2014-09-06, 17:17
Medlem
Skafferns avatar
9,4 i senaste Skop:
http://avpixlat.info/2014/09/06/skop-september-2/
2014-09-06, 17:18
Medlem
Vi får hoppas aussiered inte satsade hela sitt bidrag på under 10% för SD.
Då kan det bli svårt för honom närmaste tiden.
2014-09-06, 17:20
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Vi får hoppas aussiered inte satsade hela sitt bidrag på under 10% för SD.
Då kan det bli svårt för honom närmaste tiden.

Jag hörde 300 spänn till resten av månaden... kan ha fel där dock.
2014-09-06, 17:20
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Nu lär det ju finnas en viss omvänd Bradley-effekt även bland kändisar. SKulle någon gå ut och aktivt säga att de tänker rösta SD så vore det självmord på karriären.

nNåja, hur tror ni hakkors-grejen kommer påverka?

Blir så trött på media, ja det var en idiot i SD, hon hade dessutom ljugit för partiet om sitt yrke så bra att bli av med en sån dåre. Men Sossetopp dansar med MEin Kampf. KD och Centerpoolitiker länkar till FD KKK-ledaren David Dukes videor om bland annat judar... Varför kan de inte vara ärliga och slå på stora trumman även när det gäller de här sakerna och inte bara när nån SDare gör bort sig. Det är beklämmande hur media missuppfattat sin roll..

Omvänd Bradley borde betyda att de går ut och skryter om att de röstar Sd, men det gör de inte.
Kändisar som har Sd åsikter gör en riktig Bradley de håller sig undan, tiger still.

Kändisar som tror att de gynnas av att vara vänster och feminister går ut med det högljutt. De som anser att en sosse kan inte ifrågasättas ska man inte lita på, de kan mycket väl dra till med det för att dölja sina äkta sympatier.
2014-09-06, 17:29
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaftrudner
Den här bilden visar ännu bättre hur det såg ut i Vetlanda idag (klicka på bilden för ännu större foto):

https://twitter.com/fogelklou/status/507950595828105216

Det är helt obegripligt mycket folk! Visserligen fick SD 12,7% i Vetlanda i EU-parlamentsvalet i maj (3% mer än för riket), men ändå. Det ser ju ut som Bruce Springsteen är i stan - folk så långt ögat kan nå.

Som du säger: det är något som inte stämmer. Jimmie Åkesson och Sverigedemokraterna har blivit ett fenomen. Jag tror att deras valkampanj är mycket smart; den är mjuk och samtidigt konkret. Bra färger. I huvudsak positivt budskap. Lite komisk, med Jimmie som är på språng. Detta har bara pågått ett par veckor och många som innerst inne skulle vilja rösta på SD, ser tack vare valmaterialet att det är snällt parti. Att medias hets inte stämmer.

På samma sätt som opinionsföretagen, media eller andra partier inte lyckades fånga vad som rörde sig i folkdjupet och helt missade Junilistans enorma spurt - där bästa opinionsinstitut låg runt 6% ett par dagar innan valet 2004 och de slutade på 14,5%!!

Jag skulle bli förvånad om SD får under 14%. Men jag hoppas innerligt på 17,1% (3 ggr resultatet 2010) och över 20% skulle med stor sannolikhet tvinga fram en förändring i svensk invandringspolitik.

Tillägg. Såg i en annan tråd att polisen uppskattade antalet mötesdeltagare i Vetlanda till 1000. Det är helt obegripligt mycket folk. Finns ju ingen annan politiker i Sverige som skulle dra ens en fjärdedel till en kommun av Vetlandas storlek.

Och folk verkar ju klart engagerade: https://pbs.twimg.com/media/BwxymqEIUAApyvP.jpg:large Måste vara en grym ego-boost för Jimmie och hela entouraget. En skön uppvägning till alla skrikande och stenkastare och statligt betalda journalister och andra media som försöker sänka en hela tiden.
Hur ser det ut på möten som övriga partier håller? Kan tänka mig att statsministern drar endel folk men övriga? Björnklund. Fridolin/Romson? Nån som hark oll?

Och hur tas Söder och Bieler emot? Missade tyvärr Björn i Borås :/
2014-09-06, 17:34
Medlem
SmokeOns avatar
Kastar ut en inte så genomtänkt fråga här:

Vad är det egentligen för skillnad mellan en stödröst på SD och en proteströst på SD? Vore det inte mer korrekt att kalla alla proteströster på partiet för stödröster?
2014-09-06, 17:38
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn

Vad är det egentligen för skillnad mellan en stödröst på SD och en proteströst på SD? Vore det inte mer korrekt att kalla alla proteströster på partiet för stödröster?

…eller varför inte rent av bara röst då man omöjligen kan avgöra just VAD som fick en person att välja som denne gjorde.

(obs utan idiot-pronomet hen)
2014-09-06, 17:45
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn

Stöd för vad? En stödröst för mig är att någon som är blå röstar på t ex Kd eller C för att rädda dem kvar i riksdagen och därmed gynna Alliansen.
2014-09-06, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
9,4 i senaste Skop:
http://avpixlat.info/2014/09/06/skop-september-2/

Räknar man ihop samtliga staplar blir det 96%.
2014-09-06, 17:49
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Tvärt om skulle jag tro. Hetsen och hatet är ju starkare idag än någonsin.

Vi såg det på EU-valet i våras, då mätningarna låg runt 5-6% och partiet fick 9,7% Mest anmärkningsvärt var att folk inte ens vågade säga vad de tyckte i VALU (undersökning vid utgången efter det att man röstat). Där fick SD 7% när resultatet som sagt var blev 9,7%.

Idag ligger alltså snittet av mätningarna på 10,6% (all time high). Jag vågar nog säkert påstå att detta innebär minst 13-14% som valresultat, troligtvis mer.
Sluta sprid denna missuppfattning om VALU. I orterna där VALU gjordes vågade folk exakt säga vad de röstade på. I dessa orter fick SD nämligen 7%. Däremot viktade inte VALU SDs resultat öht men viktade samtliga andra partier från rådatan... De tyckte väl 7% var tillräckligt skrämmande siffror eller nåt.. Men folket sa vad de röstade iaf.
2014-09-06, 17:50
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Stöd för vad? En stödröst för mig är att någon som är blå röstar på t ex Kd eller C för att rädda dem kvar i riksdagen och därmed gynna Alliansen.

Som sagt, det var ingen jättegenomtänkt fråga. Men jag tänker att det t.ex. skulle kunna gynna Alliansen (läs: moderata väljare) att se till att SD blir supervågmästare och på så sätt kan slå undan benen på en rödgrön(rosa) regering i frågor där Alliansen och SD i grunden är överens.
2014-09-06, 17:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
Räknar man ihop samtliga staplar blir det 96%.
Nej, det är bara idiot-Avpixlat som inte uppger F! + Övriga. Om man inkluderar F! (2,4 %) saknas dock fortfarande 1,8 %. Är övriga (inkl F!) verkligen 4,2 %? Eller har det fallit bort en massa decimaler p.g.a avrundning av riksdagspartiernas stöd?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in