2014-09-03, 09:08
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morgan.dahl
Bibeln är sann och det finns bara en Gud och INGEN kommer till fadern utom genom Jesus. Jesus är vägen, sanningen och livet.
Och du har belägg för det förmodar jag?

Citat:
Det är ni fega människor i Sverige (inte alla) som skäms för att visa er tro öppet. Sverige är ett av de mest sekulariserade länderna i världen. Sluta skämmas och spela tuffa inför alla andra. Jesus är Konungarnas Konung och Herrarnas Herre.
Vi som helt enkelt inte har någon tro då? Vi som aldrig sett eller upplevt något som skulle leda oss att tro att myten är sann?

Citat:
Jag såg att någon kommenterade och lekte Allan Ballan och skrev: ut och res med er, lär er och lev livet. Kan säga som såhär grabben. Jag har rest runt i många länder här på jorden och det är nästan bara i Sverige, Tjeckien, Vietnam och Nord Korea som den större delen av majoriteten i landet inte tror på Gud (klart det finns undantag) och listan kan ha ändrats men Sverige ligger fortfarande högt i topp.
Och det faktum att folk i alla dessa olika länder har olika tro och uppfattningar och tror lika starkt som dig på sin egen tro och upplevelser, det leder dig inte till någon insikt?

Citat:
Sedan jag börjat tro på JESUS och be till honom så har saker börjat hända i mitt liv och jag har fått svar.
Utveckla gärna. För allt jag vet har du bett om regn och några dagar senare började det regna. Har du några riktiga belägg för det du skriver?

Citat:
Det ni måste förstå är att NI MÅSTE be om att få ta emot den helige ande och TRO på det ni ber om. Jesus (Yeshua) lever.
Hur föreslår du att jag ska TRO på Jesus INNAN jag får en anledning att tro (bönesvar)? Ser du inte vilket moment 22 det är för en ateist?

Citat:
Jag vet vad som är sant och om ingen tror på mig so be it. Jag försöker endast hjälpa er fega människor som skäms och inte vågat läsa bibeln och lära sig mer om den pga rädslan för vad någon vän/bekant/kollega skall tycka.
Jag har läst bibeln, många andra ateister har också läst bibeln. Det har inte lett till något annat än bekräftelse om vilka bronsåldersmyter det är. Även många troende som läst bibeln har också kommit till den insikten. Är den kanske felbar?

Citat:
Jag skämdes också förut och tänkte undrar vad mina polare ska säga osv. Aldrig mer. Jesus är mitt liv idag. Han går före allt. Utan honom vore jag död. Jag är inte perfekt men jag försöker så gott jag kan och det borde DU med göra. Sluta skämmas! Typiskt Sverige.
Alla lever vi väl våra liv så gott vi kan efter vår egen förmåga. Kan du förstå att det oftast inte handlar om någon skamsenhet utan snarare att man inte har någon tro?

Citat:
Kan även tillägga att jag känner läkare som tror på Gud.
Wow. Kan man utbilda sig även med en gudstro? Mirakulöst..
Citat:
Och genom Jesus Kristus så SKER DET MIRAKEL. Glöm aldrig det.
Belägg för det? Belägg för att andra religioner inte påstår samma sak?

Citat:
Repent or perish.
Alltid hoten som en sista utväg...
Citera
2014-09-03, 09:59
Medlem
'aer Bibeln sann?' - Det aer endast i Bibeln maenniskan moeter Sanningen(Jesus). ALL maensklig och FLUMMIG Ideologi och Filosofi presenterar i baesta fall enbart halvsanningar.
Citera
2014-09-03, 10:04
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stiftsadjunkten
'aer Bibeln sann?' - Det aer endast i Bibeln maenniskan moeter Sanningen(Jesus). ALL maensklig och FLUMMIG Ideologi och Filosofi presenterar i baesta fall enbart halvsanningar.

Det var så: "Det bara är så (TM)"-versionen. Har du nån version som omfattar belägg och/eller annan ogudlig argumentation?
Citera
2014-09-03, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Det var så: "Det bara är så (TM)"-versionen. Har du nån version som omfattar belägg och/eller annan ogudlig argumentation?
belaegg gives av ANDEN till enbart andliga maenniskor. - vaenner ; Soek Anden! den som inte blir foedd paa nytt genom Anden, kommer aldrig in i Guds rike.
Citera
2014-09-03, 10:45
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
belaegg gives av ANDEN till enbart andliga maenniskor. -

Jag HAR en sån "ande", men den ger inte minste belägg för att bibeln är "sann".

