2014-09-02, 13:24
Medlem
Skranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Högst troligast så stannar Falcao nu för att hjälpa ManU genom RVP fasen och ser han sedan att man ej klarar CL till nästa år heller så kommer han begära få flytta. Skulle förvåna mig enormt mycket att se Falcao i ManU tröja nästa säsong också.

Har han gått med på ett lån med köpoption så räknar han nog med att han mest troligt kommer bli såld till klubben också.

Tror att Falcao på sikt är tänkt som RvPs ersättare. Skadeproblemen han hade tidigare i karriären verkar ha kommit åter, tyvärr. Och det går inte att bygga sitt anfall runt en sådan spelare.
Senast redigerad av Skrank 2014-09-02 kl. 13:29.
2014-09-02, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrank
Har han gått med på ett lån med köpoption så räknar han nog med att han mest troligt kommer bli såld till klubben också.

Tror att Falcao på sikt är tänkt som RvPs ersättare. Skadeproblemen han hade tidigare i karriären verkar ha kommit åter, tyvärr. Och det går inte att bygga sitt anfall runt en sådan spelare.

Eller så tackar han nej och går till Real istället dör han vill vara.
2014-09-02, 13:49
Medlem
Skranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Eller så tackar han nej och går till Real istället dör han vill vara.

Där han vill vara? Varför gick han då till United?

Vi ser väl vad som händer efter säsongen. Gör han succé tvivlar jag på att United släpper honom.
2014-09-02, 13:51
Medlem
Citat:

Tror han bidar sin tid, hans karriär börjar lida mot sitt slut och han har realistiskt med sin korsbandsskada kanske 2 (högst 3) år kvar innan slitagen kommer börja ta ut sin rätt. Märker han att det inte blir något tillräckligt fort av LvG's projekt så lär han pusha för att bli släppt.

Att han skall vara en permanent ersättare/arvtagare för RVP känns väldigt långsökt, en 28 åring som precis kommit tillbaka från ett helt avslitet korsband? Som fanbärare för en klubb som försöker ta sig tillbaka till sin forna glans?

NÄ inte någonstans.

Citat:

Vi ser väl vad som händer efter säsongen. Gör han succé tvivlar jag på att United släpper honom.

För att Real (Ancelotti) tackade nej, trots att Jorge Mendes (hans agent) försökt göra precis ALLT i sin makt för att skapa ett intresse för Real att plocka upp honom. Och i slutändan fanns det bara ManU, Monaco projektet är stendött efter Dmitry Rybolovlev åkte på att betala 50% av sin totala förmögenhet (motsvarande 2,7 billion pund) till sin fd. fru i en skilsmässa.

Tror vi ser Falcao tillbaka i Spanien nästa år, antingen Real eller att han går tillbaka till det han själv fortfarande säger i intervjuer var den roligaste tiden i hans karriär, nämligen Atletico.
Senast redigerad av dip 2014-09-02 kl. 13:57.
2014-09-02, 13:54
Medlem
Citat:

För att Real inte gick med på den affären som United gjorde. Det är ju ingen hemlighet direkt att Real och Monaco försökte lösa det hela. Det är ju inte Uniteds val var han spelar nästa säsong det är spelarens val så det finns inte mycket de kan göra om han tackar nej.
2014-09-02, 14:11
Medlem
Skranks avatar
Citat:
Tror han bidar sin tid, hans karriär börjar lida mot sitt slut och han har realistiskt med sin korsbandsskada kanske 2 (högst 3) år kvar innan slitagen kommer börja ta ut sin rätt. Märker han att det inte blir något tillräckligt fort av LvG's projekt så lär han pusha för att bli släppt.

Att han skall vara en permanent ersättare/arvtagare för RVP känns väldigt långsökt, en 28 åring som precis kommit tillbaka från ett helt avslitet korsband? Som fanbärare för en klubb som försöker ta sig tillbaka till sin forna glans?

NÄ inte någonstans.

För att Real (Ancelotti) tackade nej, trots att Jorge Mendes (hans agent) försökt göra precis ALLT i sin makt för att skapa ett intresse för Real att plocka upp honom. Och i slutändan fanns det bara ManU, Monaco projektet är stendött efter Dmitry Rybolovlev åkte på att betala 50% av sin totala förmögenhet (motsvarande 2,7 billion pund) till sin fd. fru i en skilsmässa.

Tror vi ser Falcao tillbaka i Spanien nästa år, antingen Real eller att han går tillbaka till det han själv fortfarande säger i intervjuer var den roligaste tiden i hans karriär, nämligen Atletico.

Nä, har också tveksamheter kring Falcaos skadestatus efter det avslitna korsbandet, därför känns det bra med ett lån först. Men visar det sig att han är fullt rehabiliterad och spelar hela säsongen skadefri utefter sin fulla potential så finns det ju inget att tveka om.

Kan mycket väl vara så men det är för många antaganden i ditt resonemang. Det vi vet är att Falcao skrivit på kontraktet, en lån deal där United har köprätt. Om sedan United väljer att utnyttja köprätten efter säsongen är upp till United och enbart United. Falcao har redan gått med på det. Kan mycket väl vara så att han hellre skulle spelat i Real men i och med att han skrivit på kontraktet tror jag ju knappast han tycker det känns dötrist att lira i United.

Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
För att Real inte gick med på den affären som United gjorde. Det är ju ingen hemlighet direkt att Real och Monaco försökte lösa det hela. Det är ju inte Uniteds val var han spelar nästa säsong det är spelarens val så det finns inte mycket de kan göra om han tackar nej.

