2014-09-05, 11:51
Medlem
padddans avatar
Bara att neka. Lätt som en plätt för du har ju inte beställt något, kan dom bevisa att det är du så blir det böter.
Senast redigerad av padddan 2014-09-05 kl. 11:53.
Citera
2014-09-05, 11:54
Medlem
Har ju bara mitt kort, så betalade med det ...
Men om man får brev från tullen som säger att det stoppats, kan man inte spärra kortet och säga att någon annan beställt det? Fast man använde kortet efter och skrev under kvittto?

Alltså vad fan ska jag göra?! jag har riktig panik...
Citera
2014-09-05, 11:57
Medlem
Cybersluts avatar
Sluta noja. Du har inget att oroa dig över..
Citera
2014-09-05, 11:59
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebgoblin
Har ju bara mitt kort, så betalade med det ...
Men om man får brev från tullen som säger att det stoppats, kan man inte spärra kortet och säga att någon annan beställt det? Fast man använde kortet efter och skrev under kvittto?

Alltså vad fan ska jag göra?! jag har riktig panik...

Det är bara slappna av, du kommer inte få fängelse eller något sådant.

Det absolut värsta som kan hända är en liten böter.

Utifall du är riktigt nojjig kan det vara possitivt att ha lägenheten ren medans du väntar på paketet.
Bara för att vara säker utifall (i riktigt värsta fall) polisen kommer och knackar på.

Men du bör inte vara orolig, tror det kommer gå helt bra. Dessutom, vem fan köper saker ifrån Polen?

Tror tullen inte kollar det så noga.
Citera
2014-09-05, 12:06
Medlem
Jag beställde därifrån och dom skickade samma dag dom fått in pengarna på kontot. Jag beställde med DHL och den dök upp finfint, bästa med DHL är att chauffören ringer och dom levererar var du vill.
Citera
2014-09-05, 12:12
Medlem
Är ni säkra? jag har ju lagliga RC-substanser hemma, men kan köra ett duktigt rejs och röja till lägenheten rejält istället.
För jag har inget olagligt hemma. Inte vad jag är medveten om iallafall. Inget gräs, inga olagliga piller, inga olagliga pulver.
Inga vapen eller något sånt heller har jag.

Men alltså, ni som köpt från Magic-Cleaner förr och betalt med det billigaste sättet, det för 15 euros något. Hur lång tid har det tagit för er att det kommit hem?
Slingshot säger ju att shoppen är grön, h*n sagt det en miljon gånger.

Men jag trodde GBL va lagligt, bara hälsofarligt, så trodde inget kunde hända då, speciellt med så små mängder som 250mL...

FAn fan fan fan fan fan fan fan fan fna alltså. Jag gråter snart av ångesten alltså, jag kan fan ta mig det inte slappna av för 5 öre.
Citera
2014-09-05, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamky
Jag beställde därifrån och dom skickade samma dag dom fått in pengarna på kontot. Jag beställde med DHL och den dök upp finfint, bästa med DHL är att chauffören ringer och dom levererar var du vill.

Ja, jag hade inte så mycket pengar kvar, så jag tog det absolut billigaste alternativet.
Registred Letter 15.30 €
Från Magic Cleaner då. Är det ett säkert val? Ni som köpt med det också, hur lång tid tog det för det att komma fram?
Om det är en 250mL flaska, tror ni den kommer in i ett brevinkast då? I en dörr då alltså.
Citera
2014-09-05, 12:22
Medlem
lugnbaralugns avatar
Haha lugna ner dig! Dont do the crime if you cant do the time.

Skämt, inget att nojja över. Någon har stulit ditt kort, enklaste och effektivaste metoden.
Citera
2014-09-05, 12:22
Medlem
Registered letters ska väl signeras antingen på plats eller posten. Jo, dom är säkra.

Glöm fan inte att späda upp skiten bara, annars fräts du sönder...
Citera
2014-09-05, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugnbaralugn

Skämt, inget att nojja över. Någon har stulit ditt kort, enklaste och effektivaste metoden.

Fast jag har swedbank och sån där liten dosa?
Citera
2014-09-05, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamky
Registered letters ska väl signeras antingen på plats eller posten. Jo, dom är säkra.

Glöm fan inte att späda upp skiten bara, annars fräts du sönder...

Nej alltså, jag tänkte ha det som ett safety-net, en exit-metod med vodka ifall allt i livet skiter sig, och då menar jag verkligen allt.
Nästintill allt går ju att lösa, men jag vill ändå ha en plan B.
Jag håller på att fixa det just nu, så man hopppas ju att det inte skulle behövas. Men en sån flaska håller väl i några år ändå, eller?

Om dom ska signeras, hur säkert är det egentligen? ....
Någon av er som gjort det?

EDIT: Ska det verkligen signeras? Det är ju en 250mL flaska, den bör ju slinka ner i brevinkastet i dörren, eller?
Senast redigerad av Sebgoblin 2014-09-05 kl. 13:09.
Citera
2014-09-05, 13:03
Medlem
Dubbel-post:

Citat:
Ursprungligen postat av lugnbaralugn

Fast jag har swedbank och sån där liten dosa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in