2014-09-05, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Alltså visst, är detta någon form av nazistisk ritual i ett hemlig nazistorganisation så är det ju klart att det är mer intressant... Och såklart har ett nyhetsvärde, då hon är politiker.

Men är inte detta bara något "kul spex"?
Hon är väl 19 på bilden?
Klart det är olämpligt att bära en symbol som folk förknippar med folkmord. SD vill inte bli förknippade med nazism och gör då bäst i att utesluta henne. Sedan har jag viss förståelse för att en 18-19 åring kan göra snedsteg. Finns trots allt kungligheter som varit i samma situation (se länk nedan).

http://www.wcvb.com/image/view/-/16223168/highRes/3/-/lbphlxz/-/Royal-rebel---Prince-Harry--Nazi-costume-jpg.jpg
Citera
2014-09-05, 13:31
Medlem
vargvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acies
Jag blir lite störd på bilden med armbindeln, jag har markerat området som stör mig.
http://imgur.com/ETrizy9

Jag förstår inte hur skjortan kan gå genom armbindeln.

Hahaha skön notering där av dig! Jag tycker att flashbacks detektiver kan ta en närmare titt på det.
Citera
2014-09-05, 13:32
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Jag blir lite störd på bilden med armbindeln, jag har markerat området som stör mig.

Har tänkt på samma sak. De verkar som om bilden är manipulerad. Skulle inte förvåna om vänsterdrägget tar till såna knep igen. Sen undrar jag var gränsen går för dessa avslöjanden? ger mig tusan på att många kommunister har PolPot på trosorna, men inte fan skulle SD starta ett drev bara för en sån sak. De andra partierna är desperata när SD ångar mot en sådär tjugo procent.
Citera
2014-09-05, 13:33
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:

Ja, det ser lite skumt ut men det kan vara så att den sitter fast med hjälp av det svarta bandet upptill. Därför den ser vikt och märklig ut nedtill.

Skulle dom försöka göra en rejäl fake, vilket är mycket möjligt, blir det nog mot en större profil och vid ett senare datum.

Ändå ett väldigt äckligt beteende att dra fram allt som kan skada SD så här inför valet. Fast det kommer inte spela någon roll, det är ren desperation från deras sida nu.
Citera
2014-09-05, 13:34
Medlem
sueco2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Min-Mamma
Tanken slog mig också.

Borde finnas nån duktig bildbearbetare här som kan syna bilden i fogarna, så att säga.
Man har haft gott om tid på sig. En driven SD-hatare kan spendera mycket tid med att pixel för pixel skapa perfektion. Det finns inga synliga fogar eller ljusvinklar som stör, möjligen skulle det blivit någon rynka på skjortan där armbindeln satt. Som det är nu verkar armbindeln mestadels snällt följa skjortan. Jäkla fin kvalité på dom där snygga armbindlarna.
Ifall jag vore tillräckligt hatdriven kunde jag göra ännu skamligare bilder på vemsomhelst. Det enda som behövs är en basbild i något fritidssammanhang tex när Reinfeldt städar eller hur Maud Olofsson grumlar vattnet i badviken.

Om nu den lilla smulan verkligen har låtit sig plåtas med denna armbindel så har det varit i privat miljö och då kan man börja fundera på hur bilderna spreds och vem som drar nytta av det.
Citera
2014-09-05, 13:35
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:

Menar du där skjortan är uppvikt in i armbindeln? Vad är det som är konstigt med det?

Uppenbarligen är bindeln lite för stor så den har vikts in i skjortan.
Citera
2014-09-05, 13:38
Medlem
Kanske går OT men måste ändå fråga en sak angående C Strandqvist politiska engagemang. Får kommun/landstings-politiker som sitter i opposition bra betalt? Eller varför tar man sådana risker om man har lik i garderoben?
Senast redigerad av Kaymano 2014-09-05 kl. 13:44.
Citera
2014-09-05, 13:40
Medlem
Ake.Jimmiesson666s avatar
Men åååh. Snacka om desperation i medialägret. Slänga upp 2 år gamla efterfestbilder på en 18-åring. Är väl bara å säga att det var maskerad eller något så är saken överspelad. Man vet ju inte i vilket sammanhang bilderna är tagna. Tjejen kanske var svinfull eller blev lurad att bära svastikan eller vad som helst.
Citera
Medlem
mschiefs avatar
Nu delar jag säkert åsikt med flera andra som redan skrivit i tråden, men jag tycker inte att en hakkorsbindel innebär att man delar åsikter med nazismen. Jag har själv heilat på skoj och haft andra helt icke-extrema vänner som burit nazistiska klädesplagg på skoj. Däremot hade ingen av oss några planer att bli politiker. Jag tycker att det är ett riktigt felsteg att som politiker ha hållit på med sådant tidigare och oavsett vad hennes förklaring till bilden är (förutsatt att den inte är manipulerad) så tycker jag det ligger i SD:s bästa intresse att utesluta henne från partiet.
Citera
Medlem
Aciess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
För att ärmen är uppvikt och går runt armbindeln som en kant. Det blir en synvilla.

Du har nog helt klart rätt, såg så jävla konstigt ut, sen med din förklaring så fick jag ny syn på det.
Citera
2014-09-05, 13:41
Medlem
Bilden kan mycket väl vara fejkat. Om det avslöjas kan Expo bara hänvisa till att de bedömt bilden som äkta och att de inte kan lämna ut sin källa. Sen kan de bara hoppas att bilden gjort den skada den var avsedd att göra.
Citera
2014-09-05, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Bilden är från 2012 påstås det, det var en då 18-årig tjej som isåfall betedde sig mycket illa om hon bar en sådan armbindel. Men det är hennes ansvar, inget som partiet har det allra minsta med att göra. Hon kommer om det stämmer med all sannolikhet att kastas ut ur partiet omgående.

Problemet är när media som expressen och expo håller inne på sådant här medvetet för att skapa löjliga drev i en valrörelse mot ett enskilt parti. Det kan inte anses vara ett demokratiskt agerande att man vill sabotera enskilda partier och särbehandla dessa oerhört negativt. Ville man väl hade man hört av sig så vi kunnat vidta åtgärder. Expressen och expo vet mycket väl att vi inte vill ha några sådana personer i vårt parti. Ändå väljer man att sitta och ruva på sådant här för att smälla upp det veckan innan valet. Är det seriöst och lämpligt att agera så?
Nej det är inget problem att Expressen vill sänka sina politiska motståndare, i synnerhet inte i en valrörelse.

Nästan all media i Sverige är politisk, och lejonparten av den är borgerlig(blå).

DN oberoende liberal(blå)
SvD oberoende moderat(blå)
Expressen allmänborgerlig(blå)
GT liberal(blå)
GP liberal(blå)
Sydsvenskan liberal(blå)

Aftonbladets ledar- och kultursida oberoende socialdemokratisk(röd)

sdkuriren nationalistisk(brun)

Det kommer alltså att vara så att de blå tidningarna kommer att slå mot röda och bruna partier, röda tidningar kommer att slå mot blå och bruna partier medan bruna tidningar kommer att slå mot röda och blå partier, det som alla sdare gillar att kalla sjuklövern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in