Citat:
den som inte blir foedd paa nytt genom Anden, kommer aldrig in i Guds rike.

Jag tar risken, som inte är så särskild stor (det finns ung. 2 promilles sannolikhet för att ditt hot är realistisk).
Citera
2014-09-03, 10:46
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
belaegg gives av ANDEN till enbart andliga maenniskor. - vaenner ; Soek Anden! den som inte blir foedd paa nytt genom Anden, kommer aldrig in i Guds rike.

Igen, helt utan belägg. Om du inte har några belägg för det du säger, hur vet du det då?
Är det möjligt att du bara inbillar dig att du vet när du egentligen tror?
Citera
2014-09-03, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Igen, helt utan belägg. Om du inte har några belägg för det du säger, hur vet du det då?
Är det möjligt att du bara inbillar dig att du vet när du egentligen tror?
kaere vaen. allt jag kan goera aer att Raada dig och alla att sjaelva soeka Belaegg. att oedmjukt soeka Gud, saa att Han kan leda dig in paa den smala Vaegen(Jesus=Guds Ord) och saa faa Tro. om du sedan I TRO laater doepa dig, saa laater Gud dig sedan ocksaa bli Andedoept. - Evangelium aer mycket klart och enkelt, laett att foerstaa aeven foer barn och olaerda. Det aer dessa Kyrkoorganisationer med sina Teologer, som infiltrerats av Satan, som gjort Guds raka vaegar krokiga,kraangliga och snaariga och leder ned i diket
Citera
2014-09-03, 11:27
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
kaere vaen. allt jag kan goera aer att Raada dig och alla att sjaelva soeka Belaegg. att oedmjukt soeka Gud, saa att Han kan leda dig in paa den smala Vaegen(Jesus=Guds Ord) och saa faa Tro. om du sedan I TRO laater doepa dig, saa laater Gud dig sedan ocksaa bli Andedoept. - Evangelium aer mycket klart och enkelt, laett att foerstaa aeven foer barn och olaerda. Det aer dessa Kyrkoorganisationer med sina Teologer, som infiltrerats av Satan, som gjort Guds raka vaegar krokiga,kraangliga och snaariga och leder ned i diket

Och hur definierar du i så fall "sanning"? Enligt retoriken: "Jag vet att jag tror, och tror att jag vet"?

Såna ordlekar är helt substanslösa.
Citera
2014-09-03, 11:45
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:

Jag som många andra blev döpt i barndomen och det har inte lett till någon insikt i något övernaturligt.
Det finns även gott om folk som ärligt och på sina knän letar minsta lilla tecken och inte hittar det.
Din metod lämnar en del att önska..
Citera
2014-09-03, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Jag som många andra blev döpt i barndomen och det har inte lett till någon insikt i något övernaturligt.
Det finns även gott om folk som ärligt och på sina knän letar minsta lilla tecken och inte hittar det.
Din metod lämnar en del att önska..
'blev doept i barndomen'' - kanske du fick en skvaett vatten oever din baebishjaessa? kaere vaen, detta aer Inget Dop. ; Guds Ord saeger att naer en person faatt foerstaand, och genom sitt foerstaand soeker Gud, oenskar laera kaenna Gud, saa leder Gud personen till Jesus, ger honom lust att laesa Guds Ord, ger honom foerstaand och Tro. Naer personen sedan laater sig doepas, saa aer det Inte vattnet som fraelsar, utan det aer Tron. Dopet aer bara en lydnadsakt.
Citera
2014-09-03, 12:09
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
kaere vaen, detta aer Inget Dop. ; Guds Ord saeger att naer en person faatt foerstaand, och genom sitt foerstaand soeker Gud, oenskar laera kaenna Gud, saa leder Gud personen till Jesus, ger honom lust att laesa Guds Ord, ger honom foerstaand och Tro.

Japp, det stora napkinistiska cirkelargument, som endast är relevant för dom redan blint troende.
Citera
2014-09-03, 12:10
Medlem
YP4XQs avatar
Det är en bok uppdiktad och skriven av någon, avsikligt och väldigt noga genomtänkt. Det är inte så att det gått omkring en person vid tidpunkterna och gjort noteringar för att sedan skriva en bok om upplevelserna. _Allt_ e hittepå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in