2014-09-06, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OrrenHans
Märkligt att ni då måste kasta invektivet hatsajt på Avpixlat. Vad beror det då på? Om nu alla får motarbeta sina politiska motståndare.

men avpixlat är en av hatsajterna, man får väl kalla en spade för en spade. Om en sd-politikeranvänder avpixlat för at skriva anonyma hatkommentarer borde de väl kunna stå för det också offentligt.
Citera
2014-09-06, 22:59
Medlem
GinaCaranoFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Jag vill än en gång poängtera, ingen vill höra om ursäkter och bortförklaringar. Inga fucking "hackerattacker", "kompisar som skrivit", "kommer inte ihåg..." Osv. Ingen SD-företrädare kan räkna med att få rädda sitt skinn hos MSM eller att få rättvis behandling.

Alla frågor besvaras med:"Jag avböjer att kommentera tills vi utrett detta internt" vid behov upprepas samma fras.

Det spelar ingen roll hur graverande situationen är och det finns inget "du måste väl ändå svara...", "anser du inte att du har en skyldighet att..." osv. Bara håll käften!

Det är bara 7 dagar fram till valet. Vi behöver inte se stammande och svettiga SD:are göra bort sig i rutan.

Håll käften så blir skadan minimal.
Dåliga råd. Ett förnekande är mycket bättre.

David Baas: -"Har du skrivit under användarnamnet Farbror Barbro?"
Offer: -"Nej det har jag inte!"
David Baas: -"Är du säker på det? Kontot är registrerat med en epostadress som kan kopplas till dig!"
Offer: -"Då har väl någon använt min epostadress för att registrera ett konto, jag kan ju ta din epostadress och registrera mig och sedan påstå att det är du!"
David Baas: -"Ja, men här skriver användaren om att denne har en gammal Amazon och bor i Baggeböla. Du är den ende som har en gammal Amazon i Baggeböla. Hur förklarar du det?"
Offer: -"Någon har väl skrivit och låtsas vara jag, inte konstigt om man arbetar med politik att det finns folk som försöker svartmåla och förtala en. Och ni går villigt i fällan!"
David Baas: -"Så du menar att det är en konspiration?"
Offer: -"Nej det gör jag inte. Det är förmodligen någon politisk fiende som gjort skrivit massa dynga i mitt namn för att smutskasta mig, eller en reporter som vill ha ett scoop. Tack och hej!"
Senast redigerad av GinaCaranoFan 2014-09-06 kl. 23:01.
Citera
2014-09-06, 23:00
Medlem
Hur lång tid tar det att sätta ihop en sån här story? Hinner dom verkligen det innan valet?
Citera
2014-09-06, 23:02
Medlem
StigAllans avatar
Enklast och vettigast är bara att be svinen dra åt helvete och stänga dörren om man klarar av detta.
Kan nog vara misshandelsrisk vid besök hos vissa som inte vill bli störda av självutnämnda åsiktspoliser!
Citera
2014-09-06, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Här skiljer sig våra åsikter åt. Jag anser att journalister borde rapportera objektivt och inte arbeta efter sina egna politiska agendor. Det finns inget moraliskt försvarbart i att yrkesgruppen journalister skall kunna forma politiken mer än t.ex. yrkesgruppen lokförare.

Menn nu är du väl ute och cyklar. Vissa journalister ska agera utifrån sina egna politiksa agendor. De är anställda för det. Andra , (de allra flesta) har inte det utrymmet och agerar inte på redaktionen utifrån sina politiska agendor utan agerar utifrån yrkesrollen.
En sportreporter försöker beskriva vad som hände precis som en krimreporter, men de beskriver olika arenor.
Sportreportrar får gärna hålla på hemmalaget, de flesta läsare förväntar sig inte en helt objektiv beskrivning av matchen, bara en rättvis beskrivning.
Krimreportrar ska helst inte ta ställning i skuldfrågan före domen även om det rent objektivt skulle kunna vara möjligt att avgöra skuldfrågan före rättegången.
Citera
2014-09-06, 23:13
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
likt "eva-maria Olsson"
(FB) Expo-medarbetare i luva gripen på SD-politikers tomt - vad hände egentligen?

Det var ett svagt svar krimmis.., bara ett hänvisande till en annan tråd, inga svar på mina frågor..

Så tillåt mig replikera på samma sätt..

Ni har ju genom åren kört SD=hat.

Ifrån kvällens norska press, daterad kl 22:38 : Politiet har etterforsket det alvorlige overgrepet siden i sommer, skriver VG. I slutten av denne uken ble den 18 år gamle mannen av afrikansk opprinnelse pågrepet og siktet for gjengvoldtekt sammen med flere andre. Overgrepet i slutten av juli skal ha pågått i flere timer.

