Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-08-30, 14:43
Medlem
.buenaventura.s avatar
Vad händer med svenskarnasparti.se? "Ett fel uppstod vid anslutning till databasen"
Citera
2014-08-30, 15:26
Medlem
NirvanAs avatar
Kommer realisten/svp filma talen och demotåget eller?
Citera
2014-08-30, 16:50
Medlem
Intrycks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Tror inte på att börja kalla sig utefter fiendens epitet. Däremot så bör man aldrig ursäkta sig om att "jag är inte rasist eller nazist, etc". Orden är meningslösa och betydelselösa. Jag är nationalist, och vad fiender kallar mig ger jag blanka fan i..

Fienden är just nu mer än 99% av svenska folket. Därför ska man använda fiendens epitet. Om man kallar sig för nazister, är detta vad folk måste börja tänka på och medier börja fråga sig:

"Okej, de kallar sig själva för nazister. Kommer de verkligen försöka gasa ihjäl folk? Eller borde man läsa deras partiprogram för att analysera vad de verkligen vill?"

Om SvP skulle kalla sig för nazister skulle det rentav vara en journalistisk plikt att undersöka vilka hot som föreligger. (På samma sätt som USA:s gränsbevakning helt enkelt inte kan släppa in folk som skämtar om att utföra terrordåd.) Som det är nu, kan medierna sprida skräck med ordet "nazister" UTAN att behöva undersöka farlighetsgraden. För att SvP väljer att göra sig själva underjordiska och svåråtkomliga genom att blåneka. Det är en signal om att SvP ändå inte kommer samarbeta med medierna för att till folket föra ut information om vad SvP EGENTLIGEN vill. Vilket är suspekt och gör att folket inte förväntar sig annat än att medierna babblar på om nazister, nazister, nazister.

Exakt vad "nazism" och "rasism" borde betyda, är oviktiga lingvistiska frågor. För ett parti är det desto viktigare att fylla ord som folk vill kalla partiet för med nytt innehåll. "Nynazister" borde passa ännu bättre.

Om man överhuvudtaget behöver skapa anledningar att få folk att tänka på nazism. Den är en historisk företeelse som var onaturlig. Vanlig rasism är verklig och naturlig. SvP gör bort sig i stugorna genom att problematisera judisk och homosexuell kultur.

Men SvP är i alla fall de enda som pratar om genetik. Till skillnad från lingvistiska frågor, är frågan om vilken genetik Sverige ska utgöras av viktig. Den viktigaste.
Citera
2014-08-30, 17:26
Medlem
Varför utgår ni från att människor är rationella, när ni har så stor erfarenhet av att de inte är det?
Citera
2014-08-30, 19:02
Medlem
Eklund1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kreslo
Varför utgår ni från att människor är rationella, när ni har så stor erfarenhet av att de inte är det?

Hur riskabelt och offentligt/offentligt förödande är det att engagera sig politiskt i svp? Någon som har erfarenhet?
Citera
2014-08-30, 20:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eklund1989
Hur riskabelt och offentligt/offentligt förödande är det att engagera sig politiskt i svp? Någon som har erfarenhet?

Det är åtminstone inte förödande att vara öppen med SvP-sympatier enligt vad jag upplevt, engagemang vet jag dock inte. Det beror väl kanske på hur offentlig man är.
Citera
2014-08-30, 20:41
Medlem
Intrycks avatar
Nu kan medierna koppla samman SvP med koncentrationsläger, bara genom att nämna "nazister". Om SvP börjar kalla sig nazister, måste medierna förklara skillnaderna mellan de gamla och nya nazisterna (vilket betyder mer skön gratispublicitet, följt av avdramatisering och normalisering).

Valet borde vara enkelt.
Citera
2014-08-30, 21:11
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intryck
Nu kan medierna koppla samman SvP med koncentrationsläger, bara genom att nämna "nazister". Om SvP börjar kalla sig nazister, måste medierna förklara skillnaderna mellan de gamla och nya nazisterna (vilket betyder mer skön gratispublicitet, följt av avdramatisering och normalisering).

Valet borde vara enkelt.

Fast är det så smart att utge sig som något man inte är?
Citera
2014-08-30, 23:32
Medlem
Tercios avatar
Har svp nån lista med de kommuner de satsar på? Ifall det inte blir något mer pro-judiskt utspel i ukrainafrågan så lutar det åt svp i riksdagen och sd i övriga för min del. Inte hört något om svp i min kommun.
Citera
2014-08-30, 23:37
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Har svp nån lista med de kommuner de satsar på? Ifall det inte blir något mer pro-judiskt utspel i ukrainafrågan så lutar det åt svp i riksdagen och sd i övriga för min del. Inte hört något om svp i min kommun.
Finns på hemsidan var det blir att kandidera.

Tyvärr så måste jag rösta SD i de lokala valen där jag bor och är röstberättigad.
Citera
2014-08-31, 00:11
Medlem
Lelianas avatar
P1 Karlavagnen nämndes men länkades inte. Här för de som är intresserade att höra vad Åkesson har att säga om just Svenskarnas parti, 43min in; http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/420400?programid=3117
Citera
2014-08-31, 01:46
Medlem
Problemet med SvPs politik är att den är för invecklad för en okunnig, ointresserad person att ta till sig.. För att nå ut till stora massan måste man kanske förenkla budskapet på något sätt..? Alla som sympatiserar med SvP i dagsläget är garanterat både insatta i judefrågan och i rasfrågan. Det är ett ganska långt steg att ta och det kräver att man läser på ganska mycket innan man blivit av med den hjärntvätt som man blivit påtvingad under ett helt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in