Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-08-31, 05:10
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av traningsnarkomanen
Problemet med SvPs politik är att den är för invecklad för en okunnig, ointresserad person att ta till sig.. För att nå ut till stora massan måste man kanske förenkla budskapet på något sätt..? Alla som sympatiserar med SvP i dagsläget är garanterat både insatta i judefrågan och i rasfrågan. Det är ett ganska långt steg att ta och det kräver att man läser på ganska mycket innan man blivit av med den hjärntvätt som man blivit påtvingad under ett helt liv.

Exakt vad är invecklat?
För mig som utomstående så framstår den snarare som påtagligt banal.
Kollar man partiprogram och sånt så är det mestadels "Sverige åt svenskarna" och inte mer än så.
Det finns ingen konkret politik utan allt bygger på att det bara är Svenskar som ska få bestämma och att de ska göra det med "svenskarnas väl" i fokus.
Vad är invecklat med det? De vill ju överhuvudtaget utveckla sin politik.
Citera
2014-08-31, 07:24
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Exakt vad är invecklat?
Kollar man partiprogram och sånt så är det mestadels "Sverige åt svenskarna" och inte mer än så.
Det finns ingen konkret politik utan allt bygger på att det bara är Svenskar som ska få bestämma och att de ska göra det med "svenskarnas väl" i fokus.

Det finns delar som kan vara krävande för gemene man att sätta sig in i, t.ex kritiken mot det nuvarande styrelseskicket.
Citera
2014-08-31, 07:45
Medlem
Citat:
Exakt vad är invecklat?
Det är en kärnfråga. Med tanke på att inget annat parti står för detta så blir det en extra viktig fråga. Resterande partier vill ha den största proportionerliga flyktingströmmen i Europa för att imponera på sina EU-kolleger i utlandet för att sedan anse att konsekvenserna är folkets problem. Vad är sunt med det? Sedan vore det en god idé för partiet att införa fler folkliga val, istället för att man bara röstar på ett helt paket som ska råda i fyra år vart fjärde år. Detta förslag har lagts fram flera gånger.
Citera
2014-08-31, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Det är en kärnfråga. Med tanke på att inget annat parti står för detta så blir det en extra viktig fråga. Resterande partier vill ha den största proportionerliga flyktingströmmen i Europa för att imponera på sina EU-kolleger i utlandet för att sedan anse att konsekvenserna är folkets problem. Vad är sunt med det? Sedan vore det en god idé för partiet att införa fler folkliga val, istället för att man bara röstar på ett helt paket som ska råda i fyra år vart fjärde år. Detta förslag har lagts fram flera gånger.

Hur vore det om du istället för att börja rabbla massa skit svarar på en fråga om du nu ska citera den i ditt inlägg.
Det du skriver, rätt eller fel, har inte ett skit med mitt inlägg som du citerade att göra. Har du problem med läsförståelse eller är du bara korkad?
Citera
2014-08-31, 08:39
Medlem
Neolitikums avatar
Det höjs röster om att SvP bör förbjudas.

Citat:
Partiet är antidemokratiskt, antisemitiskt och skriver i sitt idéprogram att "endast människor som tillhör det västerländska genetiska och kulturella arvet, där de etniska svenskarna ingår, skall kunna vara svenska medborgare".

Samtidigt får Sverige allt tyngre kritik för sin generösa inställning till högerextrema partiers rätt att sprida sin propaganda.

I sin senaste rapport om Sverige noterar FN:s kommitté mot rasdiskriminering med oro att rasistiska och extremistiska organisationer fortsätter att verka. FN har flera gånger bett Sverige anpassa sin lagstiftning till konventionen som trädde i kraft 1969, skriver TT.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19452946.ab

Det blir säkert en valfråga.

De rödgröna ska enligt rykten från den socialdemokratiska tidningen Dagens Arena, sätta Maria Ferm som antirasistminister.
http://www.dagensarena.se/innehall/rodgron-regering-en-lang-en-kort-och-en-skaning/

De kommer säkert att införa förbudet vid årsskiftet.
Citera
2014-08-31, 10:16
Medlem
Intrycks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
De rödgröna ska enligt rykten från den socialdemokratiska tidningen Dagens Arena, sätta Maria Ferm som antirasistminister.
http://www.dagensarena.se/innehall/rodgron-regering-en-lang-en-kort-och-en-skaning/

Om inte det är en bra anledning att kalla sig för rasist så vet jag inte vad. Om SD:s väljare kallat sig för rasister så hade det varit som att officiellt vara anti 10% av väljarkåren.
Citera
2014-08-31, 10:37
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av traningsnarkomanen
Problemet med SvPs politik är att den är för invecklad för en okunnig, ointresserad person att ta till sig.. För att nå ut till stora massan måste man kanske förenkla budskapet på något sätt..? Alla som sympatiserar med SvP i dagsläget är garanterat både insatta i judefrågan och i rasfrågan. Det är ett ganska långt steg att ta och det kräver att man läser på ganska mycket innan man blivit av med den hjärntvätt som man blivit påtvingad under ett helt liv.
Vad är det som är invecklat med att vilja att ens folk ska överleva med ett eget land att leva i med självstyre?

