så fort någon nyser på dig, så har den få positiva egenskaper kvar. Den buffen man gav den var fel och för lite (även om alla buffar är bra), så borde man buffat träffsäkerheten, penetrationen och omladdningstiden (mer än vad man gjorde) också, inte bara spridning vid rörelse av kanonen.

Spelar med WZ-120 just nu och att den också har dålig dpm samt -3 gun dep vägs upp av bra pen, ok pansar och att man faktiskt kan träffa sina mål. Klart mycket mindre risk för att tangentbord och möss åker i väggar med andra ord. Problemet som jag ser det med T-34-3, är att den inte har något som väger upp den dåliga kanonen. Hyggsad cammo, meh rörlighet och ett bra torn samt hög alfa räcker inte långt helt enkelt.
Antar att jag tillslut lyckats se "förbi" alla nackdelar med vagnen, slutade spela den tidigare pga att jag alltid dog pga låg gun depression (stack nyllet för långt fram ). Numera är det sällan jag missar skott eller kör till ställen jag vet att jag kommer dö på. Men visst, jag är inne på 4:e skillen så med alla gunnery skills kanske kanonen känns helt annorlunda (minns inte hur den kändes stock)
Citera
2014-12-27, 23:20
Medlem
xyklopfs avatar
Omöjligt att spela nu. Lag efter lag med...totalt hjärndöda idioter (går inte att beskriva på annat sätt).
Blev just teamkillad då en "lagkamrat" ansåg att jag var för bra och vi riskerade att vinna matchen.
Trodde att det var det spelet gick ut på, men det är visst inte så i Slavonien. Här ska man visst dö så fort som möjligt och helst sabba för andra under tiden.

Fy f-n för x5 exp. säger jag bara.
Citera
2014-12-28, 01:41
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithXM
alla utom jag i såfall! har låst upp E50M Trivs bra med Panther 2 och gör bra ifrån mig när jag spelar den.

Gillade den inte alls personligen, stor, osmidig och för lösa skott, trots det slutade jag ändå på en rätt hygglig wr när jag var klar med den. E50 och ffa E50M, är som helt fantastiska i jämförelse och Indien Panzer är nog min favorit av alla T8 mediums jag spelat faktiskt. Panter 2 ligger i botten, men klart över den fruktansvärt genomusla T-34-2.

Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Antar att jag tillslut lyckats se "förbi" alla nackdelar med vagnen, slutade spela den tidigare pga att jag alltid dog pga låg gun depression (stack nyllet för långt fram ). Numera är det sällan jag missar skott eller kör till ställen jag vet att jag kommer dö på. Men visst, jag är inne på 4:e skillen så med alla gunnery skills kanske kanonen känns helt annorlunda (minns inte hur den kändes stock)

Kör den som träning för min kinesiska mediumbesättning och det har blivit en hel del matcher förvisso och brukar spela rätt hyggligt, men det beror inte på att den är bra, utan på alla stolpskott man möter som gör den bra. Ligger på 3 perks och svär fortfarande över dess nackdelar.
Citera
2014-12-28, 11:36
Medlem
Ace Venturas avatar
Panther 8,8 är faktiskt den första premiumtanken på länge som fått mig aningens intresserad. Skall köra den på nästa testserver så får vi se.

Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Ska bli intressant och testa de personliga uppdragen som kommer 15 januari. http://ftr.wot-news.com/2014/12/05/9-5-feedback-individual-missions/
Har ni sett att det kommer en "kvinnlig besättningsmedlem" som en av belöningarna? Trodde det var ett skämt först (inte genusrelaterat, det lät bara så konstigt?) men senare ryktades det om att det är en person med 1 perk klar redan från början? Vet inte om det stämmer? Har aldrig hört talas om detta tidigare?

Citat:
För övrigt är det nästan ospelbart ikväll, 10+ mongon som tillsammans inte kommer upp 100 iq signar upp sina tier 9+ vagnar och förstör spelet totalt. De hör, ser och fattar inte ett dugg av spelet, sin omgivning, eller kan troligtvis utföra enkla basala mänskliga behov utan stöd av 10 assistenter, men ändå ska de spela toptier vagnar.
Har slutat spela för några dagar. x5 i kombination med jullov för kidsen är inte att leka med. Helt galet. Helt helt fucking galet...
Citera
2014-12-28, 12:54
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Det är HELT ospelbart just nu. x5-mongona har totalinvaderat både server 1 och 2.

Har min sämsta dag i WoT på mer än 1 år... kanske någonsin. Det värsta av allt är att jag blir så satans förbannad att jag bara kör på. Men det slutar bara med att jag blir utskjuten först i var och varannan match. Av den enkla anledningen att dit alla vanligtvis åker, åker bara jag idag idag? Sen står jag där helt plötsligt, ensam mot 4-5 st. Åker till alla vanliga platser på kartorna men ingen annan åker dit, istället far de runt som fulla klappmongon precis överallt... ja, utom där de skall vara. Blev t.o.m. utskjuten bakifrån(!) nere på torget i Ruinberg nyss efter bara 2 minuter!? Herregud x5!!! Hela mitt lag hade vänt och satt av åt nått annat jävla håll!? (De flesta gömde sig dock runt arty?)...

