Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-26, 09:33
  #1141
Medlem
one.zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Citat:
[...] För att kunna utföra alla dessa saker som tas upp i tråden skulle det behövas i storleken närmare 100.000 anställda i Sverige. [...]
Hur har du fått fram att det skulle behövas ca 100.000 st?

Citat:
[...] Nej, de flesta (99,95%) inser att det här är inte rimligt alls. [...]
Hur vet du det?
2014-11-26, 13:05
  #1142
Medlem
one.zeros avatar
Kan Säpo vara ett hot mot rikets säkerhet?

Citat:
Ursprungligen postat av Alex-84
[...] En kommentar i samband med en dokumentär om hur de arbetar som visar att GS kan bestå av informatörer: "Kristoffer: Det vidriga med infiltratörer är att de inte endast rapporterar, sviker och bedrar. Utan föreslår, riggar framtida brottsliga handlingar så att den misstänkte kan fångas in tryggt och kontrollerat. På så sätt luras personer att begå brottsliga handlingar.Och polisen får en fjäder i hatten för att burat in ännu en person. Ett lågt och omoraliskt arbetssätt som bara göder paranoija och hat." [...]

Citat:
Ursprungligen postat av Alex-84
[...] Ibland känns det som att hela GS upplevelsen är ett setup för att visa att terrorbekämpningen är nödvändig. Ett sätt att skapa terrorister som man sedan sätter dit när de väl planerar hämnd eller reagerar med våld på något sätt. [...]

Jag ser det mycket allvarligt att omvandla begåvade människor som egentligen vill bidra världen med sin kunskap för att göra den bättre, till att få dem att göra motsatsen. (Einstein & co gällande atombomben tex.)

Som bekant är det lättare att förstöra än att bygga upp och jag tror inte heller att det är något undantag för begåvningar. Mitt intryck av dom är att de söker utmaningar och om de märker att något inte står rätt till som tex GS, så kan vissa se det som en utmaning och börja jobba för att lösa det.
Några kanske inte hittar någon annan lösning än att låta hornen växa fram och låter sig sjunka ner till Säpo-nivå för att sen släppa loss sina destruktiva krafter.
Citat:
”Den som känner sig själv och sin motpart genomgår hundra strider utan fara.”
”Den som känner sig själv men inte sin motpart förlorar en strid för varje seger.”
”Den som varken känner sig själv eller sin motpart är dömd att förlora varje strid.”

Sun Tzu
En oskyldig TI som är utstuderad och bevakad av en orgination som saknar insyn, har mycket begränsade möjligheter att få upprättelse.

Om en TI anklagar dem för GS så kan det bli ett rum med vadderade väggar och klappar hen till en agent så kan det bli ett rum med betongväggar.

Ett av de kvarstående alternativen, för en trängd TI som inte har några bra framtidsutsikter, kan då vara att studera orginationen i fråga för att lära sig hur de fungerar. Sen arbetas lämpliga motåtgärder fram och låter andra genomföra dom. Det kan tex. vara publicering av känslig informaton om orginationen.

Finns de som har sålt färdiga rånpacket som tex postrånet i Göteborg. (Som inte gick riktigt som det var tänkt)
(FB) Postcentralen i GBG rånad
Samma kan göras i detta fall men innanför lagens ramar och ingen skulle då märka något, om det utförs på rätt sätt.

Tänder man en eld så ska man också veta hur man släcker den. Vet Säpo det? Det kan bli förödande konsekvenser för Sverige och svenskarna om deras arbetsmetoder röjs. Deras primära arbetsuppgifter är ju just att skydda landets säkerhet och då bör dom vara noga med att inte ta onödiga beslut efter bristfälliga underlag som kan ha sitt ursprung från en maktgalen stat.

Citat:
Ursprungligen postat av Alex-84
[...] Jag skyller inte allt på SÄPO, som jag i mycket tycker om och värderar/respekterar för hur de många gånger hjälpt vårt land på olika sätt.
Det enda bra som jag kan komma på med Säpo var när de gick ut med att mobilerna kunde avlyssnas, även då den var avstängd. Man måste då avlägsna batteriet för att vara säker.
Sen kan jag inte komma på något mer så du får gärna berika mig med mera.
2014-11-27, 14:35
  #1143
Medlem
Del 4. Slutanalys: Det är tydligt att GS förmodligen kan vara ett övergripande Social Engineering Project som ska etablera sig över hela västvärlden. Det ska bli immunförsvaret mot vad som uppfattas som virus i samhällena.

Människan är ett tydligt flockdjur och genom att applicera dessa metoder så får man en stark känsla av samhörighet mot en gemensam fiende. Vi kan se det i djurvärlden särskilt tydligt.

Skator som mobbar en räv eller en katt, fåglar som mobbar ormar på marken, betesdjur i grupp som mobbar ett lejon som gömmer sig. Det finns tusentals dokumenterade fall som dessa om man läser på om fenomenet. Det handlar om att visa styrkan i gruppen och bryta ned motståndaren psykologiskt så att ett anfall kan avvärjas. Varför man tar till denna taktik i en potentiell "terrorbekämpning" är logiskt.

