Citat:
Ett par frågor till alla som anser sig gangstalkade, tror ni att paranoida vanföreställningar finns? Tror ni att det är möjligt att ni lider av paranoia? Tror ni det är möjligt att någon/några av de andra som anser sig utsatta för gangstalking kanske egentligen är paranoida?
"...lider av paranoia" Vad menar du?
http://leadership.vfmac.edu/is-it-good-to-be-paranoid/
Enligt länken ovan så är det inget fel med att vara paranoid, iaf inte av en hög grad.
Om du går du till din butik för att handla mjölk så kanske du väljer ett packet som står långt bak i mjölkkylen för att få en som håller någon dag extra. Och det brukar fungera fint såvida inte butikspersonalen är lika paranoid och ställer de färskaste längst fram för ifall deras kunder är paranoida så riskerar de att få kasta mjölk.
Enligt Castro själv så utsattes han för 734(!) mordförsök och jag tror att man måste vara paranoid eller få hjälp av någon som är det för att klara den bedriften.
Tror också att man måste vara paranoid om man sitter på en post som innefattar att man ska skydda landet och befolkningen mot faror. Man måste då i förväg lista ut vad som kan hända och sen täppa till hålen. Intelligenta människor som dessutom blivit upplyst kan de uppfatta som farliga. Jag menar inte enbart Breivik-typer utan även sådana som kan göra det obekvämt för de som vill behålla makten. Då kanske det är dom som intelligentare än de som innehar makten som riskerar att utsättas för GS.
Jag tror inte att evolutionen hade låtit människan fått behålla den här fina egenskapen om den hade varit skadlig för vår arts överlevnad. Tyvärr så har det blivit ett skällsord och klassat som en psykisk sjukdom. Kanske för att vissa enkelt kan "föras åt sidan" om de blir för jobbiga.
---
Sen tycker jag att du borde byta ut din avatar till den här. Det är en Mandelbrot och den beskriver din personlighet, som du använder här, alldeles utmärkt. Här finns det även en simulering. Du har en förmåga att hitta varje liten tråd som sticker ut och lyckas utveckla den med nya frågor som då också får en massa lösa trådar som du tvångsmässigt vill få besvarade osv.
Men...
... du fungerar som en bra motvikt i trådarna. Jag tycker att många av dina frågor(alltså inte alla) faktiskt har substans och det bidrar till en mer korrekt slutsats även om alla inte är inpackade i sockervadd. Men jag föredrar det framför en syjunta.
Men dom är jobbigt irriterande ibland.
---
När vi ändå är inne inom det paranoida så har jag funderat på om du har råkat ut för Stockholmssyndromet?
Har lagt märke till att många av dina inlägg(kanske de flesta) ligger i den här forumsdelen och att du har ett jobb som vissa antyder på, så har du med tiden insett att konspiratörerna har rätt men din arbetsgivare skulle sparka dig ifall du medger det?
Istället har du utvecklat en metod att föra fram dina budskap genom jobbiga och subtila frågor som ska verka debunkande men i själva verket så är dom till för att provocera fram frågorna som du egentligen vill få ställda, men inte kan.
På det viset kan du behålla jobbet och samtidigt bidra till en bättre värld.