2015-06-01, 19:23
  #2905
Medlem
De har lyckats ordna pass fran sina hemlander sa de kan aka tillbaka dit och bega kriminalitet. Svarare an sa ar det inte.
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
Zigenarna har inget eget land - därför anser dom sig äga hela världen
2015-06-01, 19:27
  #2906
Medlem
De forsta turisterna kommer om tva-fyra veckor sa du far beratta hur de reagerar naer de ser zigenarna och zigenarghettot mitt i innerstan. Hade du sovit vid Radhuset, i tbanan eller dackat vid slottet eller nagot annat stalle hade du akt pa boter, fatt aka polisbil och kanske fatt dig en lusing som bonus.

Citat:
Ursprungligen postat av mphummer
Helt sjukt hur det ser ut i Stockholm city nu för tiden.

Räknade på skoj hur många tiggare det var från Stockholm Central till Djurgården och totalt så satt det över 30 stycken på den sträckan.

Gick igenom berzelii park en morgon och det låg säkert 10-15 stycken och sov i den lilla parken, på Dramaten trappan längst upp låg det 5-6 stycken och vid rulltrappan som är inglasad vid plattan verkar dom köra morgonmöte varje morgon för där är det 10-15 stycken som hänger jämt.

Att käka lunch i kungsan är bara att glömma när det är fint väder, dom går runt 6-7 stycken och står och glor på en med sin jävla kopp och skramlar.

Helt sinnesjukt att inget görs, kan ju inte vara kul att vara turist och komma hit och se hur det ser ut överallt, folk som sover överallt. Deras jävla packning ligger längst med alla lyktstolpar och träd.

Skulle jag få för mig att sova på dramatentrappan eller i en park så skulle väktare/polis vara på mig direkt, men dom verkar ha något campingpass som gäller överallt.

Snart när sommaren kickar in och folk börjar hänga i parker så kommer dom vara överallt och tigga.
__________________
Senast redigerad av werbung 2015-06-01 kl. 19:31.
2015-06-01, 19:30
  #2907
Medlem
HIttar du det sa far du filma sa att vi andra ocksa kan fa ta del av det. DN, SvD, SVT och allt det andra media patrasket visar ingen som de inte anser ar "korrekt" att rapportera.

Citat:
Ursprungligen postat av 2468
Vart finns det största och grisigaste zigenarlägret runt Stockholm?
2015-06-02, 00:02
  #2908
Medlem
Verkistos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.G
Även om zigenaren identifierar sig med legitimation så kan denne helt enkelt strunta i att betala. Lycka till med att försöka driva in kontrollavgiften via kronofogden. Polisen kommer inte heller att åta sig något uppdrag som inte ger någonting. Det finns knappast något lagstöd som ger polisen befogenheter att omhänderta en zigenare som plankat.

Man kan säga att zigenarnas kultur går ut på att leva utanför samhället, samtidigt som de parasiterar på samhället. Självfallet är detta en tragisk och fundamentalt misslyckad kultur.

Nåväl, om vi låter dem åka gratis i kollektivtrafiken så betyder det väl att vi ger dem rätt. Vi säger okej, ni får leva utanför samhället men trots att ni inte bidrar på något sätt, så får ni parasitera fritt genom att åka gratis i vår kollektivtrafik. Något vanliga svenska medborgare måste betala en hel del för att få lov att göra.

Vad är nästa steg, nu när vi sagt att det är okej att ni lever utanför samhället, bidrar med inget, men åker gratis i kollektivtrafiken? Vilken är nästa förmån en vanlig svensk skall betala för men som vi skall bjuda zigenarna på?
2015-06-02, 08:43
  #2909
Moderator
Siegfrids avatar
Stockholmspolis kommenterar avhysningar. "Finns inget ljus i tunneln".

Citat:
– När vi avvisar från en plats så flyttar de till en annan. Det tar mer och mer av våra resurser, vi får välja bort andra saker. Samtidigt är det mänskligt lidande i hela den här snurran.

Någon lösning på problemem kan de inte se. Och avhysningen i sig löser bara problemet väldigt i kortsiktigt.

– Det finns inget ljus i tunneln heller. Vi ser inte hur man ska komma någon vart med det här. Det är synd om de som bor där men också de som bor i områdena runt omkring. Det blir mycket nedskräpning och buskar nyttjas som offentliga toaletter, säger Jörgen Ohlsson.

http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/det-ar-mycket-frustration-runt-det-har/aRKofa!eBP@Y0c3Tg3SmtYoAHaUZw/
2015-06-02, 10:14
  #2910
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Stockholmspolis kommenterar avhysningar. "Finns inget ljus i tunneln".

Det tar mer och mer av våra resurser, vi får välja bort andra saker. Samtidigt är det mänskligt lidande i hela den här snurran.

De öppna gränserna visar sig vara ett psykopatiskt projekt, med "oförutsedda" stora kostnader och mänskligt lidande som följd.