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2014/09/06/18-aring-fengslet-gjengvoldtekt-i-oslo

Är du en sadist "krimmis".., som gillar gruppvåldtäkter och ursäktar peddosar med annan partitillhörighet än SD ?

Det bara inte förefaller så, utan år efter år är det ju samma lögner, förskönande och bagatalliserande, omskrivande utav partitillhörighet, religion och etnicitet..

Så länge det är inte SD.

Då är det något helt annat.., då tar man fram fyllebilder utav 17-18 åriga tonåringar och outar de..
Senast redigerad av Snapcount 2014-09-06 kl. 23:20.
Citera
2014-09-06, 23:14
Medlem
alhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
troligen inte. de journalister som arbetar mot politiska motståndare har all rätt att göra det.

Ser Du ingen konflikt i att, samtidigt, dels vara opartisk journalist och dels självutnämnd opinionsbildare?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Journalistik
Notera speciellt strofen "avstår från rapportera eller delta i arbetet med att undersöka någon som de har personlig bias gentemot."...
Citera
2014-09-06, 23:14
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Det torde räcka att säga ett enkelt "nej" på frågan om man har skrivit kommentarer på Avpixlat eller Fria Tider. Enda möjligheten att våga publicera är om det finns ett erkännande. Erkänner man inte blir det direkt förtal att publicera. Det är förmodligen förtal i alla fall, men det ska ju domstolen snart ta ställning till i fallet Jim Olsson om han får tummen ur.

Jaha? Närdå? Det var ju ett bra tag sen man hörde om detta.
Citera
2014-09-06, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OrrenHans
Klika på valfritt parti i min signatur och förklara var du befann dig när dessa brott begicks.

Inte...

jag var nog hemma.
Något av exemplen har jag faktiskt skrivit om. Vilka kan jag naturligtvis inte beskriva utan att outa mig. jag har också skrivit om andra politiker som inte skött sig. Oftast utan att ange att de är politiker eftersom ansvarig utgivare inte tycker det haft med brottet att göra.
Fast jag skulle inte gärna rösta på en sådan politiker

Men varför tycker ni att just sd-politiker ska ha fribrev från journalistisk granskning?
Citera
2014-09-06, 23:22
Medlem
Alla SD politiker på alla nivåer borde lära sig att säga "ingen kommentar".
Journalisterna i det här landet skiter fullständigt i sanningen, dom vill bara smutskasta folk och imponera på dom som har makten.
Så speciellt såna kräk som Davis Baas är det bara att ignorera, han är bottenskrapet av sitt skrå.
Ge dom ingen ammunition helt enkelt.
Citera
2014-09-06, 23:23
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Desperationen är total bland etablissemanget att de inte kan få SD under 4 procent, alla medel är tillåtna nu.

Dags att ta hjälp av andra länder så vi kan ha kvar demokrati och åsiktsfrihet i Sverige!! Kommer Expressen och knackar på så ska man inte prata med de om man inte är duktig på att argumentera och komma med snabba svar. Kasta istället vatten på de, eller något annat roligt.
Citera
2014-09-06, 23:25
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GinaCaranoFan
Dåliga råd. Ett förnekande är mycket bättre.

David Baas: -"Har du skrivit under användarnamnet Farbror Barbro?"
Offer: -"Nej det har jag inte!"
David Baas: -"Är du säker på det? Kontot är registrerat med en epostadress som kan kopplas till dig!"
Offer: -"Då har väl någon använt min epostadress för att registrera ett konto, jag kan ju ta din epostadress och registrera mig och sedan påstå att det är du!"
David Baas: -"Ja, men här skriver användaren om att denne har en gammal Amazon och bor i Baggeböla. Du är den ende som har en gammal Amazon i Baggeböla. Hur förklarar du det?"
Offer: -"Någon har väl skrivit och låtsas vara jag, inte konstigt om man arbetar med politik att det finns folk som försöker svartmåla och förtala en. Och ni går villigt i fällan!"
David Baas: -"Så du menar att det är en konspiration?"
Offer: -"Nej det gör jag inte. Det är förmodligen någon politisk fiende som gjort skrivit massa dynga i mitt namn för att smutskasta mig, eller en reporter som vill ha ett scoop. Tack och hej!"

Sant, Expressen kan inte hänga ut folk som de inte har bevis för har gjort något. Men anmärkningsvärt att de hänger ut folk som tycker olika men våldtäktsmän och pedfiler skyddar de.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in