Citat:
Ursprungligen postat av
svulle
Varför är det obetydligt när ev. förtroendevalda har spatserat runt i en armbindel med ett hakkors på?
Jag anser att man måste ta hänsyn till åldern. Hon var 17 eller 18 år när det här inträffade (och 20 år idag). Dessutom på en fest, och var kanske inte helt nykter. Så det är en ung tonåring som gör en dum sak i ett partysammanahng.
Sedan finns det inget som tyder på att hon skulle ha nazistiska åsikter. Det är en annan sak. Då kan man förstås fundera på om hon är en infiltratör eller liknande. Men en "dum" ung tonårstjej, helt okänd för allmänheten (förutom kanske i hennes hemkommun), som spexar lite på en fest? Är det rimligt att hänga ut henne över hela Sverige som om hon vore en mördare?
Citat:
Ursprungligen postat av
svulle
Varför är det obetydligt och inte i allmänhetens intresse, även för exempelvis mig i Stockholm? Jag tycker det är min och allmänhetens rätt att veta vilka förehavanden våra folkvalda politiker, oavsett instans, har för sig.
Fast måste du veta precis allt om varje kommunpolitiker i hela Sverige? Även om en tonårspolitiker som dummar sig på en privat fest?
Det måste finnas en proportionalitet mellan vad en människa gör och graden av uthängning. Om en 18-årig vänstertjej bär en bild på Sovjets flagga på sin arm och hon kandiderar för Vänsterpartiet. Ska hon hängas ut på löpsedeln i hela Sverige och pekas ut som en kriminell?