2014-09-02, 17:21
Medlem
twoeggss avatar
Någon fler som registerat sig för sina kurser och lämnat in studieförsäkran, men ändå inte fått några pengar än?
2014-09-02, 17:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vadharjag
Tjena jag har tagit väldigt få poäng senaste året. Totalt 24 av 60.

Hur många poäng måste jag ta igen för att kunna få en csn ansökan beviljad?
Du saknar 21 hp.
2014-09-02, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Någon fler som registerat sig för sina kurser och lämnat in studieförsäkran, men ändå inte fått några pengar än?

Jag.

Men såg precis på CSN.se att skolan har anmält mig registrerad nu, så imorrn får jag pengarna.
2014-09-02, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Du saknar 21 hp.

Okej. Det är alltså endast sista året som räknas trots att jag tagit mina poäng tidigare?
2014-09-02, 17:40
Avslutad
Citat:
Okej. Det är alltså endast sista året som räknas trots att jag tagit mina poäng tidigare?
Ja, CSN tar endast den senaste studieperioden med studiemedel i beaktande när de behandlar din studiemedelsansökan. Du fick studiemedel för 60 hp varför du måste klara av 45 hp (75 %) innan du kan få studiemedel igen.
2014-09-02, 18:04
Medlem
Citat:
Ja, CSN tar endast den senaste studieperioden med studiemedel i beaktande när de behandlar din studiemedelsansökan. Du fick studiemedel för 60 hp varför du måste klara av 45 hp (75 %) innan du kan få studiemedel igen.

Okej då fattar jag. Har sökt lite distanskurser utöver min vanliga utbildning (som är på 30hp den här terminen). Ska jag skriva in distanskurserna i min csn-ansökan också? Går det att lägga till kurser i efterhand som är påbörjade men som jag inte sökt csn för?
2014-09-02, 18:08
Avslutad
Citat:
Okej då fattar jag. Har sökt lite distanskurser utöver min vanliga utbildning (som är på 30hp den här terminen). Ska jag skriva in distanskurserna i min csn-ansökan också? Går det att lägga till kurser i efterhand som är påbörjade men som jag inte sökt csn för?
Du kommer inte få din ansökan beviljad förrän du har klarat av 21 hp. Vilken, eller vilka, kurs(er) det är du klarar av 21 hp i spelar ingen som helst roll. Men innan dess är det ingen idé att ansöka om studiemedel.
2014-09-02, 18:16
Medlem
Citat:
Du kommer inte få din ansökan beviljad förrän du har klarat av 21 hp. Vilken, eller vilka, kurs(er) det är du klarar av 21 hp i spelar ingen som helst roll. Men innan dess är det ingen idé att ansöka om studiemedel.

Det förstår jag men jag är reggad på en sommarkurs t.ex. på 7.5 hp som jag aldrig ansökte om csn för. Kommer dessa räknas in fastän att jag aldrig reggat den på CSN?
2014-09-02, 18:39
Medlem
Jag testar här innan jag överväger att starta en ny tråd:

En rak fråga: Var kan man spekulera i fallande bostadspriser?
Finns det några hävstångsprodukter som erbjuder detta?

Jag vill vara redo med mina penningar om/när priserna börjar falla, så att jag sedan kan köpa en bostad av nån stackare som inte klarat av att betala sina lån och räntor.

Tacksam för svar!
2014-09-02, 18:48
Avslutad
Citat:
Det förstår jag men jag är reggad på en sommarkurs t.ex. på 7.5 hp som jag aldrig ansökte om csn för. Kommer dessa räknas in fastän att jag aldrig reggat den på CSN?
Nej, studier du inte haft studiemedel för bryr sig inte CSN om.
2014-09-02, 18:52
Medlem
Citat:
Absolut inte
2014-09-02, 19:11
Medlem
Ska handla mina första aktier. Tror mkt på USA närmaste tiden och vill därför fokusera på bolag som har mycket handel med usa. Vilka svenska bolag finns det?

Tänkte första att jag skulle handla någon USA-fond men fan avgifterna är ju för höga...typ 3% per år känns inte bra

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in