2014-09-04, 00:33
Medlem
mralexiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
.... Är hela den här chemtrail-sekten någon sorts vidareutveckling av scientologin? För deras "tro" är ju rätt liknande det man läser här...

Behöver verkligen världen kategoriseras efter ditt tycke? Är du rätt man för den typen av uppgift?
Citera
2014-09-04, 00:37
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Mackapären drar tydligen till sig "orgone energy". Och när energin är borta kan inte längre molnen hållas ihop.

Men den ursprungliga mackapären var livsfarlig för den drog även till sig dödlig orgon energi
Och det vet vi ju hur illa det är.

Men mackapären har på senare tid vidareutvecklats och är numera ofarlig att hantera. Det visade sig att om man slänger in en kristall i rören så skapas en effekt som suger musten ur den negativa energin och förvandlar den till positiv energi.

Så för att sammanfatta:
Vi kan enkelt skydda oss mot chemtrailsfarorna genom att sätta ihop några kopparrör, slänga i några kristaller och rikta hela mackapären mot himlen.
Här har vi någon som inte är lat och dessutom känner till begreppet "hjälpsamhet". Tack!

Det där lyckades faktiskt jag också läsa, trots min lathet.
Fast det är fortfarande en aning luddigt kring hur allt det där egentligen går till. Varför påverkas "orgone energy" av några rör och lite kristaller till exempel? Hur vet all "orgone energy" att kristallerna ens existerar?
Citera
2014-09-04, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mralexius
Aluminium och Jod kan man idag lägga mycket bevis underlag som styrker, imo. Elienrobotar har jag aldrig hört om. Har det med frågan att göra?

Love N Light
Då är det dags att plocka fram lite av alla de där bevisen du påstår finns...
/
Citera
2014-09-04, 13:19
Medlem
mralexiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Då är det dags att plocka fram lite av alla de där bevisen du påstår finns...
/

Jag kan dessvärre inte lägga fram bevisen på ditt skrivbord min vän. Det är andra som tar prover efter såkallade "chemtrails" och får fram resultat. Detta är något som tagit sig hela vägen upp till UN. Men så enkelt är det, vissa följer med i vad som händer och andra står kvar på samma plats där dem alltid stått.

Vad är det för typ av bevis du vill ha?
Citera
2014-09-04, 13:41
Moderator
Citat:
Jag kan dessvärre inte lägga fram bevisen på ditt skrivbord min vän. Det är andra som tar prover efter såkallade "chemtrails" och får fram resultat. Detta är något som tagit sig hela vägen upp till UN. Men så enkelt är det, vissa följer med i vad som händer och andra står kvar på samma plats där dem alltid stått.

Vad är det för typ av bevis du vill ha?
Jag kan ju svara på det med, för jag skulle också gärna vilja se bevis.
Men till att börja med, du har alltså fortfarande inte läst tråden? För bevisen som efterfrågas finns beskrivet många gånger om i den.

Men i korthet. Mätdata, vetenskapliga bevis osv. YT-klipp och bloggar med textväggar kvalar inte in.
När alla troende hävdar att det finns bevis men ingen kan visa nåt blir man ju lite skeptisk. Varför kan inte bevisen bara läggas fram?
Citera
2014-09-04, 14:24
Medlem
Citat:
Det är andra som tar prover efter såkallade "chemtrails" och får fram resultat.
De tar prover från regnvattenpölar och tror att det inte kontaminerats från jorden som pölen ligger i eller från biltrafik och industrier i området där provet togs. Man måste ta provet så nära källan som möjligt för att minimera felkällorna. Det naturliga stället är i kondensstrimmorna.
Citera
2014-09-04, 14:59
Medlem
mralexiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
De tar prover från regnvattenpölar och tror att det inte kontaminerats från jorden som pölen ligger i eller från biltrafik och industrier i området där provet togs. Man måste ta provet så nära källan som möjligt för att minimera felkällorna. Det naturliga stället är i kondensstrimmorna.

Haha ja visst vore det väldigt konstigt att lita på en källa där prover tas på det viset.

Heavy Metals' Monitoring:
http://www.aweimagazine.com/article.php?article_id=216
Citera
2014-09-04, 15:29
Medlem
mralexiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Jag kan ju svara på det med, för jag skulle också gärna vilja se bevis.
Men till att börja med, du har alltså fortfarande inte läst tråden? För bevisen som efterfrågas finns beskrivet många gånger om i den.

Men i korthet. Mätdata, vetenskapliga bevis osv. YT-klipp och bloggar med textväggar kvalar inte in.
När alla troende hävdar att det finns bevis men ingen kan visa nåt blir man ju lite skeptisk. Varför kan inte bevisen bara läggas fram?