Helt helt helt jävla osannolika lag idag. Alltså, man säger det titt som tätt men idag menar jag det verkligen. Det här ÄR det värsta jag varit med om. Har aldrig varit med om så många 3-15 matcher (eller sämre) på en och samma dag. 34% wr efter 35 matcher. 'nuff said...

Eller är det här WGs nya MM som det snackades om? "Working as intended" eller?
-----

F.ö. hatar jag alla T34, Löwe, SP och annat premiumskit. Det är bara idioter som inte borde spela tier VIII som kör dem just nu... åt helvete uselt. Hade precis en kritvit Löwe/Löwespelare på mitt lag som hade 0k totalt i reggade matcher i xvm!?? Enligt Noobmeter hade han inte spelat något över tier II utöver Löwen. Han var top tier. Gissa vem som dog först...

Fast för att svara på frågan så har jag sålt alla premiumvagnar utom T34. Den upplever jag att jag kan tjäna mest pengar med (men eftersom man aldrig får vara toptier utan oftast bara möter tior så är den ändå rätt trist att köra för ofta).

japp, körde 12 matcher igår med min platoon, 11 förluster och 1 vinsten sedan svek jag mina polare och lämnade, hade fan mördat någon på riktigt om jag inte hade slutat spela wot där

skitsamma om platoonen har 12 kills, man förlorar ändå, tex tungt skadade och rullar mot fienden och så cappar en scout bög, ingen chance att hinna tillbaka med motor och tracks fuckade
eller så så hoppar folk på tåget till polen och arty får antingen följa efter eller dö om 2 min

testade följa efter ett lemming train och så klart var det andra lemmingtrainet snabbare så dom cappade först lol
dom fick typ noll skada, tror dom döda 2 arty

det märks att fler och fler 6 åringar har datorer
Citera
2014-12-28, 13:02
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Var över ett år sen jag spelade Tiger 1 så en jämförelse känns inte rättvis, speciellt inte sen de buffade Tigern. Men visst kan man dra vissa likheter i spelstilen, båda har värdelös pansar och bra kanoner. Bra snipers helt enkelt! Tror personligen den här sortens vagnar kan dra nytta av den kommande nerfen av träffsäkerhet WG planerar.
polaren ligger på andra mark of excellence 85% och på väg till det tredje 95% med sin tiger 1
pappers armor, men den skjuter snabbt rätt så accurate
jag har bara en mark på tigern och som han retar en för det
Citera
2014-12-28, 13:46
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Har slutat spela för några dagar. x5 i kombination med jullov för kidsen är inte att leka med. Helt galet. Helt helt fucking galet...

Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
japp, körde 12 matcher igår med min platoon, 11 förluster och 1 vinsten sedan svek jag mina polare och lämnade, hade fan mördat någon på riktigt om jag inte hade slutat spela wot där

skitsamma om platoonen har 12 kills, man förlorar ändå, tex tungt skadade och rullar mot fienden och så cappar en scout bög, ingen chance att hinna tillbaka med motor och tracks fuckade
eller så så hoppar folk på tåget till polen och arty får antingen följa efter eller dö om 2 min

testade följa efter ett lemming train och så klart var det andra lemmingtrainet snabbare så dom cappade först lol
dom fick typ noll skada, tror dom döda 2 arty

det märks att fler och fler 6 åringar har datorer

Vann dryga 40% igår, det tog fanimig närmare 25 jävla matcher att vinna 5 stycken för 25 sketna guld och då slutade jag på unikum nivå. Dum och envis som jag var gav jag inte upp heller, utan var tvungen att spela vidare. Man blir gråhårig i förtid av alla efterblivna klappmongon som spelar när det är storhelg i kombination med 5x! Jag brukar inte svära och kasta skit på mina lagkamrater, men igår strömmade det ut rent hat mot alla orangea tomater mest hela tiden, var ett under att jag inte blev bannad.
Senast redigerad av Bearforceone 2014-12-28 kl. 13:52.
Citera
2014-12-28, 17:16
Medlem
liddens avatar
Håller verkligen med alla som klagar på idioterna som finns i spelet i ett aldrig tidigare skådat antal. E 75 i arty position! Ingen som blir förvånad.
Citera
2014-12-28, 21:08
Medlem
Fjolssons avatar
Jag la ner för nu sålänge det är X5 exp, man förlorar suget att spela när man hamnat 25 förkuster i rad

1 vinst.....

Jag vill ha skill mm för faaan WG, kommer nog gå över till Armored Warfare om de blir bra
Citera
2014-12-28, 23:14
Medlem
Out-of-Steps avatar
Har Flashback någon klan eller liknande som man kan joina för skoj skull bara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in