2014-09-02, 14:34
Medlem
Elohirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elfride
Jag såg också den mätningen nyss i lokaltidningen Mitt i under en helsida om F!:s starka framryckning. Lustigt att SD lyckas pricka in resultatet från senaste valet i denna "nya" undersökning, och samtidigt faktiskt ha sänkt sitt väljarstöd från månaden innan.

Men jag är inte förvånad, vi är ju mitt inne i den smutsigaste och mest siffertrixande fasen före valet. Journalister ligger i buskarna och letar nya "järnrörsskandaler" och tryckpressarna svärtar ner bladen med uppgifter som borde föranleda extra presskonferenser för berörda parti, om det inte vore för att det är just detta parti det är frågan om.

Det kommer forskas på det här i framtiden spår jag och förhoppningsvis får redaktörer och skribenter sina rättmätiga straff innan de dör av ålderdom.

https://anonfiles.com/file/2c788a9ee1ee7e3d86a4f31af192f298

Ja smutsigaste i mannaminne. De ska få äta upp allt. De övervägande instituten talar entydigt, sd går starkt och brukar vara underskattade. Jimmys valturne 60 möten borde ha väckt en stor del. Då hjälper det inte med svenskfientliga svt eller andra fåntrattar i mediaetablissemanget hittar på allsköns psykologiska tricks..
2014-09-02, 14:42
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elfride
Jag såg också den mätningen nyss i lokaltidningen Mitt i under en helsida om F!:s starka framryckning. Lustigt att SD lyckas pricka in resultatet från senaste valet i denna "nya" undersökning, och samtidigt faktiskt ha sänkt sitt väljarstöd från månaden innan.

Men jag är inte förvånad, vi är ju mitt inne i den smutsigaste och mest siffertrixande fasen före valet. Journalister ligger i buskarna och letar nya "järnrörsskandaler" och tryckpressarna svärtar ner bladen med uppgifter som borde föranleda extra presskonferenser för berörda parti, om det inte vore för att det är just detta parti det är frågan om.

Det kommer forskas på det här i framtiden spår jag och förhoppningsvis får redaktörer och skribenter sina rättmätiga straff innan de dör av ålderdom.

https://anonfiles.com/file/2c788a9ee1ee7e3d86a4f31af192f298

Finns ingen som helst anledning att bry sig om denna "mätning" Opinionsmätningar är idag inget annat än ett verktyg för politisk propaganda.

Andelen osäkra är 22,5% Det finns inte en chans att så många är osäkra 13 dagar före valet. Det är nog mer såhär dom resonerar: Hmm, vi måste boosta MP,F! och V nu innan valet - vi tar lite röster från alliansen och fördelar på dom. Men oj!!! Har SD 13% Vi lägger 7 av dom procenten till andelen osäkra

Trams!
2014-09-02, 14:53
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talgoxen
Polis som öppet tar avstånd från SD blir utfryst. Det är ju inte helt bra men helt klart bättre än det motsatta.

http://martinfunderar.blogspot.se/2014/09/polis-mobbad-for-deltagande-i.html

Något som gör det hela etter värre är att kollegan ifråga också har berättat för mig hur några av hens lokala kollegor efter deltagandet i manifestationen har anklagat denne för att vara ”odemokratisk” och ”kommunist” samt att hen har blivit utfryst ifrån en del sociala sammanhang.

Martin Marmgren är en idiot och öppen Miljöpartist, att en majoritet av polisen föraktar både vänsterextremister, mångkultur och sk antirasist-demonstrationer är en självklarhet, dom lever ju mitt i skiten och riskerar att skadas under varje arbetspass.

Vad som är obegripligt däremot är att man som Marmgren är både polis, vänsterextremist och extrem mångkultursförespråkare.

Älskar han att få stenar i huvudet eller? (sannolikt har han redan fått några på sig med tanke på det bristfälliga förståndet)
2014-09-02, 15:14
Medlem
Lukos avatar
Citat:
Polis som öppet tar avstånd från SD blir utfryst. Det är ju inte helt bra men helt klart bättre än det motsatta.

Något som gör det hela etter värre är att kollegan ifråga också har berättat för mig hur några av hens lokala kollegor efter deltagandet i manifestationen har anklagat denne för att vara ”odemokratisk” och ”kommunist” samt att hen har blivit utfryst ifrån en del sociala sammanhang.

