2014-09-06, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Däremot har resultaten viktats ned medvetet.
Om du går tillbaka en bit i tråden så finns ett inlägg där krispiga krämen redovisat rådata från OU och hur stor uppviktning man gjort för SD.
Så om du ska gnälla över viktning så blir det i så fall att man viktat upp SD för lite.
2014-09-06, 13:48
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromph
Om du går tillbaka en bit i tråden så finns ett inlägg där krispiga krämen redovisat rådata från OU och hur stor uppviktning man gjort för SD.
Så om du ska gnälla över viktning så blir det i så fall att man viktat upp SD för lite.
Oavsett har det skett en medveten underskattning av stödet för SD.
Jag har inget förtroende för den rådata man samlar in oavsett.
För litet urval och alldeles för lätt att hamna fel.
Den säkraste indikationen vi har är EU valet och där fick SD nära 10 % att då fortsätta ge SD 7-8 % som en del institut har gjort är tjänstefel och oseriöst
2014-09-06, 14:35
Medlem
Bellanias avatar

Den samlade bilden av aktuella OU visar otvetydigt att SD kommer att bli supervågmästare i Sveriges riksdag efter valet!!!

Efter valet bör därför SD:s första och största angelägnaste uppgift att avlägsna olyckan Herr Schweinfeldt från sin post som partiordförande.

Det borde rimligtvis vara den bästa lösningen för Riksdagen, regeringen, Sverige och svenskarna..

Sveriges kommande oerhörda samhällsproblem, förorsakade av massinvandringen av analfabeter från Afrika och extremt farliga muslimer från Mellanöstern, kan då möjligen förhoppningsvis lösas inom ramen för normal parlamentarisk verksamhet och effektivast försvåra för stollarna inom vänstern att påverka den nuvarande destruktiva samhällsutvecklingen...

Förhoppningsvis slipper vi även att "S"-vetsaren, med sin knackiga utbildning och fullständiga avsaknad av politisk erfarenhet, får något inflytande på de ödesdigra frågorna för Sverige, som han saknar alla förutsättningar för att inse vidden av.

"S"-vetsaren är sannolikt betydligt farligare för Sveriges väl och ve än vad Herr Schweinfeldt någonsin har varit!!!

2014-09-06, 14:43
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Oavsett har det skett en medveten underskattning av stödet för SD.
Jag har inget förtroende för den rådata man samlar in oavsett.
För litet urval och alldeles för lätt att hamna fel.
Den säkraste indikationen vi har är EU valet och där fick SD nära 10 % att då fortsätta ge SD 7-8 % som en del institut har gjort är tjänstefel och oseriöst

Samt de närmast rockstjärneliknande framträdanden som Åkesson genomför dagligen. Bör självfallet ge in indikation över stämningarna ute i landet. Hägglund och Lööf kan med stor tur skramla ihop 30-40 åskådare i de största tätorterna. Åkesson får vanliga vardagar 600 åskådare och mer i små samhällen.

Kanske har dessa människomassor av någon anledning hamnat utanför institutens listor över respondenter.

.
2014-09-06, 14:51
Medlem
Dr_Kronas avatar
Undrar hur stor del av svenska folket politikerna kan skita i ?

När sd nu kommer att få runt 15 % så verkar det vansinnigt att inte ens kunna sitta i samma soffa som en SD-are.

Konstigt nog finns det en del andra mycket mindre partier som får oförtjänt mycket uppmärksamhet.
2014-09-06, 14:52
Medlem
Durgas avatar
Lite off topic men vi kan väl vara överens om att utbildning och intelligens inte alltid hänger ihop
Ska man kritisera Löfven så vore det klädsamt om man inte drar paralleller till hans utbildning, vilket
inte har med saken att göra.
Det högsta uppmätta mensa resultatet innehas (eller innehades) av en dörrvakt i Kanada!
I min värld är dom intelligentaste dom som lever sitt eget liv på sina egna premisser och för det behövs
inga formella utbildningar bara tur med rätt uppsättning gener.
2014-09-06, 14:57
Medlem
AussieRedMans avatar
Känner mig trygg i mina bet på SD under 10,5%. Boten ADA visar på 9,9% och brukar stämma riktigt bra. Räknar också med att några nya SD-skandaler kommer sista veckan.
2014-09-06, 15:00
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Känner mig trygg i mina bet på SD under 10,5%. Boten ADA visar på 9,9% och brukar stämma riktigt bra. Räknar också med att några nya SD-skandaler kommer sista veckan.

