Citat:
Ursprungligen postat av
MRagitera
tjenare! tänkte kolla lite mer er folk som kanske är mer rutinerade angående personliga brev än vad jag är.
Ansökan angående Budbilsförare i xxxxxxxx
Jag har lång erfarenhet inom Service och är en mycket van bilförare, därför skulle den utannonserade tjänsten passa mig alldeles utmärkt.
Jag började min karriär som delägare i familjens företag.
Inom Ventilationsbranschen lärde jag mig att sätta kunden i fokus och ta hand om planering och schemaläggning. Vi arbetade inom hela xxxxxx och även angränsande län.
Mina sociala förmågor har stärkts ytterligare på mina långa backpackresor i Asien. Att möta människor och praktiska utmaningar är det bästa jag vet.
Borde jag kanske lägga på lite mer text?
Jag tycker att du borde ändra på allt, mer eller mindre. Fundera på varför företaget ska anställa dig. Formulera sedan din motivering i ditt personliga brev. Anpassa ditt personliga brev efter den utannonserade tjänsten och företaget. Just nu är ditt personliga alldeles för allmänt, och säger ingenting om varför du skulle passa bra som just budbilsförare på det företaget, varför de ska anställa dig, varför du vill jobba där etc.
Citat:
Ursprungligen postat av
tjenare.knugen
Tycker det är lite kort, mina brukar ligga på ett A4. Vet i för sig inte om det är jag som har för långt... men det har ju lett till många intervjuer så det kan ju inte vara helt fel.
Det beror ju helt klart på. Själv tycker jag att ett personligt brev ska vara max 1 A4. Men man ska ALDRIG fylla sitt personliga brev med meningslös smörja bara för att det ska bli en a4sida. Då är det bättre att hålla det kortfattat men ändå vettigt.