Citat:
Ursprungligen postat av
lakritc
Är själv moderat och har tidigare funderat på Sd. Kommer dock inte rösta Sd i detta valet, men möjligen 2018 om man inte ändrat på invandringspolitiken tills dess. Anders Borg som finansminister är oerhört värdefull för Sverige, inte minst i dessa tider, och jag bävar för om sossarna fick makten då de garanterat skulle ge oss en klart sämre ekonomi.
Ser även en röst på Sd som något bortslängd i detta valet. Däremot tror jag att man har mycket goda chanser att på allvar kunna påverka år 2018 då man säkert kan få uppemot 17-18%.
Ser för tillfället ut som att man kommer att landa på 10-13%. Yougov och Demoskop brukar vara ganska pålitliga och de har gått från ca 10% till 11 på kort tid.
Jag har många moderatvänner som är exakt lika blåsta som du. Ni Borg-fanaster är så till er i trasorna för den där usla 1000-lappen ni fått extra i lönekuvertet. Att alliansens arab-afrikan-importpolitik dränerar den framtida pensionskassan med helt ofattbara summor bryr ni er inte om. Du får en 1000-lapp men förlorar det dubbla varje månad.
Dagens invandrare ska ha pension så småningom -- en mycket stor del av dem utan att betalat in en enda krona i skatt tills dess. Det fattas i storleksordningen 15-20 tusen miljarder kronor. Detta fantastiska framtida underskott håller din idol Anders Borg väldigt tyst om.
Tvärtom försöker Borg, tillsammans med kumpanerna Reinfeldt och Ullenhag, att slå i folk att dagens invandrare -- till 60% analfabeter -- i en avlägsen framtid kommer att vara nettoinbetalare till den svenska statskassan. En lögn som ter sig helt absurd med tanke på förvärvsfrekvensen för dem som kommit de senaste 20 åren.
.