2014-09-03, 08:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ebbalin
Han undanhöll hela sanningen men valde att berätta allt senare samma dag. Det är väl inte så konstigt att han inte fläker ut sitt hela privatliv på en gång? Jag tycker det visar att han trodde att VB skulle komma tillbaka ganska snart.
Och några timmar senare hade han annan uppfattning? Hur kunde han då veta att hon inte skulle komma tillbaka?
Citera
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Hur skulle sanningen om deras sexrelation bidra till att VB hittas snabbare? Huvudsaken är att han snabbt berättade allt. Jag kan tänka mig att han först ville berätta för frugan innan han gick vidare med informationen.

Varför? Tror du polisen skulle skvallra på frugan det första dem gjorde?

Du glömde svara på min edit om dessa lögner:
(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Citera
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oswin
Han ändrade väl sin "lögn" samma dygn, eller var inte det snabbt nog?

Ja, han är duktig på att ändra uppgifter:
(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Citera
2014-09-03, 08:56
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Han undanhöll hela sanningen men valde att berätta allt senare samma dag. Det är väl inte så konstigt att han inte fläker ut sitt hela privatliv på en gång? Jag tycker det visar att han trodde att VB skulle komma tillbaka ganska snart.

HAN HAR INTE VALT ATT BERÄTTA!

Cat hade hittat FB meddelanden som hon visade för polisen.
Polisen hämtar in MB efter första förhöret på restaurangen för dom vet att han ljuget.

MB VALDE INTE ATT BERÄTTA!

Lyssna på förhöret så hör du tydligt att polisen hämtar han från restaurangen.

Polisen kör inte taxi och dom hämtar inte folk för att vara snälla... dom hämtar folk av en anledning.
Citera
2014-09-03, 08:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Nej.
Polisen hämtar Berg på restaurangen och tar honom till polisstationen.
Var ifrån har du fått för dig att det är han själv som ville berätta hur allt låg till?

Det är det första han nämner i förhöret, att han inte berättat hela sanningen tidigare under dagen.
Citera
2014-09-03, 09:00
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oswin
Han ändrade väl sin "lögn" samma dygn, eller var inte det snabbt nog?

Vadå ändrar?
Vadå "lögn"?

Fattar du inte att polisen hade bevis för att han ljuger... klart som fan att han måste berätta hur det är... svårt att förneka att han skickat typ 800 SMS till VB på tre månader och att Cat har visat FB konversationen mellan VB och MB.
Citera
2014-09-03, 09:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Och några timmar senare hade han annan uppfattning? Hur kunde han då veta att hon inte skulle komma tillbaka?

Det kändes väl inte bra att inte berätta allt även om VB skulle komma tillbaka. Han blev kanske överrumplad av att polisen ville prata med honom från början? Det visar i så fall att han inte var förberedd på att de skulle höra av sig.
Senast redigerad av Ebbalin 2014-09-03 kl. 09:04.
Citera
2014-09-03, 09:02
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Det är det första han nämner i förhöret, att han inte berättat hela sanningen tidigare under dagen.

Ja han tror knappast att han blivit hämtad av polisen för en rundvandring på stationen.
Citera
2014-09-03, 09:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det kändes väl inte bra att inte berätta allt även om VB skulle komma tillbaka.
Men, några timmar senare kändes det bra att berätta allt. Visste han då att hon inte skulle komma tillbaka?
Citera
2014-09-03, 09:06
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Ja han tror knappast att han blivit hämtad av polisen för en rundvandring på stationen.

Nej, vi kan alltså konstatera - trots Ebbalin och alla andra återkommande nyskapade flashback användare - att MB är en lögnare på flera punkter. Och ju mer man gräver i soppan desto mindre smickrande detaljer kommer fram om denna pyjamasprydde knivfetischist.
Citera
2014-09-03, 09:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men, några timmar senare kändes det bra att berätta allt. Visste han då att hon inte skulle komma tillbaka?

Jag lade till lite i mitt tidigare inlägg. Blir man överrumplad av att polisen vill prata med en kan man ganska snabbt känna att man borde berätta allt. Man hinner tänka mycket på ett par timmar. Var det inte bra att han så snabbt berättade sanningen?
Citera
2014-09-03, 09:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Nej, vi kan alltså konstatera - trots Ebbalin och alla andra återkommande nyskapade flashback användare - att MB är en lögnare på flera punkter. Och ju mer man gräver i soppan desto mindre smickrande detaljer kommer fram om denna pyjamasprydde knivfetischist.

Du och Quarrel skriver väldigt mycket men ingen av er kan hänvisa till vad Berg ljugit om. Varför kan ni inte det? Du kallar Berg för en patologisk lögnare. Vet du ens hur en sån beter sig? Alla som ljuger är inte patologiska lögnare.
Senast redigerad av Ebbalin 2014-09-03 kl. 09:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in