Nu vill man nog ha dessa system i ordning över hela världen. För att skapa en utopi utan kriminalitet. Där "pre-crime" är nyckeln till framgång. Att avvärja brott. Att avskräcka. Att tidigt notera när någon blir "radicalized" eller börjar bete sig annorlunda. Ständig övervakning. Men detta kommer förmodligen även skapa många arga frusterade människor som begår brott med.

https://www.youtube.com/watch?v=Y8pdOw-wTgk

Därför är det lätt att skylla på en aktör men det handlar inte förmodligen om enbart polisen/säpo, personer i forskningsvärlden kan vara involverade, folk på Psyops enheten inom försvaret kan vara involverade, företag ansluter sig, allt eftersom växer ett hemligt nätverk fram i olika städer där detta ska bli stommen för tryggheten i framtidens samhälle. Det är förmodligen slutmålet.

Processen är också en variant av något som kallas "overt surveillance".

Det här nätverket kan senare ge sig på alla former av kriminalitet. Tvinga fram bekännelser, motverka terrorism, tysta whistleblowers (som ses som förrädare), förhindra brott, en form av "tuktan" där spöna (Fasces) som finns bakom polissymbolen blir tydliga på ett psykologiskt plan.

Från en artikel som visar hur FBI jobbar med Overt Surveillance: "Many types of investigations are psychological warfare in connection with certain types of offenders in certain types of cases. People who commit specific types of crime are not going to come in and confess or suffer from remorse, and you need every weapon you can get in your arsenal to employ," he said.

Jag tror många anser att detta är bra för samhället därför medverkar man. Frågan är bara vad som händer när man börjar attackera alla som är kritiska mot regeringen eller avslöjar hemligheter. När de "goda" blir onda. I och med att man redan breddat definitionen av vad som klassas som en misstänkt terrorist så är vi redan på väg dit. Det blir sedan en successiv utrensning. Likt filmen "Idiocracy" behöver det inte vara som det vari Nazi tyskland där de begåvade skulle bevaras, kan vara tvärtom, man ger sig på fritänkarna och de intellektuella som man gjort i totalitära samhällen förut för att skapa en hord av människor att härska över som är lätta att manipulera.

Snowden och de som jobbar med de läckta dokumenten känner möjligtvis till vissa aspekter inom denna plan.

“The archives are so complex and so deep and so shocking, that I think the most shocking and significant stories are the ones we are still working on, and have yet to publish.”

http://world.time.com/2013/10/14/gre...s-yet-to-come/

Det är vad jag tror GS är om man drar det så långt det går, ur ett globalt perspektiv.
2014-11-28, 18:00
  #1144
Medlem
Man lär sig allt eftersom hantera den paranoia de vill bygga upp. Som någon nämnde tidigare så är den aspekten inom människan även positiv, den är där för att hjälpa en, skärpa en mot olika saker. Om man bygger upp ett psykiskt självförsvar så kan ta vara på det positiva i det hela och istället låta hela maskineriet bli något som utvecklar en, som skänker endorfiner genom komiska tolkningar och ger lite spänning i tillvaron, man får se det som en form av sparring att testa sitt medvetande mot. En form av 'Ordeal' att gå igenom. Ett test av ens styrka. En utmaning. En typ av högre svårighetsgrad som ger mer lite mer 'xp' här i livet.

Citat:
Ursprungligen postat av one.zero
|51222485] Det stämmer att Snowden har mer att komma med. För snart ett år sedan hade han bara släppt 1% (!) av materialet och jag tror inte att han har publicerat något efter det.
Det blir nog något riktigt smaskigt. Kan knappt föreställa mig vilken magnitud det kommer att ha med tanke på innehållet av de 58 000 sidor som redan har släppts.
Information om GS finns nog med men det kommer förmodligen hamna i skuggan av något mycket, mycket större med tanke på vad Snowden har offrat för att få ut det.

Citat:
Ursprungligen postat av one.zero
|51222485] Fram till dess att dom släpps så ska jag följa Rysslands utveckling. De bör ju förbereda sig om de misstänker att det blir stora konsekvenser.

Jag tror Ryssland säkert förbereder sig men vad jag tydligt märker är hur poliserna i väst förbereder sig för aktivt motstånd, särskilt i USA. Hur man investerar i teknik som ska tillämpas för kunna skingra protesterande folkmassor som vapnet Active Denial System. Någonting är på gång som kommer väcka starka reaktioner hos folket.

Finns flertalet artiklar som den här att läsa:

http://blogs.discovermagazine.com/80.../#.VHiQajGG9yh

In several years police officers may have laser or microwave guns to point at miscreants, according to the Justice Department’s research and development agency. These nonlethal weapons build on knowledge gained from the Pentagon’s controversial Active Denial System (ADS) – first demonstrated in public last year, which uses a 2-metre-[wide] beam of short microwaves to heat up the outer layer of a person’s skin and cause pain. Like the ADS, the new portable devices will also heat the skin, but will have beams only a few centimetres across.

