Citat:
Ursprungligen postat av
Sur-Rob
Ja precis som jag sa alltså några balkar, minimalt med eld i jämförelse med stålbyggnad efter stålbyggnad jag kan visa som inte kollapsar likt ett korthus, symmetriskt i freefall. Du ska alltså enkelt kunna visa värre bränder än tex här:
https://www.youtube.com/watch?v=eKvgD9NyIi4 Detta är en sämre byggnad som heter Windsor och som inte kollapsar i sin footprint, symmetriskt, i freefall utan beter sig så som alla andra stålbyggnader gör när dom följer fysikens lagar.
Haha, har du varit och letat bland gammal skåpmat? Och bestämde dig för att ta ut det mögligaste äpplet du kunde hitta?
http://www.debunking911.com/madrid.htm
Berätta förresten hur du kommit fram till Windsor Tower är en "sämre byggnad"? Vilka kriterier använder du dig av?
Citat:
Grundläggande fysik är grundläggande fysik. Du får inte brand på ena sidan och en balk som kollapsar på samma sida och samtidigt en symmetriskt global collapse.
Jag vet att du gillar att PÅSTÅ det. Jag är dock bara intresserad av vad du kan VISA. Det räcker inte att skriva "grundläggande fysik" tusen gånger och tro att allt blir bra, när det är helt uppenbart att du inte har en aning vad du pratar om.
(Det kräver för övrigt faktiskt inte grundläggande fysik, utan tämligen avancerade kunskaper i fysik och framför allt hållfasthetslära)
Citat:
Vad vi ser ske är en fysisk omöjlighet av eld.
1. Därför att....? Du förstår, det är HÄR du ska presentera dina fysikaliska uträkningar och dina kunskaper om wtc7:s konstruktion.
2. Det var inte bara eld....det fanns också avsevärda skador från rasmassorna. Ingen vet exakt hur mycket, pga all rök. Så man ska veta att det måste ha varit en rejäl utmaning att utreda händelsen. Du förstår, man kan inte bara till höger och vänster blint gissa till sig saker som det inte finns bevis för Som t ex att hänvisa till sprängladdningar när ingen vare sig sett, hört eller hittat spår av dessa. Så fungerar helt enkelt inte vetenskapliga metoden.
Citat:
Antingen förstår man det en gång för alla eller så får man helt enkelt bara förstå att man är genomskådad
Falsk dikotomi.
Citat:
för det är ingen som på allvar kan förneka en av dom mest uppenbara CDs genom historien längre.
Borde inte en av världshistoriens mest uppenbara CD involvera t ex dokumenterad utplacering av sprängämnen? Var har du det nånstans? Var har du någon form av empiriskt bevis över huvud taget som stödjer dina påståenden?