2014-09-05, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Klart det är olämpligt att bära en symbol som folk förknippar med folkmord. SD vill inte bli förknippade med nazism och gör då bäst i att utesluta henne. Sedan har jag viss förståelse för att en 18-19 åring kan göra snedsteg. Finns trots allt kungligheter som varit i samma situation (se länk nedan).

http://www.wcvb.com/image/view/-/16223168/highRes/3/-/lbphlxz/-/Royal-rebel---Prince-Harry--Nazi-costume-jpg.jpg

NEJ!

Ingen kostym är "olämplig" att klä sig i på maskerad.
Sluta överdriv.

Antingen var detta en nazistisk städritual, eller så har det inget som helst nyhetsvärde.
Citera
2014-09-05, 13:46
Medlem
tlcswes avatar
Aftonbladet gillar att fräsha upp minnet på deras läsare, då dem tex aldrig glömmer järnrör-skandalen, som skedde för 5år sedan.

Jag kan fräsha upp Aftonbladets minne.
Vart var ni när eran allierade i Miljöpartiet, köpte sex?
http://www.goteborgsfria.se/artikel/113978

Lite utdrag;
Han har drivit feministiska frågor och är exempelvis en av de personer som stod bakom motionen om att det mediekritiska nätverket Allt är möjligt skulle få 100 000 kronor ur en fond år 2011.

Varför har ni inte skrivit en bokstav om detta?

Nu vill jag inte att diskussionen ska övergå till detta ämne. Men jag tycker det är uppenbart att man sitter och trycker på såna här bilder, publicerar dem i syfte av att göra så stor skada som möjligt. Det är inte journalistik, det är propaganda.
Senast redigerad av tlcswe 2014-09-05 kl. 13:50.
Citera
2014-09-05, 13:47
Medlem
mschiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eriksson84
Bevis för att det är photoshoppat: http://fotoforensics.com/analysis.php?id=e93fb93a16af3fd5373baae53db49e738c af5ad5.106504
Nej, det det är inte ett bevis öht. Armbandet är plastigt och reflekterar ljus mycket starkare än tröjan vilket gör att linjerna är starkare.
Citera
2014-09-05, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Det stavas "fördomar" och inte "fördommar".
Nej, jag håller inte med om att nazistiska och hatiska åsikter ska vara förenat med yttrandefrihet.

Ursäkta mitt stavfel.
Då står vi på olika sidor av vad som bör omfattas av YGL.
Men skulle den, som du vill, ej omfatta hatiska åsikter; skulle jag vilja vara den som avgör vad som är, och icke är, hatiskta åsikter.
Citera
2014-09-05, 13:51
Medlem
RexGermanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muto_kenji
Nej det är inget problem att Expressen vill sänka sina politiska motståndare, i synnerhet inte i en valrörelse.

Nästan all media i Sverige är politisk, och lejonparten av den är borgerlig(blå).
Nej. Nästan all media i Sverige är judisk.

Citat:
DN oberoende liberal(blå)
Dagens Nyheter ägs av Bonnier.
Citat:
SvD oberoende moderat(blå)
Svenska Dagbladet ägs av Schibsted.
Citat:
Expressen allmänborgerlig(blå)
Expressen ägs av Bonnier.
Citat:
GT liberal(blå)
Göteborgs Tidningen ägs av Bonnier.
Citat:
GP liberal(blå)
Göteborgsposten ägs av Hjörne genom Stampen-koncernen.
Citat:
Sydsvenskan liberal(blå)
Sydsvenskan ägs av Bonnier.
Citat:
Aftonbladets ledar- och kultursida oberoende socialdemokratisk(röd)
Aftonbladet ägs av Schibsted

Citat:
Det kommer alltså att vara så att de blå tidningarna kommer att slå mot röda och bruna partier, röda tidningar kommer att slå mot blå och bruna partier medan bruna tidningar kommer att slå mot röda och blå partier, det som alla sdare gillar att kalla sjuklövern.
Vilken gullig verklighetsuppfattning.
Citera
Medlem
xtrftw1337s avatar
Första gången jag såg denna bild på aftonbladet innan jag ens visste vad det handlade om så trodde jag att hakkorset var "ditklippt".
Det ser fake ut om man kollar lite närmare på bindan.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mschief
Nu delar jag säkert åsikt med flera andra som redan skrivit i tråden, men jag tycker inte att en hakkorsbindel innebär att man delar åsikter med nazismen. Jag har själv heilat på skoj och haft andra helt icke-extrema vänner som burit nazistiska klädesplagg på skoj. Däremot hade ingen av oss några planer att bli politiker. Jag tycker att det är ett riktigt felsteg att som politiker ha hållit på med sådant tidigare och oavsett vad hennes förklaring till bilden är (förutsatt att den inte är manipulerad) så tycker jag det ligger i SD:s bästa intresse att utesluta henne från partiet.

