Citat:
Ursprungligen postat av
Hungaro
Det är fan bara stockholmare som tror att jordens mittpunkt kretsar kring deras stad.

Du är välkommen att läsa mina tidigare inlägg i tråden om du vill. En av de största anledningarna till att jag inte bor i Stockholm är alla nyinflyttade stockholmare som jämför staden med NYC och Paris. Men att ifrågasätta stockholmarnas trendkänslighet säger ju mer om ens egen koll än något annat... (Notera gärna att det är främst dessa nyinflyttade som jag inte klarar av som är de som är mest trendkänsliga.)
Jag efterlyser alltså en nykter syn på staden, en balanserad syn som ligger mellan Mertillens sjukliga hat mot allt som är Stockholm och den nyinflyttade 23-åringen från Kalmar som jobbar inom media och tycker att Stockholm är en del av Manhattan.
Citat:
Austin (Texas) är en väldigt bra kandidat som är världens största live stad i världen.
Jag försöker alltså inte påstå att Stockholms utbud av konserter är bäst i världen, poängen jag ville göra var att för en stad i Stockholms storlek (och särskilt läget) så är det definitivt inte dåligt.
Citat:
Okej Budapest får Stockholm att se ut som en knäckebröhult....
Stockholm:
Budapest:Sen är ju den ekonomiska standarden än så länge klart bättre i Stockholm men det är en annan sak.
Jag tror att du fullständigt missförstod vad jag frågade. Jag undrade alltså vilka städer som är lika stora som Stockholm som genom sitt utbud av kultur, nöje osv. får Stockholm att se ut som en död byhåla. Att då svara med att Budapest är större till ytan blir ett väldigt konstigt svar...