Citat:
Ursprungligen postat av
Zambora
Men snälla ni. Om det förekom en sexakt mellan Kristoffer Johansson och VB eller ej är fullständigt egalt för domslutet. De facto så är Kristoffer Johansson dömd i två rättsinstanser för att ha bragt VB om livet. Råder det någon tvekan om det?
Att det sitter ett antal rättshaverister/konspirationsteoretiker här som saknar förmåga att förstå domarna är enbart löjeväckande. Inse att Kristoffer Johansson har nöjdförklarat sig med domen i Hr och inte begärt något pt.
Era våta drömmar har ni totalt misslyckats med beträffande ett resningsförfarande. Inse nu att halmstrået som Mr Fold hänvisar till är vad ni har.
Många bäckar små...
En ev sexakt mellan dem är inte avgörande för domslutet. Samma sak kan man säga om felaktigheter rörande mastuppkopplingar, åklagarnas sänkning av trovärdighet hos KJ och JJ i rätten etc.
Ju fler lögner åklagarna kan fastslå, desto mindre trovärdig och desto mera skyldig kan KJ anses vara - såklart. Att KJ´s berättelse om sexet skulle vara icke-trovärdig håller jag inte alls med om. Kan det vara så att TR och HR redan här en förutfattad mening om hans skuld? Att KJ säger "när Vampire D började..." är ju inte samma sak som att hon la ner blocket exakt kl 18.00 eller 10 min efteråt. Det är bokstavstolkning, inget annat. KJ har en minnesbild av Vampire D i samband med att han ser henne lägga ner blocket.
Sista sms till Berg skickas 18.40, 20 min är då kvar av filmen. Låt oss säga att de börjar kela kl 18.45. Strax innan 19.00 går de in till sovrummet. Själva sexet gissar jag var avslutat inom en halvtimme. Lägg till några min mys efteråt. Runt 19.30 är de tillbaka i v-rummet och Simpsons.
Det finns faktiskt ingenting som motsäger KJ´s uppgifter i det här avseendet. Dvs om man låter bli att haka upp sig på att sms skickades fram tills 18.40.
Talar KJ sanning om sexet får också dna-fyndet på vristen sannolikt sin förklaring. En förklaring till KJ´s fördel.
Vissa frågor här ältas om och om igen, utan resultat då båda sidor håller stenhårt på sin egen teori. Vi tolkar situationer och beteenden på olika sätt. Och vi ger det olika tyngd.
Sedan har det väl blivit lite av en sport av somliga att säga emot varandra. Bara för att man kan.