I detta fall, The Shasta County's rådsmöte. Att ge dig fysiska bevisen istället för en repris på vad som hände i realtid via youtubeklipp är inte möjligt eftersom det inte går att skruva tillbaka tiden och sätta dig i rummet:

https://www.youtube.com/watch?v=O4WhYKP83zo

United Nations Global Warming Session går inte heller att skruva tillbaka tiden till för att du ska få sitta där inne och se eller under realtid få se detta i Tv.

https://www.youtube.com/watch?v=3V-BGlNrxMI

Ska se om jag kan få fram dokument på mätningar så att du har något annat att gå på. Att endast gå efter mätresultat på papper visar ingenting eftersom det är lätt att förfalska. Väldigt märkligt att man endast grundar sin verklighet på det lättast manipulerade bevismaterialet. Tror att det bevisar just vilken nivå av intellekt vissa ligger på.
Citera
2014-09-04, 16:21
Medlem
Citat:
Haha ja visst vore det väldigt konstigt att lita på en källa där prover tas på det viset.

Sidan påstår att de mäter föroreningar som släpps ut vid marknivan. (Urk, ljusgrå text mot vit botten)
Citat:
Much of the focus on measuring heavy metals in the ambient atmosphere has been to establish monitoring sites at locations close to local sources of heavy metals in industrial and urban areas. However, there is also a specific legislative requirement to monitor heavy metals in rural areas where concentrations are considerably lower.
Om det sprids från flygplan på 10000 meters höjd borde föroreningarna ha samma koncentration i tätbebyggda områden/industriområden och på landsbygden. Här påstår de att nivån är mycket lägre på landsbyggden.
Citera
2014-09-04, 17:57
Medlem
madtops avatar
Citat:

Nu faller du tillbaka till dina länkposter - läser du inte mods meddelande?

Exakt vad i texten du länkar till tycker du är intressant och stödjer påståendet om att chemtrails existerar? Citera gärna stycket av intresse och förklara med egna ord vad som stödjer din teori.

Jag kan börja. I texten du länkar till står:
Citat:
Heavy metals are released into the atmosphere from a wide range of anthroprogenic and natural sources. Trace quantities of heavy metals are found in fossil fuels and they are released into the atmosphere following combustion processes, including power generation and emissions from vehicles. Industrial processes, including the manufacture of steel and iron, and other metallurgical and chloro-alkali industries are also significant sources of heavy metals

Fritt översatt och sammanfattat: Det finns massor av naturliga förklaringar till att det finns tungmetaller i luft och jord.

Ordet "chemtrails" nämns inte ens i texten.
Citera
2014-09-04, 18:10
Medlem
mralexiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Nu faller du tillbaka till dina länkposter - läser du inte mods meddelande?

Exakt vad i texten du länkar till tycker du är intressant och stödjer påståendet om att chemtrails existerar? Citera gärna stycket av intresse och förklara med egna ord vad som stödjer din teori.

Jag kan börja. I texten du länkar till står:

Fritt översatt och sammanfattat: Det finns massor av naturliga förklaringar till att det finns tungmetaller i luft och jord.

Ordet "chemtrails" nämns inte ens i texten.

Jag lämnade ett exempel på provtagning. Så min fråga än nu, är det den typen av mätning som du anser är bevis? Har inte hänvisat till chemtrails i den länken. Vill bara veta vad det är för standard kring bevistagning du är ute efter. Man nämnde något om vattenpölar tidagare.. Finns ingen som nekar att tungmetaller existerar till följd av olika processer ute i naturen. Det handlar mer om vilka halter/nivåer som resultatet visar, det är den stora frågeställningen.

Det är önskvärt att du läser och kopplar samman dialogerna innan det är dags att yttra sig. Nu ser du bara en länk och reagerar. Tänk att du la ner så mycket tid på att leta efter chemtrail bevis under den länken istället.. Själva saken handlade om kvalitétsnivå av provtagning.
Senast redigerad av mralexius 2014-09-04 kl. 18:14.
Citera
2014-09-04, 18:17
Medlem
madtops avatar
Citat:
United Nations Global Warming Session går inte heller att skruva tillbaka tiden till för att du ska få sitta där inne och se eller under realtid få se detta i Tv.

https://www.youtube.com/watch?v=3V-BGlNrxMI

Du länkar till ett klipp där Rosalind Peterson pratar.
I ett annat klipp säger hon:
"In 10 years of research, other than aluminum coated fibreglass, chaff releases by the US military, I have no proof whatsoever that the jets are releasing anything but jet fuel emissions".
Källa: https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=zOXt0BTOTN0

Det är väl lite av ett ödets ironi att du länkar till en person som i ett annat sammanhang klart och tydligt säger att chemtrailstroende trots 10 års forskning inte lyckats skaka fram ett enda bevis för chemtrails.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in