Som förutsett.
2015-06-02, 12:17
  #2911
Medlem
Det har alla andra laender insett och darfor har de forbjudit tiggeriet och slangt ut dem. Det ar anledningen till att fler och fler av rumanerna och bulgarerna kommer hit. For har kan man stjaela och fortsatta stjaela utan att aka dit.

Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Stockholmspolis kommenterar avhysningar. "Finns inget ljus i tunneln".



http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/det-ar-mycket-frustration-runt-det-har/aRKofa!eBP@Y0c3Tg3SmtYoAHaUZw/
2015-06-02, 12:19
  #2912
Medlem
Lofven, denna sluddrande alkis och forradare resonerar att Djugarden och Gardet ar stort. Det finns plats for fler rumaner och bulgarer.

Citat:
Ursprungligen postat av mphummer
Helt sjukt hur det ser ut i Stockholm city nu för tiden.

Räknade på skoj hur många tiggare det var från Stockholm Central till Djurgården och totalt så satt det över 30 stycken på den sträckan.

Gick igenom berzelii park en morgon och det låg säkert 10-15 stycken och sov i den lilla parken, på Dramaten trappan längst upp låg det 5-6 stycken och vid rulltrappan som är inglasad vid plattan verkar dom köra morgonmöte varje morgon för där är det 10-15 stycken som hänger jämt.

Att käka lunch i kungsan är bara att glömma när det är fint väder, dom går runt 6-7 stycken och står och glor på en med sin jävla kopp och skramlar.

Helt sinnesjukt att inget görs, kan ju inte vara kul att vara turist och komma hit och se hur det ser ut överallt, folk som sover överallt. Deras jävla packning ligger längst med alla lyktstolpar och träd.

Skulle jag få för mig att sova på dramatentrappan eller i en park så skulle väktare/polis vara på mig direkt, men dom verkar ha något campingpass som gäller överallt.

Snart när sommaren kickar in och folk börjar hänga i parker så kommer dom vara överallt och tigga.
2015-06-02, 12:37
  #2913
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Stockholmspolis kommenterar avhysningar. "Finns inget ljus i tunneln".



http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/det-ar-mycket-frustration-runt-det-har/aRKofa!eBP@Y0c3Tg3SmtYoAHaUZw/

Varför lägga ner resurser på något som inte ger resultat? Låt dom bo i sin egen skit så blir det bra reklam för varför zigenare är ovälkomna. Sen när folkopinionen är med, in med bulldozer och piketpolis, gärna med skarpladdade kulsprutepistoler.
2015-06-02, 17:19
  #2914
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Ja, jag glömmer ju att det är deras land och deras butiker som de ger bort till släktingar.
Nu får jag ta en blodtryckstablett trots att det står på förpackningen att den ska tas på morronen.
"För blodtrycket" står det trots att jag bad doktorn skriva "mot tiggare" för att markera.
Jag hade lågt blodtryck innan tiggarinvasionen.
Hej då är ju tiggare rena medicinen för dig!
2015-06-02, 17:26
  #2915
Medlem
duqus avatar
Efter den senaste undersökningen som bekräftade det som Flashback har snackat om i flera år, framgår det klar att det krävs en omfördelning av romska läger, listan som nu är bekräftad anger:

Flashback tio i topp, antal "journalister" per stadsdel blir:

1:a Södermalm 10,4% med 1315 st
2:a Hägersten-Liljeholmen 7,4% med 619st
3:a Kungsholmen 6,2% med 423 st
4:a Norrmalm(Vasastan) 6,0% med 416 st
5:a Enskede-Årsta-Vantör 4,1% med 401 st
6:a Skarpnäck 7,1% med 322 st
7:a Östermalm med 3,7% med 264 st
8:a Bromma villastad 3,6% med 264st
9:a Farsta 2,3% 131 st
10:a Älvsjö 3,1% med 85st
11:a Spånga-Tensta 1,4% med 55st
12:a Skärholmen 1,1% med 41st
13:e Rinkeby-Kista 0,4% med 20st jumboplats. (x % =andel journalister per 1000 invånare)


Alltså får vi se till att 2-5-6 och framförallt 8:an får nya läger.
Det finns stora gräsytor, nerlagda lador etc runt Äppelviken, det gäller bara att locka dit nybyggarna.....
Här är en perfekt plats med sjöläge framför villorna från 25mkr och uppåt:
https://goo.gl/maps/BgIRG

Och Hägersten-Liljeholmen, då passar ju Vinterviken perfekt, kan ta flera tusen om så behövs, kolonilotter finns det så det räcker och så får dom komma nära bonnier som alltid har sina årliga möten här:
https://goo.gl/maps/VrYyG
__________________
Senast redigerad av duqu 2015-06-02 kl. 17:29.
2015-06-02, 18:00
  #2916
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Hej då är ju tiggare rena medicinen för dig!

Ja till en början. Sen slog det över

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in