Citat:
Ursprungligen postat av
Dr.Dzerzhinsky
Det verkar på mig som att du beskrev den ekonomiska struktur som (eventuellt, och i detta fall, faktiskt) kan föda fram den ideologi som blev fallet i Ukraina under tiden för ww2, medan jag helt håller mig på den senare nivån av den enkla anledningen att den sk. genetiska grunden (i alla fall i kausal bemärkelse) för en ideologi är en väldigt knepig frågeställning.
Det räcker för oss att konstatera att denna fascistiska ideologi är förhanden i denna dag och att den har stora praktiska konsekvenser då den slår tillbaks både på den ekonomiska strukturen som på folks faktiska existens, dvs. befolkningen i Donbass utsätts för bombningar av Kiev i frihetens och nationens namn. Målet är att driva ut det ryska, dvs. en etnisk rensning på samma sätt som Bandera gjorde med polacker och judar.
Detta kommer förstås att ta slut. Uppenbart är att Kiev inte har förstått att dess slut också kan innebära slutet på Ukraina som stat. Men jag sörjer iofs inte.
1. Det är mest en fråga om temperaturen på ugnen. Du vet man kan grädda brödet i 50grader eller vrida upp till 250. Receptet är i det sammanhanget ofelbart, men förstås beroende av vilka råvaror som stoppas in.
2. Hur genetiken ska komma in i det där är ju lite svårt att förstå.
3. Det finns en motsägelse i din historiebeskrivning map. bandera och ww2... hur kommer det sig att röda armén körde typ autostrada rakt igenom Ukraina?, var gömde sig Bandera?
Citat:
Ursprungligen postat av
DetVarTypisktJu
Fattar du verkligen inte vad jag snackar om? Allt på din lista kunde då sägas om ryssarnas påstådda invasion av Ukraina. Du gör en bagatell av planer på NATO trupper i Ukriana men skriker skjortan av dig för några fallskärmsjägare, tusentals frivilliga och det är en påstådd invasion från Ryssland?
Lika skall vara lika annars är fördömandet av Ryssland enbart dubbelmoral.
1. Nu har du inte läst tsun-zhu ordentligt märker jag.
2. Jag avsåg förstås EU:s länder och nationella politiker.
3. Jag har inte kommenterat saken överhuvudtaget utan bara konstaterat att Ryssland kan misstänkas inneha rollen som ickekrigförande part i konflikten (förstås by proxy). Det är en ganska stor skillnad där tex. Sverige antog en något aggressivare ton gentemot Sovjet under vinterkriget och mot Nazityskland i samband med operation weserubung samt diverse sjökränkningar i sammanhanget. Som ickekrigförande part kan Ryssland ösa på med så mycket vapen som de önskar i sammanhanget -Novorossiya kan köpa på krita.

By proxy så är Ryssland limiterat till proxyns förmåga. Som vänlig bidragsgivare och hjälpkamrat så är Ryssland limiterat till just frivilliga och understöd.