The Justice Department is working on two separate weapons. One, the Personnel Halting and Stimulation Response, or PHaSR, uses an infra-red laser to heat a patch of skin about 4 inches in diameter, and pairs that heat with another bright laser that dazzles the eyes. The PHaSR looks like a bulky rifle, and law enforcement officials say that a cheap, portable version could be very useful to police and prison guards.

The other weapon is a scaled down version of the Pentagon’s Active Denial System, and uses a microwave beam to heat the target’s skin. This device isn’t as far along as the PHaSR–so far it’s a tabletop prototype with a range of about a meter–but researchers say it could ultimately be more effective, as its waves are better able to penetrate clothing and heat the skin underneath. But some critics say that the more effective these devices are, the less they like them. Security expert Steve Wright … describes the new weapons as “torture at the touch of a button”. “We have grave concerns about the deployment and use of any such devices, which have the potential to be used for torture or other ill treatment,” says Amnesty International’s arms control researcher Helen Hughes [New Scientist].


It’s good news that the police are developing weapons that don’t kill people, but when you look at the way police are all-too-eager to use Tasers, you might consider whether this is a good thing or not. We’re thinking they can be either good or bad, depending on who wields them.

Det är de typer av vapen som man testar på utsatta. Prototyper eller egna versioner som byggs av tekniskt kunniga människor i deras garage.

Sedan är det sant att USA är en undermålig influens i vårt samhälle. Korruptionen kommer därifrån på många sätt. Samtidigt har de mycket visdom med, men det var mer förr i tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av one.zero
|51222485] Kan Säpo vara ett hot mot rikets säkerhet?

Jag ser det mycket allvarligt att omvandla begåvade människor som egentligen vill bidra världen med sin kunskap för att göra den bättre, till att få dem att göra motsatsen. (Einstein & co gällande atombomben tex.)

Det behövs mer insyn i deras arbete. Åtminstone kan man granska vad de gjort tidigare.
Det intressanta vore väl om GS kan användas för att göra folk till bättre människor. Om det kan fungera som en form av förädling. Någon som varit utsatt lär ju inte vilja bli det igen. Det kanske gör att de tar en annan bana i livet. Förmodligen en av anledningarna till varför man experimenterar som man gör, men med tanke på hur mycket som kan gå fel så är det logiskt att man väljer att göra det i skymundan. Likt många vapen används på helt fel sätt så är det samma sak med GS. Det används ibland mer som en rent elak metod för underhållnings skull. Därför det behövs mer öppen granskning. Det är den stora faran med att inte ha tillräckligt mycket insyn i Säpos arbete.

Citat:
Ursprungligen postat av one.zero
|51222485] Det enda bra som jag kan komma på med Säpo var när de gick ut med att mobilerna kunde avlyssnas, även då den var avstängd. Man måste då avlägsna batteriet för att vara säker.
Sen kan jag inte komma på något mer så du får gärna berika mig med mera.

Jag tänker att de flesta poliser behandlas illa på grund av de kläder de bär. Fördomarna som riktas emot dem enbart för att de är poliser. Detta kan i slutändan vara det som gör att så många av de poliser som ägnar sig åt GS ändå deltar, för många av dem gör ett gott arbete men får bara skit för det av folket. Få bryr sig eller visar uppskattning för att de skyddar vårt samhälle. När det inte finns belöningar att hämta i att vara goda så slutar folk uppehålla och värdera moralen och söker efter belöningar som finns i det andra spektrumet. Jag har läst mycket om hur de skyddat vårt land mot andra agenter och spioner och annat som gör att jag värderar dem. Jag anser att deras jobb mot andra länders underrättelsetjänster via kontraspionage (t.ex mot Ryssland) är ett viktigt jobb.

Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Hur många karriärister finns det inte som aldrig skvallrar om intriger, mobbing och sexuellt utnyttjande? Jag tror att en stalkerverksamhet kan byggas upp utan risk för läckor om belöningarna vid samverkan är tillräckligt stora och bestraffningarna vid motverkan är tillräckligt hårda.

Dessutom kan de medverkande vara strikt uppdelade för olika typer av uppdrag, beroende på personernas läggning. Att någon skulle skvallra känns overkligt och om var och en bara vet detaljer som är svåra att se det större sammanhanget i, så kan organisatörerna känna sig trygga. Kanske mobbing kommer fram men inget mer?

