Citat:
Ursprungligen postat av
Grandioso
Glöm nu för all del inte bort att vi inte vet om VB verkligen lämnade KJ:s lägenhet vid
nioslaget på kvällen den 4 maj 2013 och promenerade iväg.
Det är bara som du och andra spekulerar i att hon gjorde.
Håll gärna det i minnet så ni inte får det till ett faktum att det förhöll sig så.
Det måste anses bortom rimligt tvivel, dels för att krimteknikerna inte hittade spår av dödligt våld i lägenheten, dels för att det är osannolikt att en kropp kan bäras ut ur lägenheten av en ensam man osedd, och dels pga iakttagelsen på Lejonbacksvägen.
Citat:
Ursprungligen postat av
oswin
Det som försöker påvisas är att det för VB likt Quarrel själv är mörkret i sig som räds och att det då för VB skulle uppvägas mot de risker en ensam kvinna utsätter sig för med att välja en "ödsligare" väg men dock upplyst.
Nej, jag diskuterade en mörkrädd person med
letsdoit.
Citat:
Ursprungligen postat av
oswin
Ja men Quarrel gör ju en helgardering, VB kan inte heller ha vetat säkert, men det är troligt att hon valde den vägen eftersom det finns gatljus. Och hävdar garanterat att VB i förväg bestämt sig för gångvägen eftersom det finns belysning och att det var för sent att vända om då hon insåg att de inte var tända.
Nej, det hävdar jag inte. Jag påstår ingenting om hennes gångväg, om hon öht gick.