2014-09-06, 15:29
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Du behöver inte vara orolig, 100-tals besöker SD:s torgmöten. Igår var det över 1000 åskådare i lilla Vetlanda. Finns ingen partiledare som drar så pass utanför storstäderna.
Som det står i min signatur minst 15% blir det troligtvis mer.
Måste säga att +15% är ganska vågat gissat, ska bli intressant se om du får rätt.
2014-09-06, 15:29
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Känner mig trygg i mina bet på SD under 10,5%. Boten ADA visar på 9,9% och brukar stämma riktigt bra. Räknar också med att några nya SD-skandaler kommer sista veckan.
ADA har stämt bra på val i USA, knappast jämförbart då den bygger på opinionsundersökningar som så uppenbart är felaktiga och missvisande.
2014-09-06, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Samt de närmast rockstjärneliknande framträdanden som Åkesson genomför dagligen. Bör självfallet ge in indikation över stämningarna ute i landet. Hägglund och Lööf kan med stor tur skramla ihop 30-40 åskådare i de största tätorterna. Åkesson får vanliga vardagar 600 åskådare och mer i små samhällen.

Kanske har dessa människomassor av någon anledning hamnat utanför institutens listor över respondenter.

.

Jag har ju i flera år resonerat:

Citat:
5%-Jimmie är en liten sunkig rasist. 10%-Jimmie är en kraft att räkna med. 15%-Jimmie är en rockstjärna, 20%-Jimmie en statsman och sedan ligger vägen öppen till att bli landsfader.

,samt att SD när man väl etablerat sig över 10% i opinionsmätningarna kommer rusa förbi 15-procentsgränsen.

Om man använder det som indikatorer på opinionsläget så antar jag att jag måste vara konsekvent och gissa på 15%+.

Men den där botten oroar lite - den kanske är smartare än jag är?
2014-09-06, 15:37
Medlem
Elohirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Samt de närmast rockstjärneliknande framträdanden som Åkesson genomför dagligen. Bör självfallet ge in indikation över stämningarna ute i landet. Hägglund och Lööf kan med stor tur skramla ihop 30-40 åskådare i de största tätorterna. Åkesson får vanliga vardagar 600 åskådare och mer i små samhällen.

Kanske har dessa människomassor av någon anledning hamnat utanför institutens listor över respondenter.

.

Det fick ny demokrati också på sina möten. Det var nytt, det var spännande och de var roliga. Men det behöver inte spegla att de röstar på dom. Men jag tror ändå att det speglar att det är ett jäkl vind i seglen nu.
Jimmie är grymt bra.
2014-09-06, 15:39
Bannlyst
Citat:
Känner mig trygg i mina bet på SD under 10,5%. Boten ADA visar på 9,9% och brukar stämma riktigt bra. Räknar också med att några nya SD-skandaler kommer sista veckan.

Så länge MP ligger under så är jag nöjd.
2014-09-06, 15:39
Medlem
Citat:
Ada baseras på opinionsundersökningar. I EU-valet fick SD nästan 70% mer än vad de sista opinionsundersökningarna visade och 40% mer än vad VALU trodde. Tar Ada med denna underskattning? Knappast.

SD fick 9,8% i EU-valet, och då är sverigedemokrater bland de som är minst benägna att rösta där. Att de bara skulle öka med 0,1 procentenheter till riksdagen är ju skrattretande.

Ang. skandaler så påverkar detta inte partiet. Det enda som händer är att stödet ökar, för det blir ett sådan uppenbar kampanjjournalistik när man attackerar en enskild person för att hon har haft på sig en armbindel på fyllan för två år sedan, och sedan kallar denne för "SD-topp". Folk ser igenom detta, och de gillar inte hur SD behandlas av media.

Lessen grabben, men du har förlorat dina pengar.
2014-09-06, 15:43
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elohir
Det fick ny demokrati också på sina möten. Det var nytt, det var spännande och de var roliga. Men det behöver inte spegla att de röstar på dom. Men jag tror ändå att det speglar att det är ett jäkl vind i seglen nu.
Jimmie är grymt bra.

Jo, folk röstade på Ny Demokrati i hög utstäckning efter Bert & Ians succéturnéer. Man gick får noll till 6,7% på några få månader.

Av det kan vi sluta oss till att SD kan gå från 10 till 16,7%.

.
2014-09-06, 15:48
Medlem
Elohirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durga
Lite off topic men vi kan väl vara överens om att utbildning och intelligens inte alltid hänger ihop
Ska man kritisera Löfven så vore det klädsamt om man inte drar paralleller till hans utbildning, vilket
inte har med saken att göra.
Det högsta uppmätta mensa resultatet innehas (eller innehades) av en dörrvakt i Kanada!
I min värld är dom intelligentaste dom som lever sitt eget liv på sina egna premisser och för det behövs
inga formella utbildningar bara tur med rätt uppsättning gener.