Nej det är inte spelarens val var han spelar nästa säsong då han skrivit på ett bindande kontrakt. Visst att han kan pusha för att flytta om han nu vill det men jag ser inga sådana tendenser efter en dag i klubben.
2014-09-02, 14:29
Medlem
torrenttobbes avatar
Man är inte nådigt naiv om man tror att Falcao hellre spelar i United än Real Madrid.
Minst lika naivt som att tro att Suarez hellre hade fortsatt i Liverpool än gått till Barcelona.
2014-09-02, 14:35
Medlem
Citat:
Det vi vet är att Falcao skrivit på kontraktet, en lån deal där United har köprätt. Om sedan United väljer att utnyttja köprätten efter säsongen är upp till United och enbart United. Falcao har redan gått med på det. Kan mycket väl vara så att han hellre skulle spelat i Real men i och med att han skrivit på kontraktet tror jag ju knappast han tycker det känns dötrist att lira i United.

Valet var gå till ManU eller ruttna i Monaco till fönstret stängde, han har större chans att stärka sina 'aktier' genom att agera räddare i ManU än att ruttna bort i ett Monaco på dekis och utan ambitioner.

Citat:
Nej det är inte spelarens val var han spelar nästa säsong då han skrivit på ett bindande kontrakt. Visst att han kan pusha för att flytta om han nu vill det men jag ser inga sådana tendenser efter en dag i klubben.

Vill han gå så kommer han gå, precis som Suarez skrev på ett fem års kontrakt med Pool men gick till Barca efter ett. Och att han mer än något annat ville till Real går det finna mängder av intervjuer för, har heller inget som helst tvivel att om han varit hel lagomt till VM och presterat där så hade han också hamnat i Real. Nu får han nog bevisa att han håller ihop först innan Ancelotti är villig att plocka upp honom.
2014-09-02, 14:36
Bannlyst
Fan det är synd om monaco franska ligan var på uppgång nu är det återigen endast psg i enmannaligan väldigt synd, roligare med flera ligor som konkurrerar om världstoppens bästa fotbollslag eller vad tycker ni?

Förresten vad hände med valdes? Ryktades om liverpool men verkar ha skitit sig och han är som sagt free agent betyder det att han kan välja vilket lag som han helst behagar utan att behöva tänka på transferfönstret?
2014-09-02, 14:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sune123
Ja han borde visat lite sportsliga ambitioner och gått till Malmö. Tycker allt prat om cl är så jävla tröttsamt. Allt tycks kretsa kring det för vissa personer.

Ja jag hade fattat det om han hade tidigare spelat i cl och gått till united för att stanna där och hjälpa laget till att nå minst top 4 placering för att återigen spela cl igen efter ett år eller två men killen har aldrig någonsin under sin karriär spelat cl och du tycker cl snacket är tröttsamt över en kille som borde spela cl eftersom han är top 10 i världen på det han gör?
2014-09-02, 14:59
Medlem
shitlists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Bevis? Det är en subjektiv åsikt som jag anser att jag har grund för. Welbeck har bland annat gjort mål i en slutspelsmatch mot Real Madrid på Bernabeu, avgjort en EM-match m.m. Sturridge hade en bra men kort höst i Chelsea, och hade innan det suttit på läktaren i Manchester city. Jag ser inget konstigt i det här. Jag säger ju inte att Welbeck är en bättre spelare, eller ens nödvändigtvis var det, bara att han sett till rena meriter hade bättre sådana. Men du får inte in det, du läser in något annat som jag inte sagt. Du är borta.

Håller helt med isch, det är så korkat att sälja Welbeck till Arsenal. Men det är bara att säga grattis till Arsenalfansen, ni kommer ha stor nytta av honom. Sanna mina ord.
Haha, men vilka meriter? Sitta på bänken och plocka titlar kan väl vem som helst göra, han hade inte uträttat något mer på plan än Sturridge och kommer aldrig att göra.

Men som sagt, hoppas att han blir så bra som du säger, hade varit trevligt.
2014-09-02, 15:01
Medlem
Skranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Man är inte nådigt naiv om man tror att Falcao hellre spelar i United än Real Madrid.
Minst lika naivt som att tro att Suarez hellre hade fortsatt i Liverpool än gått till Barcelona.

Var ju precis det jag skrev?...

Citat:
Valet var gå till ManU eller ruttna i Monaco till fönstret stängde, han har större chans att stärka sina 'aktier' genom att agera räddare i ManU än att ruttna bort i ett Monaco på dekis och utan ambitioner.

Vill han gå så kommer han gå, precis som Suarez skrev på ett fem års kontrakt med Pool men gick till Barca efter ett. Och att han mer än något annat ville till Real går det finna mängder av intervjuer för, har heller inget som helst tvivel att om han varit hel lagomt till VM och presterat där så hade han också hamnat i Real. Nu får han nog bevisa att han håller ihop först innan Ancelotti är villig att plocka upp honom.

Känns som att det skeppet seglat nu, varför annars skriva på ett kontrakt med köpoption och inte bara ett vanligt säsongslångt lån? Visst skulle han nog hellre lira i Real än United just nu men det betyder inte att han nödvändigtvis går dit efter säsongen. Det är upp till United. Vad gäller Falcaos ambitioner och vilja att gå till Real så finns det säkert minst lika många citat om hur det är en dröm för honom att spela i Premier League.

Vi kan väl helt enkelt vänta tills efter säsongen innan vi tar för givet att Falcao ska till Real Madrid? Jag tror inte att en bra säsong i United nödvändigtvis gör att han flyttar nästa säsong igen, särskilt inte om United väljer att göra köpet permanent. Men visst, satsa pengar på det om du är så säker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in