Inget är nytt under solen. Under Stasis storhetstid var stora delar av befolkningen involverade i deras omoraliska arbete. Det är ett sådant samhälle man vill bygga. Det sjuka är att folket som deltar i det här inte förstår den aspekten. De ser inte polis-samhället som byggs. Ur ett rent konspirationsteoretiskt perspektiv kan man se att de använder pöbeln för att ta itu med de som reagerar emot en mer totalitär värld genom socialpsykologiska experiment sedan när de fått bort alla frisinnade kritiker så gör man sig av med folket när de inte behövs längre, eftersom robotar kan ersätta dem. Samhället kommer förändras extremt mycket detta århundrade på alla sätt. Men de flesta blundar för det. Därför det är viktigt att vara vaken..
__________________
Senast redigerad av Alex-84 2014-11-28 kl. 18:25.
2014-11-30, 18:26
  #1145
Medlem
one.zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex-84
[...]
Citat:
[...] Människan är ett tydligt flockdjur och genom att applicera dessa metoder så får man en stark känsla av samhörighet mot en gemensam fiende. Vi kan se det i djurvärlden särskilt tydligt. [...]
Har alltid fascinerats av naturfilmer. Varje gång man ser ett nytt program så är det alltid något nytt man får lära sig. Då blir man förvånad över hur lite vi egentligen vet om djur. Vi har fått mycket hjälp av zoologerna för utvecklingen av vårat samhälle så dom ska man inte underskatta. Man kan kanske också hitta förklaringar om människans beteende genom att studera djurvärlden.

Såg ett program om en flock apor och helt oväntat började jag att tänka på polisen.
Jag missade början men gissar på att en alfahane förlorade en kamp som resulterade till att han stöttes ut ur gruppen och fick klara sig själv. Eftersom det inte finns någon apa som vill leva ensam så försökte han komma in i gruppen igen men det gick inget vidare och det blev ett mycket tragiskt slut.

Inom polisen är det inget ovanligt med mobbing och då ser men likheterna med våra närbesläktade primarter. Man kan fundera över om RPS har anställt personal som ligger lite efter på den evolutionära psykiska planen.
Kanske finns en anledning eftersom de också har symboler på sin vapensköld som man kan knyta till facister.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Fasces

Citat:
[...] Det här nätverket kan senare ge sig på alla former av kriminalitet. Tvinga fram bekännelser, motverka terrorism, tysta whistleblowers (som ses som förrädare), förhindra brott, en form av "tuktan" där spöna (Fasces) som finns bakom polissymbolen blir tydliga på ett psykologiskt plan. [...]

Tror inte att alla förstår symbolen så jag tycker att de också borde ha en passande sloagen som polisen i Los Angeles har.
Fast något i stil med: ”Vi tuktar och slår, 1000 rapp och din förtryckta själ är vår

Tidigare fungerade polisens verksamhet ganska bra men efter internets introduktion så tycker jag att det har försämrats. Jag tror inte att de hänger med i samhällets utveckling och det kanske beror på att de envisas med att använda uråldriga arbetsmetoder.
Gang Stalking kan man klassa som en sådan eftersom det bygger på en gammal metod för att få någon ur spel.

Ytterligare en anledning till att misstänka polisen att ligga bakom GS är den paranoia som de borde ha byggt upp på senare tid. Läser i media om att poliser nu utsätts för mera hot och våld av olika slag. Trots sin titel är de helt vanliga människor så de borde kolla extra mycket i backspegeln då de åker hem från jobbet ibland. Ovanliga ljud och beteenden kan få dem att vara uppmärksam 24/7. Precis som TI's beskriver i tråden. Finns det någon yrkesgrupp där paranoian kan vara mera utbredd?
För mig är det då högst tänkbart att det är deras verk.

Citat:
Ursprungligen postat av Alex-84
[...] Jag tänker att de flesta poliser behandlas illa på grund av de kläder de bär. Fördomarna som riktas emot dem enbart för att de är poliser. Detta kan i slutändan vara det som gör att så många av de poliser som ägnar sig åt GS ändå deltar, för många av dem gör ett gott arbete men får bara skit för det av folket. Få bryr sig eller visar uppskattning för att de skyddar vårt samhälle. När det inte finns belöningar att hämta i att vara goda så slutar folk uppehålla och värdera moralen och söker efter belöningar som finns i det andra spektrumet. [...]
Och varför har det blivit så?
Jag tror inte att felet ligger hos de poliser som jobbar i den nedre delen av pyramiden. Snarare rör det sig om styre och politik.

Människan utvecklas hela tiden och med internet har den processen accelerat då alla kan skaffa sig kunskap på ett snabbt och enkelt sätt. Det måste polisen också utnyttja men det verkar inte så. Eller så har de mobbat ut de tänkbara arbetskamraterna som skulle kunna hitta lösningar för att effektivisera deras arbete. Isf förstår de knappast hur James Darwin tänkte.

Många förknippar evolutionsteorin till växter och djur men man kan också använda den inom företagsverksamheten.
Om en underleverantör endast kan tillverka skruvar och inget annat så kan man säga att de inte följer evulutionens lagar. För om deras kund bestämmer sig för att använda lim istället så är det kört.
Då får en annan underleverantör skriva på kontraktet. En som har eller kan anpassa sig efter omvärldens förändringar.

