2014-08-25, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Truman show anyone?

Så känns det ju ofta ...

Det är så tydligt att mycket av det "dolda" som sker i den så kallade verkligheten förr eller senare avslöjas i olika Hollywood-filmer, mer eller mindre tillspetsat eller kryddat.
2014-08-27, 10:28
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Så känns det ju ofta ...

Det är så tydligt att mycket av det "dolda" som sker i den så kallade verkligheten förr eller senare avslöjas i olika Hollywood-filmer, mer eller mindre tillspetsat eller kryddat.

När det är något riktigt upprörande hemligt man har teknik för och vill prova storskaligt så är det så att man t o m börjar med att droppa idéerna till film och fictionsmakare.
2014-08-28, 19:35
Medlem
one.zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus

Hmm...
Matrix kanske...
2014-08-29, 07:04
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av one.zero
Hmm...
Matrix kanske...

Nja, den storyn var ju knappast någon ny idé - exempelvis William Gibson har ju skrivit böcker om den tanken seda 70-talet. Nä, om den här konspirationsidén ska ha någon substans så bör det väl gälla okänd teknik, nya tankar?
2014-08-29, 09:59
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nja, den storyn var ju knappast någon ny idé - exempelvis William Gibson har ju skrivit böcker om den tanken seda 70-talet. Nä, om den här konspirationsidén ska ha någon substans så bör det väl gälla okänd teknik, nya tankar?
Redan på 70-talet kunde man i psykförsvarets slutna kretsar inse sina framtida möjligheter. I samarbete med NATO och även stödd av kommersiella intressen kunde man inleda experimenten. Men först måste man ju se till att droppa idéerna till duktiga fictionförfattare så att vid risk för upptäckt varenda vittnesmål skall kunna avfärdas som fantasiprodukt.
2014-08-29, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orden
Typiska paranoida vanfrestälningar. Inget speciellt med det, det får en significant portion av befokningen. Du skulle kanske prova att tala med någon på psykiatrin? Det är sekrettes på det, så du har inget att förlora. Om du inte inser att det är något konstigt med dina tankar så kan du fråga dig själv hur mycket resuser det skulle ta att göra det du tror hander. Hur orimligt det är att något skulle vilja göra det.
du säger att folk inte kan få hjälp här med detta problem? Det ska jag lova dej dom kan. Med dina inlägg avslöjar du dej själv, och att du borde tillsammans med dom andra perps sitta på fleråriga fängelsestraff. Men jag ska lära alla utsatta att trackasera er. För det är lätt, för ni är ointeligenta lättlurade o framför allt patetiska. Ha en bra dag.
2014-08-29, 14:32
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orden
.... Jag menade internt, dvs att det inte kommer från något externt alls, utan alla dom speciella upplevelserna kommer från något internt.
Så länge du kan behålla denna övertygelse vad som än händer dig själv eller dina närmaste så finns knappast någon anledning för dig att delta i denna fråga. Skeptiker som du lockar mest fram verkligt förvirrade offer för systemet eller imiterande riktiga stalkerproffs så att all seriös debatt kan avledas och tröttas ut till meningslöshet.
2014-08-29, 14:48
Medlem
one.zeros avatar
Citat:

Syftade på handlingen, inte temat. I den filmen går det att ändra temat till en som är mer verklig och ändå behålla storyn men jag tror inte att den hade fått samma genomslag då.
När det gäller tekniken så skulle jag hellre säga mindre känd teknik.
2014-08-29, 15:16
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av one.zero
Syftade på handlingen, inte temat. I den filmen går det att ändra temat till en som är mer verklig och ändå behålla storyn men jag tror inte att den hade fått samma genomslag då.
När det gäller tekniken så skulle jag hellre säga mindre känd teknik.
Jag tror inte riktigt jag förstår vad du menar med tema/handlingspratet. Men jag håller med dig om 'mindre känd teknik', eller t.o.m okända/mindre kända tillämpningar av känd eller okänd teknik.
2014-08-29, 15:23
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blacktipp
du säger att folk inte kan få hjälp här med detta problem? Det ska jag lova dej dom kan. Med dina inlägg avslöjar du dej själv, och att du borde tillsammans med dom andra perps sitta på fleråriga fängelsestraff. Men jag ska lära alla utsatta att trackasera er. För det är lätt, för ni är ointeligenta lättlurade o framför allt patetiska. Ha en bra dag.
Nu blev jag nyfiken, är jag också en perp som borde sitta inlåst?
2014-08-31, 00:34
Medlem
one.zeros avatar
Citat:
Jag tror inte riktigt jag förstår vad du menar med tema/handlingspratet. Men jag håller med dig om 'mindre känd teknik', eller t.o.m okända/mindre kända tillämpningar av känd eller okänd teknik.
Alltså... The Matrix är ingen vanlig actionrulle utan den ska man se med ett öppet sinne eftersom den är fylld med massor av genomtänkta subtila kommentarer. Hörde om en lärare inom psykologin som gav sina elever i hemläxa att se den filmen. En bra tolkning av filmens 'alternativa handling' finns här:
http://www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/matrix-som-metafor/

I början av konspirationsfilmen - The wake up call, får man en annan tolkning. Då ser man scenen med det röda och blå pillret men den har ändrats med olika klipp om hur de tror att de flesta människor uppfattar sin verklighet.(Enligt min uppfattning)
https://www.youtube.com/watch?v=yT1GavDtiwM

Kanske finns det inslag i Matrix-triologin som man kan koppla till GS...
2014-09-01, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tv4ove
Men först måste man ju se till att droppa idéerna till duktiga fictionförfattare så att vid risk för upptäckt varenda vittnesmål skall kunna avfärdas som fantasiprodukt.

En mycket klarsynt observation!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in