Någon uppenbar har trollat i bloggen med användarnamnet: "micro113". Däremot väl valda frågeställningar som denne "micro113" har skrivit i kommentarsfältet.
2014-09-02, 15:16
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
SD går in på hela häpnadsväckande 5.7%! I senaste SIFO.
F! 6,1% och en rödgrön majoritet på 51,9%.

Antingen så är denna undersökning ett skämt, eller så har de endast frågat boende kring Södermalm och innerstaden i Stockholm.

http://www.svd.se/nyheter/valet2014/28-augusti-valspurten_3859994.svd?sidan=22

Vad tror ni, kommer F! få fler röster än SD i valet?

Edit: Eller är det så att SvD har ljugit ihop något?

http://www.tns-sifo.se/media/515274/v35.pdf Här här ju 11% publicerat på Sd och F! 2,9%.

Stockholm stad INTE Sverige
2014-09-02, 15:26
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:

Jag har diskuterat med den släthjärnan på twitter. Han är definitivt ute efter att få sin försörjning via MP.
Fjollan är dessutom i absolut och total avsaknad av varje tillstymmelse till logiskt tänkande; en floskelmaskin av Ullenhags nåde.
2014-09-02, 15:52
Medlem
Askydras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeyboardWarrior
Sådana höga siffror? Det är tråkigt om SD-väljare blir besvikna på valdagen. Jag tror att SD kommer slå 10% spärren och det skulle jag vara nöjd med. Jag skulle bli extremt glad om det landade på 12%.

Jag upptäckte att jag hade skrivit det ännu tidigare första gången var i maj

Men jag anser det bättre att hoppas på det bästa (minst 15,3%) men vara beredd på det värsta (typ 12%) Jag är dessutom inte den sorten som blir besviken så jag klarar mig Resten är upp till alla er andra och vad er tro och era förhoppningar säger tänker jag inte försöka ändra.

OT: Ja, jag gillar att använda P-smileysar
2014-09-02, 16:46
Medlem
TheKeyboardWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askydra
Jag upptäckte att jag hade skrivit det ännu tidigare första gången var i maj

Men jag anser det bättre att hoppas på det bästa (minst 15,3%) men vara beredd på det värsta (typ 12%) Jag är dessutom inte den sorten som blir besviken så jag klarar mig Resten är upp till alla er andra och vad er tro och era förhoppningar säger tänker jag inte försöka ändra.

OT: Ja, jag gillar att använda P-smileysar
Är det värsta 12%? Det skulle vara det dubbla sedan 2010, vilket jag skulle se som bra.
2014-09-02, 17:13
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulSurvivor
Drömresultatet för SD i Riksdagsvalet vore 16,12% om valdeltagandet skulle bli detsamma som 2010. 16,12% motsvarar nämligen 1.000.000 röster. Kanske är det ouppnåeligt det här valet redan, men ett steg på vägen vore att få 12,90%, för vilket det skulle krävas att få 800.000 röster.

Om antal SD:are passerar en miljon så har onekligen en viktig psykologisk gräns passerats. Det är ju få partier som kan säga att de har över en miljon väljare, så om t.ex en centerpatist eller vänsterpartist börjar tjafsa om att de flesta ändå inte röstar på SD, så kan man fråga dem hur många som röstar på deras egna partier...

Att vara en SD:are kommer att vara helt normalt. Hetsjakten på SD:are upphör förstås inte för det, men de kommer få allt svårare att komma med hållbara argument. Riktigt löjligt blir det förstås om t.ex en centerpartist, med 4,3% bakom sig, säger att SD, med 16% bakom sig, är extremister...

Dock blir det nog inte 16% detta val. Men om 4 år är det fullt möjligt.
2014-09-02, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Om antal SD:are passerar en miljon så har onekligen en viktig psykologisk gräns passerats. Det är ju få partier som kan säga att de har över en miljon väljare, så om t.ex en centerpatist eller vänsterpartist börjar tjafsa om att de flesta ändå inte röstar på SD, så kan man fråga dem hur många som röstar på deras egna partier...

Att vara en SD:are kommer att vara helt normalt. Hetsjakten på SD:are upphör förstås inte för det, men de kommer få allt svårare att komma med hållbara argument. Riktigt löjligt blir det förstås om t.ex en centerpartist, med 4,3% bakom sig, säger att SD, med 16% bakom sig, är extremister...

Dock blir det nog inte 16% detta val. Men om 4 år är det fullt möjligt.