Det är ju det som är kärnan och den viktigaste punkten.
Citera
2014-08-31, 10:53
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intryck
Fienden är just nu mer än 99% av svenska folket.
Nej, 99% av svenska folket är inte fiender. Svenska folket är lurade och manipulerade offer som vi ska rädda. Fienden är den kulturmarxistiska median, och alla krafter som finansierar och understöder den. Den kulturmarxistiska makten är ju då ledd av judar som nog alla känner till.
Citat:
Därför ska man använda fiendens epitet. Om man kallar sig för nazister, är detta vad folk måste börja tänka på och medier börja fråga sig:

"Okej, de kallar sig själva för nazister. Kommer de verkligen försöka gasa ihjäl folk? Eller borde man läsa deras partiprogram för att analysera vad de verkligen vill?"
Förstår vad du menar. Det finns en viss poäng i det du säger. Ska inte säga att jag säkert har rätt, tror dock inte riktigt på att göra så ändå.
Citat:
Om SvP skulle kalla sig för nazister skulle det rentav vara en journalistisk plikt att undersöka vilka hot som föreligger. (På samma sätt som USA:s gränsbevakning helt enkelt inte kan släppa in folk som skämtar om att utföra terrordåd.) Som det är nu, kan medierna sprida skräck med ordet "nazister" UTAN att behöva undersöka farlighetsgraden. För att SvP väljer att göra sig själva underjordiska och svåråtkomliga genom att blåneka. Det är en signal om att SvP ändå inte kommer samarbeta med medierna för att till folket föra ut information om vad SvP EGENTLIGEN vill. Vilket är suspekt och gör att folket inte förväntar sig annat än att medierna babblar på om nazister, nazister, nazister.
Så länge man visar sig egal till vad fiendemedia och dess medlöpare kallar dig, så tror jag inte det spelar någon roll. Man måste ju på något sätt ändå ha ett riktigt epitet att kalla sig, något som faktiskt betyder något, blir tramsigt och förvirrande annars.
Citat:
Exakt vad "nazism" och "rasism" borde betyda, är oviktiga lingvistiska frågor. För ett parti är det desto viktigare att fylla ord som folk vill kalla partiet för med nytt innehåll. "Nynazister" borde passa ännu bättre.
Menar du att man externt ska kalla sig nazister/nynazister/rasister/nyrasister/fascister/nyfascister/extremister(nyextremister?)/hatare(nyhatare?)/intoleranta för att avväpna fiendens propagandakrig, och internt kalla sig nationalister?
Citat:
Om man överhuvudtaget behöver skapa anledningar att få folk att tänka på nazism. Den är en historisk företeelse som var onaturlig. Vanlig rasism är verklig och naturlig. SvP gör bort sig i stugorna genom att problematisera judisk och homosexuell kultur.
Jag tror att sålänge man aldrig ursäktar sig eller överhuvudtaget säger att "nä, vi är inte nazister", så blir det bäst effekt. Sålänge du står för att de åsikter du har är de enda rätta och sanna oavsett vad fiender kallar det, så ser jag inte riktigt hur "nazist/rasist"-epitetklistrandet har någon effekt.
Citat:
Men SvP är i alla fall de enda som pratar om genetik. Till skillnad från lingvistiska frågor, är frågan om vilken genetik Sverige ska utgöras av viktig. Den viktigaste.
Så är det absolut, den biologiska överlevnaden är kärnan och det viktigaste, då det är vad just människor är - biologiska varelser.
Citera
2014-08-31, 12:22
Medlem
Intrycks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Menar du att man externt ska kalla sig nazister/nynazister/rasister/nyrasister/fascister/nyfascister/extremister(nyextremister?)/ hatare(nyhatare?)/intoleranta för att avväpna fiendens propagandakrig, och internt kalla sig nationalister?

Helst hade jag sett kombinationen nationalister och rasister, det vill säga kalla sig både och utåt. Men om SvP verkligen måste problematisera och göra politik av ämnet judisk och homosexuell kultur, vilket jag antar är det främsta skälet till att folk kommer att tänka på nazism, så passar väl nynazister och nationalister bra. Om man lägger till ett "ny" så kan man fylla ordet med vilka nya associationsingredienser man vill. Den närmast autistiska synen på språkfrågor är en bromskloss.

Centerpartiets "Närodlad politik", och den grafiska design som orden presenteras i, är det toppklass på. (Synd bara, för C, att Sverige har en centraliserad kultur och att "fri invandring" är rätt långt från närodlad politik.)
Citera
2014-08-31, 17:10
Medlem
RexGermanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leliana
P1 Karlavagnen nämndes men länkades inte. Här för de som är intresserade att höra vad Åkesson har att säga om just Svenskarnas parti, 43min in; http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/420400?programid=3117
Ännu en bekräftelse på att SD numera är ett svenskfientligt parti med en korrupt ledning. Tack för länken.
Citera
2014-08-31, 17:30
Medlem
Citat:
Medan SvP har folkets stöd då menar du?
Det visar väl sig om ett par veckor, men jag har svårt att tro att ens 0,5% av folket stödjer eller sympatiserar med SvP.

Nu har väl valresultat inte så mycket med saken att göra även om jag tror att SvP får betydligt mer än 10 000 röster och på sikt kan bli tillräckligt stora för att ta sig in i riksdagen. Tror att de flesta med SvP framför skabbvänstern efter deras framfart nyligen vilket på sikt kan yttra sig i att de även börjar rösta på partiet.
Citera
2014-08-31, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Nu har väl valresultat inte så mycket med saken att göra även om jag tror att SvP får betydligt mer än 10 000 röster och på sikt kan bli tillräckligt stora för att ta sig in i riksdagen. Tror att de flesta med SvP framför skabbvänstern efter deras framfart nyligen vilket på sikt kan yttra sig i att de även börjar rösta på partiet.

Då tror du nog fel.
Oavsett att moderata väljare avskyr all form av vänster och sossar säkert ogillar autonoma. Men att de skulle avsky dessa mer än de avskyr nazister? Knappast. (och innan ni börjar gnälla om att SvP minsan inte kallar sig nazister. En majoritet av folket ser dem som nazister och det är vad som räknas i det här fallet)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in