2014-09-06, 22:23
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
Nej jag ser inget som helst problem med att vissa journalister agerar för vissa partier i valtider eller att de flesta journalister agerar för att stödja demokratiska fr-i och rättigheter även i valtider. Eller att journalister frågar sdpolitiker varför de skriver rasistiska kommenatrer när partiet har nolltolerans mot rasism.

Det fetade..

Du banaliserar det hela..

Journalizter gör en "ambush" helt enkelt. På fredag kväll när när man grillar.., lördag morgon efter man har sovit ut och kliar sig på magen så kör ditt skrå upp micken i halsen.

Det skall föreställa seriöst ?

Hade ni ett uns av ärlighet och genuint intresse så skulle ni ha ringt upp och frågat om vederbörande var intresserade av att klara ut eventuella frågeställningar.

Det gör ni inte, inte när det gäller SD.

Men mp-politiker som är peddosar.., det är en annan femma.
Citera
2014-09-06, 22:23
Medlem
Citat:
ja förresten. Var är pengarna som samlades in. Kommer de att skickas tillbaka om det inte blir någon rättegång?

(FB) Expressen och chefredaktören Thomas Mattsson, snart åtalad av internetaktivister!

Prova att diskutera det i tråden du länkade?

Sjukt att Exporessen är igång igen. Dom borde lärt sig av misstaget förra gången.
Citera
2014-09-06, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Hade du tyckt annorlunda om 60% av Sveriges journalister sympatiserat med SD, och liksom journalister idag arbetat mot sina politiska motståndare?
troligen inte. de journalister som arbetar mot politiska motståndare har all rätt att göra det.
Citera
2014-09-06, 22:36
Bannlyst
Citat:
Nej jag ser inget som helst problem med att vissa journalister agerar för vissa partier i valtider eller att de flesta journalister agerar för att stödja demokratiska fr-i och rättigheter även i valtider. Eller att journalister frågar sdpolitiker varför de skriver rasistiska kommenatrer när partiet har nolltolerans mot rasism.

Men du ser inget problem med att enbart jaga ett parti? Inte ligger du i busken och lurar utanför en moderats hus.
Citera
2014-09-06, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det fetade..

Du banaliserar det hela..

Journalizter gör en "ambush" helt enkelt. På fredag kväll när när man grillar.., lördag morgon efter man har sovit ut och kliar sig på magen så kör ditt skrå upp micken i halsen.

Det skall föreställa seriöst ?

Hade ni ett uns av ärlighet och genuint intresse så skulle ni ha ringt upp och frågat om vederbörande var intresserade av att klara ut eventuella frågeställningar.

Det gör ni inte, inte när det gäller SD.

Men mp-politiker som är peddosar.., det är en annan femma.

likt "eva-maria Olsson"
(FB) Expo-medarbetare i luva gripen på SD-politikers tomt - vad hände egentligen?
Citera
2014-09-06, 22:39
Bannlyst
Citat:
troligen inte. de journalister som arbetar mot politiska motståndare har all rätt att göra det.

Märkligt att ni då måste kasta invektivet hatsajt på Avpixlat. Vad beror det då på? Om nu alla får motarbeta sina politiska motståndare.
Citera
2014-09-06, 22:42
Medlem
MadScientists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UsamaBinNorrland
Vilket partilinje? Många som blev uthängd i förra omgången tillhörde inte något speciellt parti.

De som registrerats och är (SD) politiker har de såklart sparat till valet nu. Var så säker.
Citera
2014-09-06, 22:44
Medlem
Glödskals avatar
Citat:

Här skiljer sig våra åsikter åt. Jag anser att journalister borde rapportera objektivt och inte arbeta efter sina egna politiska agendor. Det finns inget moraliskt försvarbart i att yrkesgruppen journalister skall kunna forma politiken mer än t.ex. yrkesgruppen lokförare.
Citera
2014-09-06, 22:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Här skiljer sig våra åsikter åt. Jag anser att journalister borde rapportera objektivt och inte arbeta efter sina egna politiska agendor. Det finns inget moraliskt försvarbart i att yrkesgruppen journalister skall kunna forma politiken mer än t.ex. yrkesgruppen lokförare.

Fast kan en lokförare inte forma politiken genom att ha manifestationer under lunchmöten? Personligen vill jag mest veta att en journalist är uttalat partisk. Så kan man sålla informationen.
Citera
2014-09-06, 22:47
Medlem
putte-mr-puttes avatar
undrar om vi kommer få se något sånt här -DESSA RÖSTADE PÅ SD I DIN KOMMUN
I expopressen efter valet???
Citera
2014-09-06, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OrrenHans
Men du ser inget problem med att enbart jaga ett parti? Inte ligger du i busken och lurar utanför en moderats hus.

jo jag ser ett problem i att enbart jaga ett parti. Det är mer dubbelmoral, maktmissbruk och fiffel vi är ute efter. Om det samlas inom enbart ett parti så får det väl vara så då att bara ett parti jagas.

nej det gör vi bara när de sitter på krogen och pussar på politiska reportar när de borde ta hand om landets krishantering.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11280561.ab

jag har för övrigt aldrig legat i busken och lurat utanför en sdits hus. De brukar svara när vi ringer. Annars ringer vi igen.
Citera
2014-09-06, 22:54
Bannlyst
Citat:
jo jag ser ett problem i att enbart jaga ett parti. Det är mer dubbelmoral, maktmissbruk och fiffel vi är ute efter. Om det samlas inom enbart ett parti så får det väl vara så då att bara ett parti jagas.

nej det gör vi bara när de sitter på krogen och pussar på politiska reportar när de borde ta hand om landets krishantering.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11280561.ab

jag har för övrigt aldrig legat i busken och lurat utanför en sdits hus. De brukar svara när vi ringer. Annars ringer vi igen.

Klika på valfritt parti i min signatur och förklara var du befann dig när dessa brott begicks.

Inte...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in