Jag var med i SDU Halmstad 2010 - 2011. Jag vet inte om det har nån relevans men vi diskuterade på skoj lite olika metoder för att provocera Vänstern. Om vi ligger lågt så ett år senare 2012 ska tydligen dessa bilder tagits och Catharina "Cattis" var inte i närheten av så högt uppsatt som hon gått till att bli idag. Tyvärr så var det ungefär 2011 - 2012 jag gick ur SDUs möten, då jag fick jobb som tog upp dagarna. Catharina fortsatte tydligen denna fritidssysselsättning inom politiken tills nu verkar det som. Har knappt träffat henne sedan dess ~2012. Svarar dock gärna på frågor om ni har.
Citera
2014-09-05, 13:54
Medlem
Germangestalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexGermania
Nej. Nästan all media i Sverige är judisk.

Dagens Nyheter ägs av Bonnier.

Svenska Dagbladet ägs av Schibsted.

Expressen ägs av Bonnier.

Göteborgs Tidningen ägs av Bonnier.

Göteborgsposten ägs av Hjörne genom Stampen-koncernen.

Sydsvenskan ägs av Bonnier.

Aftonbladet ägs av Schibsted

Vilken gullig verklighetsuppfattning.
Touché.
Citera
2014-09-05, 14:01
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ake.Jimmiesson666
Men åååh. Snacka om desperation i medialägret. Slänga upp 2 år gamla efterfestbilder på en 18-åring. Är väl bara å säga att det var maskerad eller något så är saken överspelad. Man vet ju inte i vilket sammanhang bilderna är tagna. Tjejen kanske var svinfull eller blev lurad att bära svastikan eller vad som helst.

Hade inte prins Harry något liknande vid ett tillfälle på en maskerad? Jag menar det är förstås starkt olämpligt och allt det där, men det blir ju så jävla mycket halmstrå med gamla bilder på en ung tjej som finns någonstans längst bak i svansen på partiet.

Varför tar då inte media upp alla uttalanden som företrädare i Vänsterpartiet och Miljöpartiet gjort om att vissa partiledare borde skjutas, att man hatar polisen, och förespråkar ren diktatur. Är inte det rimligt att folk ska känna till såhär i valtider? Men så är det förstås inte, eftersom media bedriver direkt kampanj mot SD.
Citera
2014-09-05, 14:04
Medlem
Angående Fotoforensics sida.
Är det någon som har läst om hur det går till? Eller lägger ni bara in bilden där och tror att ljusa fläckar automatiskt är något som är konstigt?

Här är en omanupulerad bild på böcker med hög kontrast.
Och här är den bilden under ELA på Fotoforensic.
Om ni kollar på den svarta och den röda boken längst till höger så visar den samma färger och lyser upp likadant som på bilden på Catharinas armbindel i fotoforensic

Det är inte bara färgerna och hur solida färgerna är som ger utslag, utan det är också där det är hög kontrast, vilket amrbindeln har, då kameran är fokuserad på den och den får ljuset från blixten på sig. Kanter lyser också upp, speciellt där det är hög kontrast, och armbindeln är ju fyrkantig.

Här är en bild på en manipulerad bild i fotorensic:
Nya inklippta böcker+dinosaur
ELA
Som ni ser så märker ni att denna manipulerade bilden inte alls ut som bilden på Catharina under ELA. De fyra utbyta böckerna och dinosaurien lyser upp med vitt sken, vilket armbindeln INTE gör.

Slutsats: Bilden är äkta!
Citera
2014-09-05, 14:04
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Hade inte prins Harry något liknande vid ett tillfälle på en maskerad? Jag menar det är förstås starkt olämpligt och allt det där, men det blir ju så jävla mycket halmstrå med gamla bilder på en ung tjej som finns någonstans längst bak i svansen på partiet.

Varför tar då inte media upp alla uttalanden som företrädare i Vänsterpartiet och Miljöpartiet gjort om att vissa partiledare borde skjutas, att man hatar polisen, och förespråkar ren diktatur. Är inte det rimligt att folk ska känna till såhär i valtider? Men så är det förstås inte, eftersom media bedriver direkt kampanj mot SD.

Jodå, bara att kontra med denna.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/4170083.stm

Kan Prince Harry pudla då kan ett litet SD-namn också göra det.
Citera
2014-09-05, 14:06
Medlem
Expressen har nu plockat bort hakkorset som första-nyhet. Varför ? Jo, utfallet av ett smutskastningsdrev som detta är väldigt osäkert. 15 % av väljarna är osäkra. Tillfälligheter att göra att dessa bestämmer sig år det ena eller andra hållet sista veckan. Om SD är strategiskt smarta kan man man utnyttja dagens drev till att få mer av strålkastarljuset. Catharina Strandqvist är en ung och söt pursvensk flicka. Om hon tvingas kliva fram på presskonferenser och där sköter sig väl (framstår som sympatisk och ödmjuk) kan detta leda till en kraftig skjuts uppåt i opinionen för SD (jfr effekten på opinionen av "järnrörsskandalen"). Träd fram nu Catharina ! Show us your tears !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in