2014-09-05, 13:25
Medlem
Sista utväg? Låter kasst av många anledningar...är gbl den bästa lösningen?
Med risk för att låta som en jävla hobbypsykolog så skriver jag:bara den här beställningen du har gjort
Verkar ju mindfucka dig. Du hade kunnat fixa en lugnare och lagligare utväg, men det gjorde du inte.
Det är ju så destruktivt. Eftersom att du gjorde du utan vetskap om att du kunde åka dit så är det ju inte adrenalinet du är ute efter. Kan dina andra val i livet också vara destruktiva kanske? Försök identifiera dom andra destruktiva sakerna du gör också istället så kanske du det snyggare livet du är ute efter? Vettefan vad du tycker skulle lösa ditt liv. Jobb, relationer, familj osv? Du kanske omedveten är destruktiv där med?

Sorry att jag blev tråkig.

//inte en bartender men kan lyssna ändå

Destruktiv
Citera
2014-09-05, 13:27
Medlem
Men alla dessa autocorrect som gör det mesta inkorrekt. Är svensk, men antar att paddan är något annat :/
Citera
2014-09-05, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikase
Sista utväg? Låter kasst av många anledningar...är gbl den bästa lösningen?
Med risk för att låta som en jävla hobbypsykolog så skriver jag:bara den här beställningen du har gjort
Verkar ju mindfucka dig. Du hade kunnat fixa en lugnare och lagligare utväg, men det gjorde du inte.
Det är ju så destruktivt. Eftersom att du gjorde du utan vetskap om att du kunde åka dit så är det ju inte adrenalinet du är ute efter. Kan dina andra val i livet också vara destruktiva kanske? Försök identifiera dom andra destruktiva sakerna du gör också istället så kanske du det snyggare livet du är ute efter? Vettefan vad du tycker skulle lösa ditt liv. Jobb, relationer, familj osv? Du kanske omedveten är destruktiv där med?

Sorry att jag blev tråkig.

//inte en bartender men kan lyssna ändå

Destruktiv

Alltså det är inte så att jag planerar på att ta mitt liv. Det vill jag inte. Jag har planer.
Men ifall allt skulle skita sig i slutenden om några år och det inte går att fixa så känns det ju skönt att man har något att använda för att bara ta farväl om det verkligen, VERKLIGEN, inte går att fixa.

Jag har levt destruktivt, definitivt, men jag har insett nu att det är inte min stil, det är inte så jag vill leva, så det är slut på det nu. Så nästa vecka så ska jag till det stället där hela resan börjar med att fixa mitt liv, jag börjar med psyket eftersom det är det största problemet för mig.
Sen fortsätta jobba på det och gå vidare. Ska bli spännande.
Men jag känner ändå att, ifall i framtiden att det skulle behövas, att det finns där, redo att användas. Det känns lugnande för mig att veta att jag har något jag kan ta farväl med OM det skulle behövas. Inte för jag tror det. Men jag villl ändå känna det lugnet inom mig.

Förstår du hur jag tänker?
Citera
2014-09-05, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikase
Men alla dessa autocorrect som gör det mesta inkorrekt. Är svensk, men antar att paddan är något annat :/

Jag är också svensk. Men som sagt, vill ha en utväg ifall det skulle behövas i framtiden, det kanske inte ens gör det, men att jag har det liggandes och vet det känns skönt. Kanske till och med kastar iväg flaskan istället!

Men det är inte det det handlar om nu.
Är det någon som kan svara på hur lång tid det brukar ta från Magic-Cleaner, 250mL flaska och Registred Letter 15.30 €.
Det skickas från Polen.

Går den lilla flaskan ner i brevinkastet i dörren? Eftersom det är ett 'Registered Letter' måste det, som någon sa, skrivas på någonting då? Eller är det som ett vanligt brev som kommer i brevinkastet?
Citera
2014-09-05, 14:41
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebgoblin
Jag är också svensk. Men som sagt, vill ha en utväg ifall det skulle behövas i framtiden, det kanske inte ens gör det, men att jag har det liggandes och vet det känns skönt. Kanske till och med kastar iväg flaskan istället!

Men det är inte det det handlar om nu.
Är det någon som kan svara på hur lång tid det brukar ta från Magic-Cleaner, 250mL flaska och Registred Letter 15.30 €.
Det skickas från Polen.

Går den lilla flaskan ner i brevinkastet i dörren? Eftersom det är ett 'Registered Letter' måste det, som någon sa, skrivas på någonting då? Eller är det som ett vanligt brev som kommer i brevinkastet?

Det låter ju som ett REK om det är registrerat och då blir det att hämta ut hos ditt närmaste ombud för posten.