Även polisen borde jobba på samma sätt.
Tror att munkavle ingår i polisens utrustning för de får sällan yttra sig då de upptäcker att något är fel. Jag har sett en del artiklar där 'sämre' kritik har yttrats av anställda som då har varit anonyma. Har även sett ett testresultat (finns nog flera) av anonyma deltagare från polisantällda.
Har därför fått intryck av att de har mycket att hämta enbart från sina egna.
Kritik ska man ta vara på så att man vet hur man ska anpassa sig till omgivningen.

Många brott (kanske de flesta) har ekonomiska grunder. Så om fler får jobb så tycker jag också att brotten borde minska. Men frågan är om det kommer att hända för det verkar som att ekonomiska krafter vill att arbetslösheten skall ligga på 7%.
Citat:
Enligt teorin kan inte regeringen låta arbetslösheten sjunka under en viss så kallad jämviktsnivå, för då stiger inflationen. Och då måste Riksbanken höja räntan så att arbetslösheten stiger igen.
http://www.svt.se/nyheter/sverige/fu...ing-tomt-lofte
Jag förstår polishatet. Jag har varit noga med att rikta min kritik mot ledningen i de inlägg där jag har uttryckt mina åsikter. Jag har tex sagt att RPS vill ha ointelligenta poliser och inte att dom är ointelligenta.
Vill gärna slippa ta hand om busarna själv men samtidigt vill jag inte ha den typen av poliser som vi har idag. Det mesta går att ändra och det kan även polisen göra.

Citat:
[...] Snowden och de som jobbar med de läckta dokumenten känner möjligtvis till vissa aspekter inom denna plan.

“The archives are so complex and so deep and so shocking, that I think the most shocking and significant stories are the ones we are still working on, and have yet to publish.”

http://world.time.com/2013/10/14/gre...s-yet-to-come/[...]

Då de sa att dokumenten var chockerande så uppfattar jag att det som att de kommer att avslöja något riktigt stort och förmodligen något så sjukligt så att det inte ligger inom ramen för vad som de flesta anser vara normal. Kanske lika sjukt som GS beskrivs och då kanske historien ändras.

Vill stärka min motivering så jag går OffTopic.
2014-11-30, 20:50
  #1146
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av one.zero
.....
Såg ett program om en flock apor och helt oväntat började jag att tänka på polisen......
Inom polisen är det inget ovanligt med mobbing och då ser men likheterna med våra närbesläktade primarter.....
Gang Stalking kan man klassa som en sådan eftersom det bygger på en gammal metod för att få någon ur spel.

Ytterligare en anledning till att misstänka polisen att ligga bakom GS är den paranoia som de borde ha byggt upp.....

Och varför har det blivit så?
Jag tror inte att felet ligger hos de poliser som jobbar i den nedre delen av pyramiden. Snarare rör det sig om styre och politik....
Tror att munkavle ingår i polisens utrustning för de får sällan yttra sig då de upptäcker att något är fel....

Jag förstår polishatet. Jag har varit noga med att rikta min kritik mot ledningen i de inlägg där jag har uttryckt mina åsikter......

Polisen på den öppna sidan har det sannerligen inte lätt. Tystnadsplikten som man sätter så stor heder i att följa gör att man inte ens inom kåren vågar förklara vad man blivit vittne till och inte heller inför närstående kan försvara sig mot allmän kritik. Detta utnyttjas av hemligmakten och mediakontrollen på central nivå vågar jag påstå.
Vår lokala polis som jag personligen råkade bli bekant med lät mig till slut förstå att han under alla år haft en särskild uppgift beträffande mig på grundval av märkligt omotiverade misstankar från olka håll. Så fick jag åtminstone själv besked om vilken nivå det hela rörde sig på.
2014-12-02, 12:14
  #1147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
De är annorlunda än dig och har varit annorlunda mycket länge och har därför utvecklats helt annorlunda än dig.
Men till er som vill lyssna säger jag: älska era fiender, gör gott mot dem som hatar er. Välsigna dem som förbannar er och be för dem som skymfar er. Slår någon dig på ena kinden så vänd också fram den andra. Lukasevangeliet 6:27.
Ordet demon kommer från grekiskans δαίμων (daimon) som betyder ande. Vi har alla andliga förklaringar, men en del har tytt sig till viss andlighet och andra till en annan.


Det här med att det verkar finnas två olika sorters människor i den här världen har jag haft i tankarna en längre tid. Men det kanske inte är så att vi är annorlunda i grunden egentligen - det skulle ju kunna vara som du säger att skillnaden består i att vi har utvecklats åt olika håll bara, och resultatet av det har blivit att dessa två grupperingar i nuläget har svårt att relatera till varann och svårt att förstå varann, och att de också nästan befinner sig i krig med varann.

------------------------------------------------------------------------------------------

Angående min GS-situation och min familjs medverkan i detta:

Är nu ännu mer säker på att det är något som absolut inte stämmer när det gäller min relation till mina föräldrar. Har haft viss mejlkontakt med min mamma och hon har börjat skriva under med sitt namn istället för att skriva "mamma" som hon alltid tidigare har gjort. Jag förstår att om hon är inblandad i detta så har hon ingen möjlighet att säga sanningen rakt ut för då råkar hon förmodligen i trubbel. Därför ger hon sådana här subtila signaler istället: alltså hon skriver sitt namn istället för mamma.

