Citat:
Ursprungligen postat av
sebnie
8711: Nej, hade inte haft något emot om SD:arna fotograferade killen som tog flaggan, och sedan lät polisen SJÄLVMANT gripa tjuven, för egen maskin.
Det är inte antidemokratiskt, dräggel eller kriminellt beteende att tycka det är fel med civilkurage!
Civilkurage är FEL och man ska använda sig av de resurser och verktyg som samhället tillhandahåller om man blir utsatt för brott!
Brukar säga "Lägg inte näsan i blöt" eller "Det är polisens syltburk att gripa tjuven, inget du ska stoppa ner dina egna smutsiga fingrar i...."
Det är inte absolut nödvändigt att gripa personen själv, utan SD hade kunnat FOTOGRAFERA personen med mobilkameran och sedan låta polisen göra sitt jobb för egen maskin. Visst, bra att SD kunde ta tillbaka ägodelarna men när ägodelen är återförd borde SD släppt tjuven.
Jag hyllar inte kriminella, jag anser bara att blir man utsatt för kriminalitet så har vi verktyg som är till för att gripa kriminalitet och det är Sveriges poliskår!
Att fotografera honom är inte ett envarsgripande. Att gripa honom är det och det har man rätt till och det var vad som skedde. Så nu har du lärt dig något nytt idag. Bra va?
Att fotografera honom hade inte hjälpt då han dels maskerade sig och dels hade hunnit fly från platsen. Med ett foto hade polisen sannolikt inte kunnat gripa personen om han inte var känd för offentligheten. Gripande är det enda rätta och vänta på polisen, så som skedde. Varför är det viktigt att polisen griper? Det går lika bra att allmänheten griper tjuven och ringer polisen. Polisen kan inte vara på plats överallt samtidigt vet du lillkillen.
Självklart griper en god medborgare en person som begår brott framför ögonen på en om man kan. Det är alldeles självklart. Men du tillhör ju en lågintelligent grupp på vänsterkanten som inte förstår detta och tycker det är bra med kriminalitet och valsabotage och att kriminella inte ska gripas. Nu är det dock så, att tjuvar ska gripas och så skedde denna gång. Fantastiskt bra!
Om polisen inte är på plats måste jag gripa den kriminella själv om jag vill vara säker på att han ska åka fast, och det vill jag om jag får min flagga stulen av vänsterkräk

Därför kommer vi fortsätta gripa såna som dig när ni begår brott än mer i fortsättningen! Varje gripen vänsterfåne är en seger för demokratin!