Lycka till, men jag tror inte att du vinner några pengar på ditt spel.
2014-09-06, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
Undrar hur stor del av svenska folket politikerna kan skita i ?

När sd nu kommer att få runt 15 % så verkar det vansinnigt att inte ens kunna sitta i samma soffa som en SD-are.

Konstigt nog finns det en del andra mycket mindre partier som får oförtjänt mycket uppmärksamhet.

Jag hoppas att SD får mycket mer än så här och att de får mycket att säga till om. Jag vill minnas att Gudrun Schyman skramlade samman 14-15% till VPK under 90-talet. Jag är glad att hon hölls borta från regeringen. Det jag tror är att SD utvecklingskurva och potentiella framtida fortsatta ökningar på densamma kan skrämma skiten ur PK. Får de 17% så har de tredubblat sitt stöd sedan 2010. Från dubblering i alla tidigare val sker nu ökningar på 300%. Det skrämmer nog.

Citat:
Ursprungligen postat av Durga
Lite off topic men vi kan väl vara överens om att utbildning och intelligens inte alltid hänger ihop
Ska man kritisera Löfven så vore det klädsamt om man inte drar paralleller till hans utbildning, vilket
inte har med saken att göra.
Det högsta uppmätta mensa resultatet innehas (eller innehades) av en dörrvakt i Kanada!
I min värld är dom intelligentaste dom som lever sitt eget liv på sina egna premisser och för det behövs
inga formella utbildningar bara tur med rätt uppsättning gener.

Jag håller med dig. Sunt förnuft och rättvisepatos kopplar inte jag till hög utbildning. Däremot har folk med högre studier ofta lärt sig att inhämta kunskap på egen hand och har kanske enklare att bedöma om informationen är tillräcklig och relevant. Överlag skulle jag säga att det är så.
2014-09-06, 15:15
Avslutad
Jag känner en bott, hon heter Ada, Ada heter hon
Och hon kan gissa, gissa hur hon vill...
Hon gissar vilt inför detta valet
Jag vill berätta för dig att jag känner en bott
SD kommer naturligtvis inte få 9,9 % eller vad nu Ada påstår.

För SD som parti skulle det vara en otrolig framgång med > 11,4 %, men Sverige behöver ett SD i det här valet som får > 15 %. Och jag är orolig för att det sistnämnda inte kommer ske.

Kommer det komma mätningar i stort sett varje dag nu?
2014-09-06, 15:18
Medlem
mefedronkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Källa på att Boten ADA stämmer bra? Den väger in SCB:s undersökning alldeles för mycket och tar för lite hänsyn till borgerliga framryckningar sista veckorna. Alliansen var precis på gränsen att få mer än ADA:s konfidensintervall på 40-50% 2010. Jag skulle säga att det är extremt dåligt med ett så brett konfidensintervall som spänner från egen majoritet till kraftig valförlust.
2014-09-06, 15:23
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Jag känner en bott, hon heter Ada, Ada heter hon
Och hon kan gissa, gissa hur hon vill...
Hon gissar vilt inför detta valet
Jag vill berätta för dig att jag känner en bott
SD kommer naturligtvis inte få 9,9 % eller vad nu Ada påstår.

För SD som parti skulle det vara en otrolig framgång med > 11,4 %, men Sverige behöver ett SD i det här valet som får > 15 %. Och jag är orolig för att det sistnämnda inte kommer ske.

Kommer det komma mätningar i stort sett varje dag nu?

Du behöver inte vara orolig, 100-tals besöker SD:s torgmöten. Igår var det över 1000 åskådare i lilla Vetlanda. Finns ingen partiledare som drar så pass utanför storstäderna.
Som det står i min signatur minst 15% blir det troligtvis mer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in