Ännu en anekdot från vardagen. Träffade en kund som är dryga 70 år. Hon har varit "skolvärdinna" tidigare och hon och hennes man har varit trogna kunder i 10-15 års tid. Han var tjänsteman inom ekonomi eller liknande.

Jag berättade idag att jag ska byta adress på företaget och hon blev genast orolig för att jag skulle lägga ner eller att det gick dåligt. Så var inte fallet förklarade jag. Oroade dig inte allt går bra, fortsatte jag, det som oroar mig är hur samhället utvecklats. Ja jösses det tog skruv. Helt plötsligt började hon prata om hur arg hennes man är över hur det blivit och hur illa det är för pensionärer, de svälter, och barnen, min son är lärare och de har inga resurser allt går till annat och sjukvården och ... Det var som att öppna en kran på FB. Sedan sa hon att det är nog KD som har bäst politik för de äldre. Nej vet du vad, sa jag de har övergivit sin politik. Det enda som gäller nu är SD. Ja, jag kommer rösta SD, fortsatte jag. Hon sken upp och sa; det ska (min man) göra också, och jag. Vi är så trötta på det här nu. De kommer slå rekord. Alla kommer ju rösta på dem.
2014-09-02, 17:53
Medlem
Vaftrudners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-

Vad som bör minska är förföljelsen från företag, organisationer, artister och andra entiteter vars huvuduppgift inte är att bedriva politik. Speciellt vinstdrivande företag kommer akta sig för att driva hetsjakt på 15-20% av sin egen potentiella kundkrets.

Även artister kan få för sig att lägga in SD-mobbing i programmet. Såg t.ex. Johan Glans' "World Tour of Skandinavien" där Johan försökte en lite lam SD-dissning, vilken föll helt platt till marken. När kanske 10-12% av publiken röstar på SD och kanske så mycket som 30-40% har antipati mot sådan mobbing så blir det inte roligt. Tror inte att han gör om det. Och skämtet är inte med i videon (som är inspelad på hemmaplan i Skåne, där mer eller mindre halva befolkningen sympatiserar med SD).

På samma vis blir det för kvällstidningar, TV-producenter osv. Det går inte att ensidigt hårdmobba 15-20% av befolkningen utan att tappa tittare och legitimitet. Även ur detta perspektiv är det alltså viktigare för SD att få så höga procenttal som möjligt i riksdagsvalet i september, än att de blir vågmästare med betydligt lägre procenttal.
2014-09-02, 18:02
Medlem
Vaftrudners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Ännu en anekdot från vardagen. Träffade en kund som är dryga 70 år. Hon har varit "skolvärdinna" tidigare och hon och hennes man har varit trogna kunder i 10-15 års tid. Han var tjänsteman inom ekonomi eller liknande.

Jag berättade idag att jag ska byta adress på företaget och hon blev genast orolig för att jag skulle lägga ner eller att det gick dåligt. Så var inte fallet förklarade jag. Oroade dig inte allt går bra, fortsatte jag, det som oroar mig är hur samhället utvecklats. Ja jösses det tog skruv. Helt plötsligt började hon prata om hur arg hennes man är över hur det blivit och hur illa det är för pensionärer, de svälter, och barnen, min son är lärare och de har inga resurser allt går till annat och sjukvården och ... Det var som att öppna en kran på FB. Sedan sa hon att det är nog KD som har bäst politik för de äldre. Nej vet du vad, sa jag de har övergivit sin politik. Det enda som gäller nu är SD. Ja, jag kommer rösta SD, fortsatte jag. Hon sken upp och sa; det ska (min man) göra också, och jag. Vi är så trötta på det här nu. De kommer slå rekord. Alla kommer ju rösta på dem.

Gôtt mos, som Fogelklou säger.

Bjuder åter på min pensionärserfarenhet. Det var för ett knappt år sedan ett par i 50-årsåldern som är kunder till mitt företag och som kom in på politik. "Vi skall rösta på SD", sa hon och fortsatte att berätta att hon hade talat med sin 80-åriga mamma om politik. Mamman hade sagt: "Jag funderar nästan på att rösta på SD". Kvinnan hade sagt till sin mamma, att "det är det väl många äldre som gör?" Det trodde inte mamman. Men efter ett par veckor berättade hon att hon hade tagit upp politik med väninnorna som hon tränar pensionärsgymnastik med en gång i månaden. Det visade sig att i stort sett alla tanter hade bestämt sig för att rösta på SD. Det var några som inte hade bestämt sig ännu. Jag tror att detta var i ett bostadsområde där (s) är starka i vanliga fall.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in