Hör tullen eller polisen av sig vet du förstås inget om det här, det måste vara någon som beställt det i ditt namn för att jävlas med dig. Huruvida det är troligt att det blir något mer av det vet jag inte. Jag visste inte ens att GBL var klassat utan trodde det var hälsofarligt enbart. Då skulle det knappast hända mer än att tullen hör av sig, du vet inget om det och de förstör det. En del säger att polisen kan slå ner på små leveranser narkotika också för att visa att de är alerta och har koll men skulle knappast tro de lägger ner resurser eller gör husis för så lite.
Citera
2014-09-05, 14:49
Medlem
masterior26s avatar
Du behöver inte vara orolig för jag vet många som beställt därifrån och det har aldrig fastna i tullen, men även om det skulle göra det så får du hem ett brev från tullen där du ska höra av dig men det behöver du inte göra. Eller så hör du bara av dig och säger att du inte vet något om det och 250ml är ingen stor mängd så det är lugnt.
Citera
2014-09-05, 15:07
Medlem
Men alltså det är ju betalt i mitt kort + att jag har sån liten säkerhetsdosa från swedbank.

Men hur lång tid brukar det ta tror ni? Om det är postombud, tänk om snuten väntar på mig där då ... Vettifan vad jag ska göra alltså ....

EDIT: Som jag sa i första raden, jag har ju swedbank och en säkerhetsdosa, det är redan betalt alltså ...
Men jag tänkte, för jag vill verkligen, VERKLIGEN, inte hamna i fel sida av lagen, aldrig, i hela mitt liv.
Jag vill leva ett så ärligt och lagligt liv jag kan.

Men alltså, hur lång tid brukar det ta tills det kommer fram till en? Jag vill verkligen inte hamna i trubbel om det är postombud och sånt och en civilare står utanför och väntar ...
Tror ni inte en liten 250mL flaska skickas ner i brevinkastet?
Vad exakt är registered letter? Är det ett vanligt brev typ? Slingshot sa att dom skickar sina produkter jätte stealthily.
Men FAN vad jag nojjar alltså, jag vet inte vart jag ska ta vägen alltså... Jag blir galen, börjar snart gråta.
Fan alltså. Små gråter nu av ångest, rädsla, panik, ångest och så. Vet fan inte vart jag ska ta vägen. Bara den ramlar ner i brevinkastet så kan jag lugna mig ju, tror ni den gör det med tanke på att det bara är en 250mL flaska och ett registered letter?
Senast redigerad av Sebgoblin 2014-09-05 kl. 15:20.
Citera
2014-09-05, 15:46
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebgoblin
Men alltså det är ju betalt i mitt kort + att jag har sån liten säkerhetsdosa från swedbank.

Men hur lång tid brukar det ta tror ni? Om det är postombud, tänk om snuten väntar på mig där då ... Vettifan vad jag ska göra alltså ....

EDIT: Som jag sa i första raden, jag har ju swedbank och en säkerhetsdosa, det är redan betalt alltså ...
Men jag tänkte, för jag vill verkligen, VERKLIGEN, inte hamna i fel sida av lagen, aldrig, i hela mitt liv.
Jag vill leva ett så ärligt och lagligt liv jag kan.

Men alltså, hur lång tid brukar det ta tills det kommer fram till en? Jag vill verkligen inte hamna i trubbel om det är postombud och sånt och en civilare står utanför och väntar ...
Tror ni inte en liten 250mL flaska skickas ner i brevinkastet?
Vad exakt är registered letter? Är det ett vanligt brev typ? Slingshot sa att dom skickar sina produkter jätte stealthily.
Men FAN vad jag nojjar alltså, jag vet inte vart jag ska ta vägen alltså... Jag blir galen, börjar snart gråta.
Fan alltså. Små gråter nu av ångest, rädsla, panik, ångest och så. Vet fan inte vart jag ska ta vägen. Bara den ramlar ner i brevinkastet så kan jag lugna mig ju, tror ni den gör det med tanke på att det bara är en 250mL flaska och ett registered letter?

Om det blir något trassel så är det upp till polisen att bevisa att du är skyldig. Du har inget att förlora på att neka ändå, ju mer arbete de får att göra desto mindre risk att det blir något av det. Inte för att jag tror att det går så långt. Förresten är det ju tydligen bara hälsofarligt ändå och inte klassat (såg just ett av slingshots inlägg). Då känns det ju rätt osannolikt att det händer något även om det fastnar i tullen.

Eller om de inte skickat ut det än, hör av dig till dem och ångra din order, du nojjar ju redan sönder så att... är brevet rekat blir det postombud oavsett hur litet eller stort det är eftersom du ska visa ID vid uthämtning så allt beror på om det är rek eller inte.
Citera
2014-09-05, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Du behöver inte vara orolig för jag vet många som beställt därifrån och det har aldrig fastna i tullen, men även om det skulle göra det så får du hem ett brev från tullen där du ska höra av dig men det behöver du inte göra. Eller så hör du bara av dig och säger att du inte vet något om det och 250ml är ingen stor mängd så det är lugnt.