Precis det är dom som går mot strömmen "de döda fiskarna flyter medströms", det är de som törs gå utanför fårskocken som inte störtar utför stupet om skocken drabbas av pani som överlever.

Att tänka självständigt, att inte ta för givet att PK gänget talar sanning m.m är just det som banat väg för sd att vi nu kan säga. Hade vi rätt att Reinfeldt ljugit om kostnader om brottsligheten, om det splittrade Sverige.
Hade det inte varit för SD så hade Sverige varit totalt sålt, nu finns det hopp om att vi kan rädda kvar det som en gång var. Ett tryggt ekonomiskt urstarkt sammanhållet land.
2014-09-06, 15:59
Medlem
Bellanias avatar
Bästa Durga!

Det torde vara mer än besynnerligt att det viktigaste ämbetet i Sverige - Statsminister - saknar varje spår av kompetenskrav!

i takt med samhällsutvecklingen borde givetvis en Statsminister kunna redovisa minst 10 år i Riksdagen och några år som ansvarig minister samt en relevant universitetsutbildning med tillhörande kultur!

Det borde finnas rimliga krav i grundlagen!

Outbildade och oerfarna mer eller mindre begåvade vildar kan givetvis vara respektabla i vissa avseenden men bör definitivt inte utnämnas till Statsminister i ett modernt civiliserat samhälle...

Det finns oerhört avskräckande exempel i vår egen tid...
2014-09-06, 16:28
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Det var ju lustigt att du "väntar dig skandaler sista veckan".

Menar du att nära valet så beter sig SD´s representanter ofta mer klantigt än annars? Eller kan det vara så att du vet om att medi samlat på hög för att släppa sista veckan?

Ungefär som den lilla förvirrade flickan med dammsugaren som för TVÅ ÅR sedan skojade efter en fest...

Vad vet du? Berätta och utveckla litet...
2014-09-06, 17:01
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elohir
Dom borde ställas mot väggen och fråga dom om det är hårt drabbade fattigpensionärer, arbetslösa ungdomar svårt lönedumpade anställda i branscher som blir övervällda av "nyanlända" med skattetyngda som skall finansiera "lönebidrag" som skall finansiera en monstruös nationell börda 150 miljarder de närmaste åren med hela välfärdspaketet med försörjnings och emigrationspolitik istället för som sd ha en just flyktinghjälp och inte just försörjningspolitik åt alla som vill till Sverige. De flesta män, kvinnorna med barn lämnar männen därnere enligt vad fakta visar nu i ISISområdena.

Hjärta i Sverige verkar dom inte ha.

För Sveriges väl normalisera massinvandringen.
Nu lär det ju finnas en viss omvänd Bradley-effekt även bland kändisar. SKulle någon gå ut och aktivt säga att de tänker rösta SD så vore det självmord på karriären.

nNåja, hur tror ni hakkors-grejen kommer påverka?

Blir så trött på media, ja det var en idiot i SD, hon hade dessutom ljugit för partiet om sitt yrke så bra att bli av med en sån dåre. Men Sossetopp dansar med MEin Kampf. KD och Centerpoolitiker länkar till FD KKK-ledaren David Dukes videor om bland annat judar... Varför kan de inte vara ärliga och slå på stora trumman även när det gäller de här sakerna och inte bara när nån SDare gör bort sig. Det är beklämmande hur media missuppfattat sin roll..
2014-09-06, 17:13
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Nu lär det ju finnas en viss omvänd Bradley-effekt även bland kändisar. SKulle någon gå ut och aktivt säga att de tänker rösta SD så vore det självmord på karriären.

nNåja, hur tror ni hakkors-grejen kommer påverka?

Blir så trött på media, ja det var en idiot i SD, hon hade dessutom ljugit för partiet om sitt yrke så bra att bli av med en sån dåre. Men Sossetopp dansar med MEin Kampf. KD och Centerpoolitiker länkar till FD KKK-ledaren David Dukes videor om bland annat judar... Varför kan de inte vara ärliga och slå på stora trumman även när det gäller de här sakerna och inte bara när nån SDare gör bort sig. Det är beklämmande hur media missuppfattat sin roll..
Ja eller ta ABF Mellansveriges stora fiasko med sina affärer, bla tvingades man lägga ned Brunnsviks folkhögskola.

Men då är det tyst, några fakturor med felaktigt lyft moms blåses upp till en jättegrej.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in