Efter den senaste undersökningen som bekräftade det som Flashback har snackat om i flera år, framgår det klar att det krävs en omfördelning av romska läger, listan som nu är bekräftad anger:
Flashback tio i topp, antal "journalister" per stadsdel blir:
1:a Södermalm 10,4% med 1315 st
2:a Hägersten-Liljeholmen 7,4% med 619st
3:a Kungsholmen 6,2% med 423 st
4:a Norrmalm(Vasastan) 6,0% med 416 st
5:a Enskede-Årsta-Vantör 4,1% med 401 st
6:a Skarpnäck 7,1% med 322 st
7:a Östermalm med 3,7% med 264 st
8:a Bromma villastad 3,6% med 264st
9:a Farsta 2,3% 131 st
10:a Älvsjö 3,1% med 85st
11:a Spånga-Tensta 1,4% med 55st
12:a Skärholmen 1,1% med 41st
13:e Rinkeby-Kista 0,4% med 20st jumboplats. (x % =andel journalister per 1000 invånare)
Alltså får vi se till att 2-5-6 och framförallt 8:an får nya läger.
Det finns stora gräsytor, nerlagda lador etc runt Äppelviken, det gäller bara att locka dit nybyggarna.....
Här är en perfekt plats med sjöläge framför villorna från 25mkr och uppåt:
https://goo.gl/maps/BgIRG
Och Hägersten-Liljeholmen, då passar ju Vinterviken perfekt, kan ta flera tusen om så behövs, kolonilotter finns det så det räcker och så får dom komma nära bonnier som alltid har sina årliga möten här:
https://goo.gl/maps/VrYyG