Vi säger att flaskan fastnar i tullen (hur stor är sannolikheten tror du?), men OM den gör det, den är ju redan betald ... Om jag svarar då, vad säger jag då?

Jag har ju som jag sagt i någon tidigare post att jag har Swedbank och en säkerhetsdosa.
Som sagt är det redan betalt. Hur lång tid brukar M-C ta på sig att skicka fram sina saker? Igen, en 250mL flaska betalt med ett 'Registered Letter' för typ 15.30 euros, det va det billigaste alternativet och det enda jag hade råd med. Hur lång tid brukar det ta?
Jag betalade antingen igår eller i onsdags kväll, runt 21:40 tiden, något sånt. Rätt säker på att det va igår kväll, ungefär vid den tiden.

Så när tror ni det är framme då? Återigen, 250mL flaska, 'Registered Letter'. Skickas det i brevinkastet genom dörren då tror ni?

Jag har psykologiska besvär som kan göra små saker verka MASSIVA i mitt huvud, det är därför jag ställer alla dessa frågor, för jag vet inte om jag ska spärra mitt kort eller inte ... Har paranoia. Men vad skulle banken tro då om jag betalade samma dag som jag aktiverade så att jag kan betala till utlandet ..?
Citera
2014-09-05, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Om det blir något trassel så är det upp till polisen att bevisa att du är skyldig. Du har inget att förlora på att neka ändå, ju mer arbete de får att göra desto mindre risk att det blir något av det. Inte för att jag tror att det går så långt. Förresten är det ju tydligen bara hälsofarligt ändå och inte klassat (såg just ett av slingshots inlägg). Då känns det ju rätt osannolikt att det händer något även om det fastnar i tullen.

Eller om de inte skickat ut det än, hör av dig till dem och ångra din order, du nojjar ju redan sönder så att... är brevet rekat blir det postombud oavsett hur litet eller stort det är eftersom du ska visa ID vid uthämtning så allt beror på om det är rek eller inte.

Jag får maila dom och höra om det går direkt ner i brevinkastet eller om jag måste hämta ut det på postombud, är det postombud som gäller så får jag ju hitta en annan grön sida, HELST inrikes.

Har någon av er hämtat ut från ett postombud när ni beställt från Magic-Clean?
Finns det chans att det är en civilare där då.

Är det klassat som narkotika eller som hälsofarligt förresten? Jag försöker hitta den infon men finner ingentingm vill helst ha från typ någon myndighets hemsida som FHI, dock fattar jag mig inte riktigt på den sidan till 100%. Jag sökte dock på GBL, så ska läsa runt mer.
Vad finns det fler för sidor som man kan kolla sånt på?
Citera
2014-09-05, 16:05
Medlem
Inlägget från förra sidan:

Citat:
Ursprungligen postat av R.R

Jag får maila dom och höra om det går direkt ner i brevinkastet eller om jag måste hämta ut det på postombud, är det postombud som gäller så får jag ju hitta en annan grön sida, HELST inrikes.

Har någon av er hämtat ut från ett postombud när ni beställt från Magic-Clean?
Finns det chans att det är en civilare där då.

Är det klassat som narkotika eller som hälsofarligt förresten? Jag försöker hitta den infon men finner ingentingm vill helst ha från typ någon myndighets hemsida som FHI, dock fattar jag mig inte riktigt på den sidan till 100%. Jag sökte dock på GBL, så ska läsa runt mer.
Vad finns det fler för sidor som man kan kolla sånt på?

EDIT: Är det bara klassat som en hälsofara är det väl inga problem egentligen? Vad är det värsta som kan hända då om det fastnar i tullen?
Senast redigerad av Sebgoblin 2014-09-05 kl. 16:10. Anledning: Lägger till sista inlägget från förra sidan så det syns.
Citera
2014-09-05, 16:48
Medlem
Jag såg precis att man ska fylla i och ta ett klart foto av ett ifyllt terms & agreements.
Det har jag inte gjort än, men ändå har mina pengar gått till dom ... Men jag ska fråga dom om dom skickar så det får plats i brevinkastet i dörren.

Men är det någon som har koll på lagligheten? Är den narkotikaklassad eller är den klassad som en hälsorisk/hälsofara?
Skicka gärna en legitim (legit/legitimate source) sida på det, gärna en sida som har värdighet och kanske till och med tillhör någon av myndigheterna.
Inte BARA flashback, men det går också, men det är ju inte lika tro värdigt om jag ska vara helt ärlig.

Finns det fler sidor än FHI som man kan kolla upp sånthär på eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in