En annan subtil signal som jag fick från mina föräldrar när jag flyttade ifrån min födelsestad i somras var att de bad att få tillbaka nycklarna till deras hus. I hela mitt liv har jag haft en kopia av deras nycklar så att jag ska kunna gå in hos dem ifall jag behöver eller om de inte skulle vara hemma av någon anledning. Plötsligt - i samband med att jag började lista ut hur det verkligen ligger till - så ville de ha nycklarna tillbaka enbart med motiveringen att jag skulle flytta till en annan stad. Men jag har bott i andra städer förut också, och aldrig har de då velat ha nycklarna tillbaka.

För närvarande misstänker jag starkt att min mamma inte är min biologiska mamma, men att det däremot är ganska troligt att min pappa är min riktiga pappa. Har en mängd fysiska likheter med honom, men absolut inga med min mamma. Dessutom så finns det ju inte en enda bild på henne med gravidmage under de nio månader som jag i så fall skulle ha legat i hennes mage. Som jag berättat tidigare i den här tråden så har mina föräldrar alltid fotat jättemycket och även spelat in en massa superåtta-filmer då på sjuttiotalet. Det är därför väldigt märkligt att det inte skulle finnas en enda bild på henne som gravid med mig. Man kan ju tycka att det vore självklart att man ville fånga en sådan viktig händelse, som när första barnet är på väg, på bild för att man är glad och vill föreviga det. Det skulle jag i alla fall vilja göra om det vore jag som väntade mitt första barn.

Jag tänker en hel del på alltihopa och försöker komma på något slags övergripande scenario. Upplever stundtals frustration över att inte ha några konkreta svar.

Är fortfarande inne på att i mitt fall så har jag fötts in i ett psyk-experiment (psyk-forskning) och att mina föräldrar har alltid vetat. Det förklarar också varför jag alltid alltid har känt att folk runtomkring mig har vetat om något som jag själv inte har vetat om. Det har alltid funnits en stor hemlighet i vår familj (en tickande bomb) - min intuition har alltid sagt mig detta.

Dessutom så har jag levt med en stor sorg över att mina familjemedlemmar i princip aldrig, eller mycket sällan i alla fall, har frågat någonting om mitt liv så som jag kan tänka mig att "normala" föräldrar frågar och är nyfikna på vad som sker i deras barns liv. Jag har alltid trott att det beror på en brist på intresse från deras sida och att de kanske inte alls bryr sig och i värsta fall inte heller älskar mig. Tog upp det här med dem för några år sedan och då började de faktiskt fråga lite mer, men då kändes frågorna inte äkta utan forcerade, och det kan ju bero på att de redan visste allt om mig ändå, så när de frågar blir det bara ett teaterspel från deras sida.

Jag har ingen aning om hur jag har blivit till? Men att jag har en annan biologisk mamma någonstans är jag tämligen säker på nu. Man har förmodligen följt mig på GS-vis under hela mitt liv. "Skådespelare" har spelat alla viktiga roller i mitt liv; vänner, kärlekspartners, arbetskompisar m.m. Jag har sett tillbaka igenom hela livet och har insett att jag ALDRIG har kunnat umgås med någon enda person som jag själv skulle vilja umgås med eller som jag på eget initiativ har försökt bli vän med, eller varit kär i. Sådana försök har alltid saboterats. De som jag haft seriösa relationer med har ALLTID sökt upp mig. Mobbing har förekommit överallt där jag har befunnit mig också. Förstår nu också alla märkliga tystnader som har uppstått i min kommunikation med de här förövarna. Det är ett tema som går igen i alla mina kontakter med andra människor.

Kan det vara så att den här världen faktiskt är som ett fängelse där det finns två olika sorters människor:

1/ De som är förföljda och som på något sätt har ett entourage med medvetna stalkers och skådespelare runt omkring sig; skådespelare som spelar omedvetna.

2/ De som förföljer och spelar roller och egentligen vet om vad det är som pågår. De som tjänar en satanistisk agenda och som därför får en mängd olika fördelar i världen. Dessa personer kanske t o m blir belönade mer eller mindre beroende på hur pass bra de spelar sina roller.

Kan det vara så att hela världen är ett slags experiment, eller en artificiell verklighet skapad av en slags "demiurge" som har sina agenter som hela tiden håller koll på dem som är här som hittintills har levt omedvetna om detta? Vi som blir förföljda är nog människor som värnar om den inre kärnan av gudomlig kärlek som finns i oss. När fler och fler har vaknat upp från denna illusion under senare år så har de behövt använda sig av mer och mer GS för att göra oss förvirrade och för att få det att se ut som om vi är schizofrena.

