Citat:
Ursprungligen postat av
Jarrou
Alltså så som jag förstått denna teknik så verkar vitsen vara att FÅ offren uppmärksammade på att de är förföljda/gs! Jag är inte den typen av människa som ens skulle få för mig att någon förföljde mig, de skulle i princip kunna låta ett helt fotbollslag förfölja mig utan att jag skulle ta någon notis om det! De få ggr jag varit gs:ad så har jag fått både tankar och känsla inducerad av att nu är jag "bevakad/förföljd"...sen ska man också vara medveten om att med denna teknik så kan dom leka rätt mycket med offrets tankar och känslor, och det gör dom!!
Ja, det har du helt rätt i: de VILL att offren ska veta vad som pågår. Bara vetskapen om detta utgör ju en slags psykisk och känslomässig terror.
Jag kan säga att jag också har varit en sådan person under större delen av mitt liv som inte ens skulle ha kunnat komma på tanken att jag skulle vara förföljd. Jag litade blint på alla, trodde alla om gott, trodde inte att ondska knappt ens existerade ... detta fram tills dess då jag vaknade upp och insåg vad som egentligen pågick.
Tror också det stämmer som du säger att de inducerar tankar om att man är mer förföljd än vad man egentligen är just för att skapa paranoia. När jag använder ordet "förföljd" så syftar jag till stora delar på att man noggrannt och systematiskt följer alla mina förehavanden i min dator och även via telefonen. På så sätt kan de ju hålla väldigt bra koll på mig och mitt liv i o m att i dessa tider så måste man ju använda sin dator väldigt mycket i vardagen: kontakt med myndigheter, privatpersoner, boka in olika saker man ska göra, betala sina räkningar, kolla upp saker man är intresserad av, osv, osv ... De får ju en väldigt tydlig bild av oss och kan utifrån detta planera sina strategier. Jag tror inte att man är förföljd lika mycket IRL som man misstänker, men däremot är bevakningen desto mer omfattande via datorn och eventuellt också via olika esoteriska kunskaper/metoder.