2014-09-01, 16:33
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Har precis gjort mitt livs första aktieköp. 120 aktier i Fingerprint á 43,80 Bara att hålla tummarna nu...
bara att hålla de stilla ett par år och du bör ha 3-5 dubblat värdet.
2014-09-01, 16:40
Medlem
Broheims avatar
Apple ska tydligen ha fingertrycksavläsare på sin nästa telefon enligt di.se
Ett nfc-chip, har det något mer fingerprint att göra?

http://www.di.se/artiklar/2014/9/1/nya-iphone---gjord-for-shopping/
2014-09-01, 17:43
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Broheim

Undrar du ifall de kommer integrera Fingerprint Card's sensor? I så fall är svaret nej då de köpte upp ett sensorbolag förra året.

Räkna med att alla telefoner kommer inneha en sensor inom ett par år, lösenord är på väg bort nu då bekvämligheten är högsta prioritet. Du slipper komma ihåg lösenord, du identifierar dig på 1 sekund och säkerheten ökar dessutom i takt med sensorernas utveckling som nu kommer skjuta i taket.

Folk förstår fortfarande inte vad Apple's beslut innebar när de satte in sensorn, sen kom Samsung och nu kommer även Huawei med sensor och det är VÅRAN Alltså, de 3 största smartphone tillverkarna har alltså visat vägen och den nya standarden(Då är det bara att räkna ut marknaden och sen ser ni svaret..)
2014-09-01, 19:34
Medlem
Citat:

NFC står för Near Field Communication, alltså kan det fungera som moderna passerkort och liknande.

En ganska shysst kombination med fingeravtrycksläsare även om jag själv är mycket skeptisk till biometriska skyddsmetoder.

Lösenord går att ändra, men biografiska data...
http://2.bp.blogspot.com/-9nFVnOILexs/Uk36DaOua3I/AAAAAAAAPtA/RwbYonre38M/s400/DemolitionMan_007.jpg
2014-09-01, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
bara att hålla de stilla ett par år och du bör ha 3-5 dubblat värdet.

Den dagen (om det händer) Fingerprint står i 70:- kr eller mer så är nog chansen alldeles för hög att jag kommer sälja... Kommer inte ha is i magen nog att kunnavänta ut en kurs på 100-150:-. Speciellt när de varit uppe högt förut och sen bara dalat. Jag kommer vara rädd för en sådan repris.
2014-09-01, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Den dagen (om det händer) Fingerprint står i 70:- kr eller mer så är nog chansen alldeles för hög att jag kommer sälja... Kommer inte ha is i magen nog att kunnavänta ut en kurs på 100-150:-. Speciellt när de varit uppe högt förut och sen bara dalat. Jag kommer vara rädd för en sådan repris.

Lyssna nu riktigt noga.

Förra gången kursen låg uppe i 80kr så var det pga förhoppningar, okej?
Visar det sig nu att FPC har Huawei så är det ingen förhoppning längre utan ren fakta. Uppsidan är alldeles enorm jämfört med nersidan.

Köper du idag på 45ish och säljer på 70ish ja, då har du tjänat en slant. Men kursen kommer mångdubblas.

Investera ett belopp du kan avvara några år och ta det bara lugnt.

Med vänlig hälsning
2014-09-01, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andreasros92
Lyssna nu riktigt noga.

Visar det sig nu att FPC har Huawei så är det ingen förhoppning längre utan ren fakta. Uppsidan är alldeles enorm jämfört med nersidan.

Köper du idag på 45ish och säljer på 70ish ja, då har du tjänat en slant. Men kursen kommer mångdubblas.

Investera ett belopp du kan avvara några år och ta det bara lugnt.

Med vänlig hälsning

Är detta ditt argument till köp? Kursen har varit högre? Det säger bara att den kan ha varit ännu mer övervärderad.
2014-09-01, 22:50
Medlem
Broheims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Undrar du ifall de kommer integrera Fingerprint Card's sensor? I så fall är svaret nej då de köpte upp ett sensorbolag förra året.

Räkna med att alla telefoner kommer inneha en sensor inom ett par år, lösenord är på väg bort nu då bekvämligheten är högsta prioritet. Du slipper komma ihåg lösenord, du identifierar dig på 1 sekund och säkerheten ökar dessutom i takt med sensorernas utveckling som nu kommer skjuta i taket.

Folk förstår fortfarande inte vad Apple's beslut innebar när de satte in sensorn, sen kom Samsung och nu kommer även Huawei med sensor och det är VÅRAN Alltså, de 3 största smartphone tillverkarna har alltså visat vägen och den nya standarden(Då är det bara att räkna ut marknaden och sen ser ni svaret..)
Det är inte alltid tillverkaren vet vad konsumenten vill ha.
Nokia var störst inom mobiltelefoni förut men halkade efter pga felprioriteringar.

Men visst, du har säkert rätt. Jag personligen vill inte ha någon fingeravtrycksläsare i min telefon.
Men kanske ändrar jag mig när jag har sett tekniken och fördelarna.
2014-09-01, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liketed
Är detta ditt argument till köp? Kursen har varit högre? Det säger bara att den kan ha varit ännu mer övervärderad.

Det var mitt försök till en vettig förklaring till personen som hade frågetecken, vilket du skulle förstått om du var läskunnig ;-)

Citat:
Nokia var störst inom mobiltelefoni förut men halkade efter pga felprioriteringar.

Men visst, du har säkert rätt. Jag personligen vill inte ha någon fingeravtrycksläsare i min telefon.

Så sant, men fingeravtryck i mobilen har blivit en trend nu. Apple och Samsung kör hårt på det, de två största tillverkarna i världen. Självklart hakar resten av tillverkarna på och snart kommer det finnas fingeravtryck i alla lurar (så som kameran kom till)
2014-09-02, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andreasros92
Lyssna nu riktigt noga.

Investera ett belopp du kan avvara några år och ta det bara lugnt. Även om Fingerprint skulle levera vad de lovar (500 Mkr omsättning) skulle det krävas åtminstone 25 % i vinstmarginal för att få ned P/E talet till 20.

Med vänlig hälsning

Hur mycket omsättning och till vilka marginaler tror du att en affär för Huawei kan generera?
2014-09-02, 04:52
Medlem
zorb89s avatar
Citat:

touch skärm, kamera, surf, appar etc. Listan är lång på saker man inte trodde på.

Nu är det inte bara en tillverkare som väljer sensor utan alla är påväg in.

Utveckling sker konstant och i rasslande tempo, nu är det lösenord som ska bort enligt jättarna. Vi får se hur det går.

2dar kvar
2014-09-02, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foretagsspionen
Hur mycket omsättning och till vilka marginaler tror du att en affär för Huawei kan generera?

Jag tror inte det blir något jätterally den 4sept, om inte något PM eller något som visar svart på vitt att det är FPCS teknik i luren.

Men vi som är insatta vet så vi har tid att tanka nu innan marknaden får upp ögonen ;-)

Med vänlig hälsning

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in