Citat:
Ursprungligen postat av
Dr.Dzerzhinsky
Det borde stå helt klart att Putin inte kommer att sända trupp till Ukraina såvida inte Kiev anfaller Ryssland. Det finns starka skäl för Putins position vilket de flesta inser.
Jag är internationalist. Jag tror på gemensam övernationell kamp mot fascism och nazism - precis som innan och under andra världskriget. Jag stöder dem som vill ta värvning, men såklart, detta är inte för vem som helst. Fransmännen som intervjuas har militär bakgrund och kommer att hjälpa till att utbilda andra som inte har det.
Jag förstår visst vad du menar och i princip håller jag med, men jag är ändå osäker. Jag vill se kriget avslutat, snabbast möjligt. Jag gillar folket där och vill inte se deras område förstört.
Om de som flytt inte kan återvända från Ryssland inom några månader så kommer de förmodligen aldrig tillbaka. Internationalism och ideologi i all ära men det här handlar om människors liv.
Jag inser inte skälen för Putins position faktiskt. Ryska människor dör. Städer förstörs.
Väst tror ju I ALLA FALL att han är skyldig. Han är ju redan helt svartmålad och jämförs med Hitler. Sanktioner och annat skit. Det kunde inte vara värre än om Ryssland invaderat hela landet och redan annekterat det (vilket jag inte stöder - det räcker med Novorossiya).
Så varför inte säga "okej om ni insisterar" och snabbt gå in.
Tror knappast att reguljära ryska armen ens skulle få något motstånd av ukrainska armen. Dessutom skulle lokalbefolkningen välkomna dem eller vara neutrala.
Skulle gärna se dem göra ett sånt där "sterilt" och snabbt ingrepp som USA jämt inbillar sig att de kan.
Jag säger inte det här för att jag tycker att områdena ska vara ryska. Vill de vara självständiga "folkrepubliker" så varför inte. Dessutom är RF en rätt flexibel federation. Det finns mycket utrymme att göra sin egen grej. Det finns ju redan i princip ett islamiskt kalifat, och flera rätt rejält röda områden i RF, så varför inte en marxistisk folkrepublik, om det är vad de vill ha. Spelar inte mig någon roll.
Men förstörelsen och dödandet måste sluta!
Så förklara varför det vore så jäkla farligt om Ryssland gick in och tog över tills de kan ha någon folkomröstning och börja städa upp?
Men det är inte ett lätt liv. Titta på Pridnestrovie. De må vara jäkligt kaxiga men det är inte ett lätt liv.