Om den här världen är under detta falska matrix med en "demiurge" som styr, ungefär så som det visas i filmen The Truman Show, då kan det ju vara så att det finns en sann värld utanför denna till vilken vi verkligen hör - det är i så fall den sanna icke-artificiella världen. Det lilla fröet av sanning, ljus och kärlek som finns inom oss har vi tagit med oss från den sanna äkta världen, så därför stämmer det att vi bär himmelriket inom oss när vi nu tillfälligt måste uppehålla oss här i denna tillvaro som är ungefär som ett fängelse.

De här senaste tankarna är mest lite spekulationer från min sida i mitt sökande efter sanningen. Så jag tar det själv med en nypa salt. Men det är lite kul att filosofera om det här ur olika synvinklar. Hur ligger det egentligen till? Jag önskar att vi får alla svaren en vacker dag.

GS-situationen är däremot inte en spekulation - den är tyvärr påtagligt verklig. Alla perps som jag möter talar alltid om att de är inblandade via olika signaler: verbalt, mimicking eller annat.
2014-12-02, 14:10
  #1148
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alex-84


Snowden och de som jobbar med de läckta dokumenten känner möjligtvis till vissa aspekter inom denna plan.

“The archives are so complex and so deep and so shocking, that I think the most shocking and significant stories are the ones we are still working on, and have yet to publish.”

http://world.time.com/2013/10/14/gre...s-yet-to-come/

Det är vad jag tror GS är om man drar det så långt det går, ur ett globalt perspektiv.

Jag är övertygad om att hela mänskligheten är övervakad på ett eller annat sätt och att det finns en massa mer hemligheter kring detta som ännu inte har kommit fram. Däremot är jag lite skeptisk till att just Snowden är en riktig visselblåsare. Han skulle mycket väl kunna tillhöra det som kallas för controlled opposition. Det gjordes ju ett TV-program om honom som visades på SVT för ett tag sedan, och att en verklig visselblåsare skulle få uppmärksamhet i main stream media ser jag inte som särskilt troligt, med tanke på att media är styrda "uppifrån". Han kanske tillåts att avslöja en hel del sanningar så att man ska tro att han vill hjälpa mänskligheten på något sätt. Sen kan det vara så att han aldrig kommer att avslöja de allra hemligaste hemligheterna.
2014-12-02, 14:31
  #1149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angel0101
Alex-84 MATRIX HAVE YOU.
flahback.org låter inte mig ta kontakt med dig, de flesta som svarar är bara troll spioner från den dolda agendan, vi får se om du få se detta.

Hej, jag är också en TI och alltså inte något troll eller någon slags spion. Så det är fler än Alex-84 som skriver i den här tråden som är drabbade på riktigt. Är en kvinna på 41 år som berättar öppet och ärligt om min situation här.

Jag utsätts för psykiska trakasserier, mobbing, förföljelse, mimicking, street theatre, smutskastning och svartmålning, gaslighting, noise campaigns från grannar och andra, sömnstörningar, olika fysiska symptom, övervakning av data- och telefontrafik, trakasserier från myndigheter, försenad och i vissa fall öppnad post, kan omöjligt få ett riktigt jobb - man styr upp allting i mitt liv, isolering, inducerade drömmar (tror jag) osv osv ... allt det som man kallar gangstalking. Det enda som jag av någon anledning inte verkar ha är voice to skull.
__________________
Senast redigerad av rosalotus 2014-12-02 kl. 14:43.
2014-12-02, 14:48
  #1150
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Det här med att det verkar finnas två olika sorters människor i den här världen har jag haft i tankarna en längre tid. Men det kanske inte är så att vi är annorlunda i grunden egentligen - .....
------------------------------------------------------------------------------------------
Är fortfarande inne på att i mitt fall så har jag fötts in i ett psyk-experiment (psyk-forskning) och att mina föräldrar har alltid vetat. Det förklarar också varför jag alltid alltid har känt att folk runtomkring mig har vetat om något som jag själv inte har vetat om....
Jag har ingen aning om hur jag har blivit till? Men att jag har en annan biologisk mamma någonstans är jag tämligen säker på nu. Man har förmodligen följt mig på GS-vis under hela mitt liv. "Skådespelare" har spelat alla viktiga roller i mitt liv; vänner, kärlekspartners, arbetskompisar m.m. Jag har sett tillbaka igenom hela livet och har insett att jag ALDRIG har kunnat umgås med någon enda person som jag själv skulle vilja umgås med eller som jag på eget initiativ har försökt bli vän med, eller varit kär i. Sådana försök har alltid saboterats.....

2/ De som förföljer och spelar roller och egentligen vet om vad det är som pågår. De som tjänar en satanistisk agenda och som därför får en mängd olika fördelar i världen. Dessa personer kanske t o m blir belönade mer eller mindre beroende på hur pass bra de spelar sina roller.....

De här senaste tankarna är mest lite spekulationer från min sida i mitt sökande efter sanningen. Så jag tar det själv med en nypa salt.....

GS-situationen är däremot inte en spekulation - den är tyvärr påtagligt verklig. Alla perps som jag möter talar alltid om att de är inblandade via olika signaler: verbalt, mimicking eller annat.

