2014-09-02, 11:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shitlist
Jag är trött som fan, endel av oss studerar under dagarna och måste kliva upp tidigt.
Du skrev "För övrigt har Welbeck bevisat betydligt mycket mer än Sturridge hade när Liverpool köpte honom" och detta stämmer ju inte. Har ju tagit fram bevis på detta, även andra användare har gjort det, vad mer ska behövas innan du köper det jag säger?

Bevis? Det är en subjektiv åsikt som jag anser att jag har grund för. Welbeck har bland annat gjort mål i en slutspelsmatch mot Real Madrid på Bernabeu, avgjort en EM-match m.m. Sturridge hade en bra men kort höst i Chelsea, och hade innan det suttit på läktaren i Manchester city. Jag ser inget konstigt i det här. Jag säger ju inte att Welbeck är en bättre spelare, eller ens nödvändigtvis var det, bara att han sett till rena meriter hade bättre sådana. Men du får inte in det, du läser in något annat som jag inte sagt. Du är borta.

Håller helt med isch, det är så korkat att sälja Welbeck till Arsenal. Men det är bara att säga grattis till Arsenalfansen, ni kommer ha stor nytta av honom. Sanna mina ord.
Senast redigerad av speedi- 2014-09-02 kl. 11:55.
2014-09-02, 12:07
Bannlyst
Ni som säger att falcao spelat upp sig från monaco till united bör tänka till lite. Falcao har aldrig under sin karriär spelat en enda champions league match endast europa league och visst i europa league vann han skytteligan två gånger tror jag med två olika lag samt vunnit turneringen två gånger men sen då? Det är i champions league man blir erkänd som en stjärna och just nu hur än ni vrider och vänder på det så har han gått ner sig i och med flytten till united killen verkar vara rädd för CL. Vad händer om united missar cl igen?
2014-09-02, 12:09
Medlem
Skranks avatar
Fast Sturridge var en bevisat bra målskytt redan i Chelsea. 11 mål under en säsong i PL dessutom från en kantposition. Det är mer än vad Welbeck någonsin mäktat med varken förr eller senare. Tror inte Welbeck kommer ha samma utveckling när det gäller målproduktionen. Däremot är han ju en nyttig spelare på många sätt och kommer nog passa bra i Arsenal.
2014-09-02, 12:11
Moderator
zanteras avatar
Känns som de spelarna som lämnade (framför allt Kagawa och Welbeck) kommer må väldigt bra av sina flyttar och blomma ut igen i sina nya klubbar. Man måste ge LvG tid som tränare såklart, men vad vi kan konstatera hittills i år och som även gällde hela förra säsongen är att man saknar idéer och en spelplan. Spelare som Kagawa och Welbeck har använts helt fel och skeppas iväg till rea-priser, men det är ändå spelare som kan mer och troligtvis kommer få ut mer i klubbar som vet hur de ska användas.

Det tråkiga nu efter fönstret är att man bara vill se de nya spelarna i sina nya lag, och man måste vänta en vecka extra pga tråkigt landslagsuppehåll. Som tur är kommer ju lite spelare tillbaka efter skador, så vi kan få se en hel del nya ansikten nästa omgång.
2014-09-02, 12:24
Medlem
Tycker Falcaos olika klubbval är högst anmärkningsvärt konstiga. Porto>Altetico>Monaco>United, aldrig CL, bara pengar. Men det är klart, vill jag byta företag där jag får mycket mer pröjs så det är klart det känns lockande, inte på samma sätt riktigt, men ändå.
2014-09-02, 12:26
Medlem
NirvanAs avatar
Är Falcao lånad detta året och typ garanterat köpt nästa sommar eller hur fan ligger det till, vissa sidor skriver typ "falcao klar för united efter £52M transfer och £8M lån detta år"
2014-09-02, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeloadian
Tycker Falcaos olika klubbval är högst anmärkningsvärt konstiga. Porto>Altetico>Monaco>United, aldrig CL, bara pengar. Men det är klart, vill jag byta företag där jag får mycket mer pröjs så det är klart det känns lockande, inte på samma sätt riktigt, men ändå.
Dock var väl Falcao ägd till större delen av en tredje part fram tills övergången till Monaco? I så fall är det inte alltid Falcaos eget val var han ska gå, utan hans "ägare" styrde transfers med syftet att få göra vinst.
2014-09-02, 12:45
Bannlyst
Det verkar som att Cleverley kan lånas ut till Aston Villa ändå. Villa skickade in papperna sent och Premier League kollar in i det. Blev en liten soppa av det också. Men som jag förstått så gick det till så här: Aston Villa erbjöd för dålig lön och då kom parterna inte överens. Everton ville låna Cleverley, men United ville bara sälja och Everton ville inte betala den summan.
2014-09-02, 12:46
Medlem
Skranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Är Falcao lånad detta året och typ garanterat köpt nästa sommar eller hur fan ligger det till, vissa sidor skriver typ "falcao klar för united efter £52M transfer och £8M lån detta år"

Ingen som vet riktigt. Lån med köpoption är det officiella men ryktas om att United redan gjort klart med Monaco om en permanent övergång. Lite som när Zlatan först lånades till Milan en säsong fast det permanenta köpet egentligen redan var uppgjort.

Ska tydligen vara mer fördelaktigt för Monaco att sprida sina inkomster. Har ju redan inkasserat rätt mycket på Rodriguez detta fönster. Får väl vänta och se. Gör Falcao succé och skäl för transfersumman blir han nog garanterat kvar i alla fall då United har köpoption efter lånet.
2014-09-02, 12:49
Medlem
Högst troligast så stannar Falcao nu för att hjälpa ManU genom RVP fasen och ser han sedan att man ej klarar CL till nästa år heller så kommer han begära få flytta. Skulle förvåna mig enormt mycket att se Falcao i ManU tröja nästa säsong också.
2014-09-02, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nevlec
Ni som säger att falcao spelat upp sig från monaco till united bör tänka till lite. Falcao har aldrig under sin karriär spelat en enda champions league match endast europa league och visst i europa league vann han skytteligan två gånger tror jag med två olika lag samt vunnit turneringen två gånger men sen då? Det är i champions league man blir erkänd som en stjärna och just nu hur än ni vrider och vänder på det så har han gått ner sig i och med flytten till united killen verkar vara rädd för CL. Vad händer om united missar cl igen?

Ja han borde visat lite sportsliga ambitioner och gått till Malmö. Tycker allt prat om cl är så jävla tröttsamt. Allt tycks kretsa kring det för vissa personer.
2014-09-02, 12:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sune123
Ja han borde visat lite sportsliga ambitioner och gått till Malmö. Tycker allt prat om cl är så jävla tröttsamt. Allt tycks kretsa kring det för vissa personer.

Damned if you do, damned if you don't. Flashbacks fotbollsfolk måste vara de överlägset mest korkade i världen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in