Citat:
Ursprungligen postat av
Camoplast
Självklart måste man researcha en hel del om företag, personal och mångt andra faktorer.
Är du insider? Såg att du nämnde att du och några till är majoritetsägare. zorb89
Ligger kursen och seglar på rak streck nu pga företaget inte lyckades med att genomföra affärer med tier 1 mobiltillverkare? Partner företaget Crucialtec's kurva ser likt en sjunkade Vasaskepp trots 'genombrottet' runt 21 mars till slutet av månaden.
Visserligen baseras ju inte 'tillväxten från 20 personal till 120', 'flera nyöppnade kontor runt världen' och insider VD, ekonomichef's köp av sammanlagt 60k aktier på prognos. Man 'vet' att detta kommer leda spikrakt uppåt?
Grundar du din tro på FA?
Mycket att lära mig men är tacksam för svar
Vart skrev jag majoritetsägare, har jag använt det ordet måste det ha slagit slint i huvudet..
Vi(aktieägare) har fått top 3 tillverkaren Huawei som släpper första mobilen den 4 September så nej det har inte med det att göra.
Precis, FA är det jag följer långsiktigt. TA kan man följa när man tradar vilket även jag gjort lite i FPC men endast med ett visst antal procent.
Citat:
Ursprungligen postat av
Run3
Vad menar de med "Expect break‐even as of Q4 2014 and strong margin growth sequentially" i presentationen? Att de går break-even för detta året i början på Q4 (med andra ord slutet av Q3)? För annars vet jag inte hur de ska prestera >20% EBITA-marginal för helåret och samtidigt förväntar sig gå break-even. Antar att jag gjort någon tankevurpa.
Nej, du har inte gjort någon vurpa. Funderar också på detta, det är 2 helt olika budskap precis som du skriver.
Det VD sa i februari var, Break even i Q3 och rejäl vinst i Q4. De förvärvade Anactum design men vet inte för hur mycket samt att huawei blev försenad är några saker som påverkar väldigt mycket.
Men man ska inte hänga upp sig allt för mycket på 2014, det blir ändå en ökning på FLERA 100% sedan 2013 och ytterligare flera hundra 2015 med stor säkerhet.
Läs dagens PM:
https://www.avanza.se/placera/telegram/2014/08/27/fingerprint-cards-remium-sanker-forsaljningsestimat-for-2014.html
Blir det försenat 1mån så order läggs på 2015 Q1 ser ni ju att omsättningen kommer öka ifrån 18M till antagligen långt över 120M.
Idag gjordes det även ett INSIDERKÖP på 10.000st aktier:
https://www.avanza.se/placera/telegram/2014/08/27/fingerprint-cards-styrelseledamot-har-kopt-10-000-aktier.html
Spännande att han köper nu så nära inpå Huawei och ifall de inte tror sig klara prognosen.