2014-09-05, 08:42
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evaristo
Men då får du ju beskriva tekniskt vad det är som avslöjar fusket. Ditt subjektiva intryck har noll tyngd.

När man gör en konstnärlig avbildning så är det väldigt viktigt att skuggor och ljus ligger rätt och det gör det inte här, i synnerhet inte på nedre delen av bindeln där kanten är för skarp. Hade hon haft den på sig när fotot togs så hade bindelns nedre del varit mer skuggig eftersom den delvis ska försvinna bakom skjortans armveck.
Citera
2014-09-05, 08:44
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nej. Det är ingen tillfällighet. Att det skulle komma "avslöjanden" nu inför valet spådde vi redan för några veckor sedan. Så dessa "skandaler" är helt väntade. Allt följer den politiskt korrekta regelboken:
Eller rättare sagt den kulturmarxistiska regelboken - infiltration, smutskastning, splittring av samhället.

Alla som ser dessa smutsartiklar bör fråga sig själva vad som egentligen är viktigt; några påstådda, mindre felsteg eller ett samhälle med yttrandefrihet och demokrati. Välj själv!
Citera
2014-09-05, 08:45
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
SD kommer alltid att granskas hårdare, så är det. Då kan man inte ha bilder på sig där man har hakkors. Spelar ingen roll om det var på skämt tyvärr.
Citera
2014-09-05, 08:45
Medlem
different_trips avatar
Så jävla dåligt om det är sant, fan bedrövligt. Att låtsas som man inte kommer ihåg det är skitlöjligt.

Hade varit fan så mycket bättre med "Ja, det stämmer. Vi hade en maskerad(?) och jag valde en olämplig kostym. Jag är fullt medveten om att det inte var ett smart drag, men jag var 17 år och tänkte inte på konsekvenserna av mitt agerande."
Citera
2014-09-05, 08:46
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Man väljer väl vilket ord som ska stå som arbetstitel på sedeln. "Soldat" rakt upp och ner låter ganska olyckligt, speciellt i samband med SD. Det måste man förstå.

Andra tänkbara titlar är "Plutonchef", "Radiolänkoperatör", eller vad som helst som hon sysslar med om hon nu är anställd yrkesmilitär. Men det är rätt otaktiskt att skriva "Soldat" rakt upp och ner.

Om hon har en anställning i Försvarsmakten så har hon en hel del att förklara för sin arbetsgivare.

Citat;
Jag känner att vården är mitt kall, det är det jag måste ägna mig åt

2010 var hon för ung för att kandidera. I år är Catharina Strandquist Sverigedemokraternas toppkandidat i valet till Halmstads kommunfullmäktige - ett uppdrag som hon hoppas kunna kombinera med en utbildning inom försvaret.

http://halmstad.lny.se/lagt-avhopp-fran-gmu-i-halmstad-26131/
Citera
2014-09-05, 08:46
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
När man gör en konstnärlig avbildning så är det väldigt viktigt att skuggor och ljus ligger rätt och det gör det inte här, i synnerhet inte på nedre delen av bindeln där kanten är för skarp. Hade hon haft den på sig när fotot togs så hade bindelns nedre del varit mer skuggig eftersom den delvis ska försvinna bakom skjortans armveck.

Sedan har hakkorsbindeln ett annat ljus än skjortan i övrigt.
Citera
2014-09-05, 08:47
Medlem
protagonisten-s avatar
Bild från 2012? :O Hört om den nya skandalen beträffande miljöpartiet?

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/646040-politiker-fast-i-sexfalla-valdtog-handikappad-kvinna

helt ofattbart
Citera
2014-09-05, 08:47
Medlem
Tumskruvens avatar
Garanterat ingen photoshop. Media har julafton nu och kommer säkert brisera fler "bomber" snart. Men jag slutar aldrig förvånas vilka underbart totalt korkade människor SD har lockat till sig genom åren. SD är som en stor skithög som lockar till till sig den ena spyflugan värre än den andra.

Det är så synd egentligen för att om man verkligen granskar alla partierna på pappret så är SD dom enda som har en vettig syn på invandringen. Men det pappret börjar tyvärr mer och mer likna ett använt dasspapper ...
Citera
2014-09-05, 08:48
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:

Känns som en väldigt tunn förklaring, mer önsketänkande skulle jag säga.

Men vill du tro på det så ok.
Citera
2014-09-05, 08:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Hur jämför han flyktingar med kannibaler egentligen?

Han talar ju uppenbarligen om isis och vill inte ha hit såna.

Källan ska komma från Vimmerby Tidning, för att vara lite OT:

Det första jag ser är en rubrik "Vi äter inte om det inte är svenskt", och vid närmare koll så är det två unga tjejer som vill ha svensk köttfärssås. Tänk om en SD:are hade sagt det där, då hade det låtit annorlunda

Han associerar troligtvis till de bilder som har florerat i media där IS skär halsen av västerlänningar.
Citera
2014-09-05, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumskruven
Garanterat ingen photoshop. Media har julafton nu och kommer säkert brisera fler "bomber" snart. Men jag slutar aldrig förvånas vilka underbart totalt korkade människor SD har lockat till sig genom åren. SD är som en stor skithög som lockar till till sig den ena spyflugan värre än den andra.

Det är så synd egentligen för att om man verkligen granskar alla partierna på pappret så är SD dom enda som har en vettig syn på invandringen. Men det pappret börjar tyvärr mer och mer likna ett använt dasspapper ...
Ganska övertygad om att det skulle hittas lika mycket i de andra partierna om någon bara hade ambitionen att göra det med samma intensitet som det görs med SD. Det som kommer fram om SD beror på extremt aktivt sökande, och innehållande med uppgifterna tills nu. Det som kommer fram om de övriga är de mest uppenbara fallen som förmodligen inte kunnat gömmas undan.
Citera
2014-09-05, 08:51
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Jag laddade ner de tre bilderna och förstorade dem, och det syns tydligt att hakkorsbindeln är pålagd i efterhand, i synnerhet på övergången mellan hakkorset och den rutiga vikta skjortärmen under svastikan Detta är lågt!
Jag är ingen expert alls, men om man kolla på en ELA-analys av bilden, på http://fotoforensics.com så sticker faktiskt armbindeln ut från resten av bilden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in