2014-09-05, 11:37
Medlem
JustBecauses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mralexius
Började runt 50-talet med olika former av testflygningar runt delstater i Amerika. Detta går långt tillbaka i tiden. Vi är uppvuxen med detta och det rationella tänkandet klarar inte av att komma utanför ramarna. Säger någon en lögn tillräckligt många gånger så kommer människor tro att det är sant. Växer vi upp med chemtrails upplevs det som ett vanligt fenomen.

Nu ljuger du. Contrails finns dokumenterat ända tillbaks till 1918.
Framförallt under WW2 (av förståeliga själ).
Citera
2014-09-05, 11:44
Medlem
mralexiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Jag förmodar du menar lagtext. Den finns ju:
http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19980808.HTM
Sen har du förarbeten till den lagen, miljöprövningsförordningen och flera EU-förordningar om utsläpp. Det kan vara klädsamt att informera sig före ett uttalande.

Du är en klippa! Jag är enormt tacksam för din hjälp!
Citera
2014-09-05, 11:45
Medlem
mralexiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustBecause
Nu ljuger du. Contrails finns dokumenterat ända tillbaks till 1918.
Framförallt under WW2 (av förståeliga själ).

Såklart. Kondens-strimmor borde finnas dokumenterade redan från första flygningen som blev av. Tror närmare besämt att det var ett svar på när man började mixa tillsatser i bränslet för diverse flygplan. Då blev såkallade contrails helt plötsligt något helt annat. Rätta mig om jag har fel.
Senast redigerad av mralexius 2014-09-05 kl. 11:50.
Citera
2014-09-05, 12:24
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Såklart. Kondens-strimmor borde finnas dokumenterade redan från första flygningen som blev av. Tror närmare besämt att det var ett svar på när man började mixa tillsatser i bränslet för diverse flygplan. Då blev såkallade contrails helt plötsligt något helt annat. Rätta mig om jag har fel.

Mixtra tillsatser av vad, och vad är det för tiilsatser som klarar sig i förbränningsmotor och lan spridas??

Att diskutera rena miljöeffekter av förbränning av flygbränsle men det tillhör i så fall ett annan forumsdel.

Ja du har fel!
Citera
2014-09-05, 12:44
Medlem
mralexiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Mixtra tillsatser av vad, och vad är det för tiilsatser som klarar sig i förbränningsmotor och lan spridas??

Att diskutera rena miljöeffekter av förbränning av flygbränsle men det tillhör i så fall ett annan forumsdel.

Ja du har fel!

Aluminum borohydride är t.ex ett ämne. Har du fel?
Citera
2014-09-05, 13:10
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Citat:
Aluminum borohydride är t.ex ett ämne. Har du fel?

Ja det är ett ämne, som vid kontakt med vatten (t ex om det släpps ut i luften på hög höjd) bildar vätgas. Vad skulle poängen vara med att bespruta med det?
Citera
2014-09-05, 13:18
Moderator
Citat:
Den stora frågan är vart allt aluminium och barium kommer ifrån. Detta är något varken fakriker redovisar eller vad sandstormar är kända att föra med sig.
Var tror du? Det kommer från marken till att börja med. Vad är troligast, att nån utvinner det, släpar med det 10000 meter upp i luften och släpper ut det, eller att det kommer från jordskorpan själv, eller från mänsklig aktivitet på jordytan.

Och såvitt jag förstått, är uppmätta värden antingen helt normala eller i de fall de är förhöjda mätningarna overifierade eller felaktiga.
Men du kan kanske presentera nåt mätresultat som inte valsat runt i tråden innan?
Citera
2014-09-05, 13:52
Medlem
mralexiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickenbacker69
Ja det är ett ämne, som vid kontakt med vatten (t ex om det släpps ut i luften på hög höjd) bildar vätgas. Vad skulle poängen vara med att bespruta med det?

Och aluminium partiklar regnar ner över oss, hamnar i dricksvatten och jordarna vi odlar på.
Med hjälp av den reaktionen genereraras ett spår som, även om det inte på grund av fenomenet kondensation, debunkers kallar contrail. Ifall vi nu får alla flygplan att lämna pelare med rök efter sig borde det inte skapa någon direkt hysteri för övriga spår. Bara det faktum att någon lägger ner så mycket tid, energi och ekonomiska resurser på att finna ut hur man adderar dessa ämnen i bränslet är helt otroligt. Imo så bidrar det ej med någon extra effekt till motorerna. Som många säger, det gör mer skada än nytta. Enda förklaringen är att du får långa såkallade "contrails" uppe i skyarna.

Någon som har andra förklaringar till varför det tillsätts i bränslet?
Citera
2014-09-05, 13:59
Medlem
mralexiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Var tror du? Det kommer från marken till att börja med. Vad är troligast, att nån utvinner det, släpar med det 10000 meter upp i luften och släpper ut det, eller att det kommer från jordskorpan själv, eller från mänsklig aktivitet på jordytan.

Och såvitt jag förstått, är uppmätta värden antingen helt normala eller i de fall de är förhöjda mätningarna overifierade eller felaktiga.
Men du kan kanske presentera nåt mätresultat som inte valsat runt i tråden innan?

Jag har presenterat resultat på mätningar tidigare i tråden. Om du gör tester och uppnår samma nivå som resultaten jag visat tidigare i tråden hade jorden och vattnet varit otjänligt. Det gäller att förstå geoengineering och climateengineering. Det finns många områden som detta används, främst inom militär för att störa radar utrustning etc. Och i det fallet tror jag inte militären bryr sig om att transportera det upp på en höjd som 10000, allt för att få övertag.
Citera
2014-09-05, 14:02
Medlem
mralexiuss avatar
Tanken är att jag skall börja ta prover själv inom kort. Någon som kan komma med konkreta tips och förslag på hur ni tycker det borde genomföras på bästa sätt för undvika att proverna kontamineras? PM'a mig gärna med seriösa förslag. Jag uppskattar verkligen all hjälp som erbjuds. Uppmanar även andra att följa samma spår och testa.
Citera
2014-09-05, 14:18
Moderator
Citat:
Någon som har andra förklaringar till varför det tillsätts i bränslet?
Nej, eftersom det inte tillsätts så finns det givetvis ingen förklaring. Att det för 60 år sen experimenterades med är inte samma sak som att det idag görs.
Citera
2014-09-05, 14:28
Medlem
mralexiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Nej, eftersom det inte tillsätts så finns det givetvis ingen förklaring.

Hur kan du vara så säker? Låt mig få veta vad du baserar det på. Får se om dina källor är mer pålitlig än bara stark tillit för lagstiftning.
Senast redigerad av mralexius 2014-09-05 kl. 14:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in