Vårt andliga ursprung är vad galningarna som förlorat sig själva till varje pris måste få besked om och kunna ta kontroll över då de inte gärna kan tänka sig att vi har något likvärdigt som människor gemensamt. Om minsta tvivel visar sig i någon familj ser man till att på omvägar sprida ännu större tvivel så att även de bästa släktled kan splittras. Den särskilda info man så måste inhämta och sprida vidare i ny form med hjälp av vissa utvalda bland grannar, kolleger, släkt och vänner skall kunna liknas vid GS men låtsas då bara vara på lek.
Oss man ännu inte lyckats få helt isolerade är tydligen vad hemligmakten mest fruktar. När man tar terrorister och organiserad brottslighet som förevändning att övervaka och kunna skydda oss mot främmande makter är det tydligen demonerna hos dem själva saken gäller.
2014-12-02, 18:29
  #1151
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Vårt andliga ursprung är vad galningarna som förlorat sig själva till varje pris måste få besked om och kunna ta kontroll över då de inte gärna kan tänka sig att vi har något likvärdigt som människor gemensamt. Om minsta tvivel visar sig i någon familj ser man till att på omvägar sprida ännu större tvivel så att även de bästa släktled kan splittras. Den särskilda info man så måste inhämta och sprida vidare i ny form med hjälp av vissa utvalda bland grannar, kolleger, släkt och vänner skall kunna liknas vid GS men låtsas då bara vara på lek.
Oss man ännu inte lyckats få helt isolerade är tydligen vad hemligmakten mest fruktar. När man tar terrorister och organiserad brottslighet som förevändning att övervaka och kunna skydda oss mot främmande makter är det tydligen demonerna hos dem själva saken gäller.

Att det är den andliga delen av oss som de primärt försöker bryta ner känns ganska klarlagt. Allting strålar ut därifrån och påverkar oss även kroppsligt i förlängningen. Men de ägnar sig ju också åt fysiska och mentala attacker. Jag upplever det som en slags krigsföring mot en TI's hela väsen för att skapa lidande och disharmoni i våra liv.

Förmodligen vill de också attackera alla personer i våran omgivning och få dem att vända sig emot oss, just för att vi ska bli så pass isolerade som möjligt och i slutändan stå där helt ensamma i livet utan uppbackning. Jag vet inte om de har kontaktat min familj vid något tillfälle och serverat rena lögner om mig som i sin tur har fått min familj att vända sig emot mig? Det finns också en möjlighet att jag har fel och att detta inte har pågått under hela mitt liv. Men för tillfället tyder allt på att det är något slags psykterror-experiment som jag mot min egen vilja har blivit utsatt för under flera, flera år i alla fall.

Har fortsatt att nysta lite kring det här med min egen familjära situation efter att jag läste ditt svar här och kom just fram till att det finns ett par andra möjliga scenarion också. Det skulle kunna vara så att de vill få mig att TRO att mina föräldrar, eller min mamma, inte är biologisk familj till mig. Kanske undanhåller de bilder/foton som egentligen finns? (Vill dock inflika att jag aldrig under hela mitt liv har sett några gravidbilder + att jag inte liknar henne rent fysiskt). Kanske är min mamma styrd av dem och får instruktioner om att hon ska börja skriva sitt namn istället för mamma i sina mail till mig. Kanske kommer vissa mail rent av från en annan skribent eftersom att de verkar ha tillgång till mina mail på något sätt. Jag fick en gång ett långt mail från en annan familjemedlem som var skrivet på helt felfri och ganska så avancerad svenska trots att personen ifråga lider av dyslexi och vanligtvis brukar ha ganska stora svårigheter med just själva skrivandet. Jag vet att jag tänkte den gången att det här mailet är skrivet av någon annan. Det var en ganska märklig upplevelse.

Kan du förklara lite mer vad du menar med "... skall kunna liknas vid GS men låtsas då bara vara på lek"? Jag tror inte att jag riktigt förstod din tankegång där.

"Oss man ännu inte lyckats få helt isolerade är tydligen vad hemligmakten mest fruktar."

Mig har de trots allt lyckats få väldigt isolerad dessvärre. Men jag hittar ändå kraften att skriva i tråden ibland. Skriver mest om mina egna upplevelser och erfarenheter här och det kanske kan ses som egoistiskt, men jag känner att det är den enda infallsvinkeln som jag kan skriva ur för att det ska bli ärligt från min sida. Har väldigt svårt för att uttala mig med säkerhet om något annat som jag inte har full inblick i. I de fallen får man ägna sig åt spekulationer, subjektiva tolkningar, personliga åsikter och liknande.
__________________
Senast redigerad av rosalotus 2014-12-02 kl. 18:36.
2014-12-02, 19:05
  #1152
Medlem
swimp78s avatar
Stämmer det att TI:s oftare har homosexuell läggning eller dras till perversa böjelser som tex infattar barn och djur?

Jag säger inte att det är en sanning att så skulle vara fallet, men snacket går i vissa kretsar om en säger..

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback