2014-08-31, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Det borde stå helt klart att Putin inte kommer att sända trupp till Ukraina såvida inte Kiev anfaller Ryssland. Det finns starka skäl för Putins position vilket de flesta inser.

Jag är internationalist. Jag tror på gemensam övernationell kamp mot fascism och nazism - precis som innan och under andra världskriget. Jag stöder dem som vill ta värvning, men såklart, detta är inte för vem som helst. Fransmännen som intervjuas har militär bakgrund och kommer att hjälpa till att utbilda andra som inte har det.

Det är nog dags för dig att lägga dig och ta dina piller. Putler har sin reguljära armé inne i Ukraina sedan lång tid tillbaks.
2014-08-31, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Har Ukrainska armen fått några vapen från USA eller NATO och i så fall vad för vapen?

Kan det bli aktuellt med att NATO går in i Ukraina? Hur ser ni på saken?

NATO går inte in i Ukraina. Ukraina har 40 miljoner människor som är bra mycket mera motiverade att försvara sitt land mot Putler väldet. Vapen har de ännu inte fått men det lär komma inom kort var så säker på det. Enbart diplomati fungerar inte det har hela EU insett nu. Dock lär det förbli officiellt den diplomatiska vägen EU/NATO/USA lär gå.

Just nu i den lilla yta som Putler tagit är de övermäktiga Ukrainska armén ifråga om materiel. När du ser att invasionen stannar av och Ukraina sätter Putlers armé i halt kan du räkna ut att de uppgraderat.

Intressant blir att se vem som lyckas styra luftherraväldet i östra Ukraina
2014-08-31, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pitbulll
Oj har du hittat en enda film från den 9:e maj som stödjer dina hårt vinklade åsikter. Jag gratulerar

Men inte ens denna film duger till något Putler försvar. Du ser också på filmen att den mycket onyktra lynchmobben styrs av beväpnade agenter eller hur? Agenter som skjuter hel vilt. Ukrainas soldater springer därifrån och försöker undvika konfrontation. Det är INTE den Ukrainska armén som är den aggressiva partner här heller

Men vill din inte ta del av Twitter åsikterna så skit i det. Det är bara tusentals människor där ute som är trötta på Putler väldet. De tycker bara helt sunt att Putler väldet det kan Ryssland behålla för sig själva

Du måste vara efterbliven. Dina bortförklaringar är ju bara rent efterblivna dessutom. Bara ett par sidor bakåt länkade jag denna sida:

http://www.discussionist.com/101451370#post1

Som har videos som live filmar när Kiev-hantlangare skjuter obeväpnade civila, attackerar ambulanser, torterar civila och spränger upp hus och folk till höger och vänster.

Du behöver bara se 6 min av klipp nr 2 på den sidan för det mesta jag just beskrev, eftersom jag vet att din uppmärksamhet tenderar att vandra väldigt snabbt. Totalt har du några timmar av video på den sidan dock.

Klipp nr 1 visar bombningar, Grad, mortars osv och vad resultatet blev, och vad anhöriga till offer har att säga om Poroshenko och Kievarmén.

Här är länken till mitt inlägg:

(FB) Situationen i Ukraina just nu.
2014-08-31, 00:24
Bannlyst
Citat:
Det borde stå helt klart att Putin inte kommer att sända trupp till Ukraina såvida inte Kiev anfaller Ryssland. Det finns starka skäl för Putins position vilket de flesta inser.

Jag är internationalist. Jag tror på gemensam övernationell kamp mot fascism och nazism - precis som innan och under andra världskriget. Jag stöder dem som vill ta värvning, men såklart, detta är inte för vem som helst. Fransmännen som intervjuas har militär bakgrund och kommer att hjälpa till att utbilda andra som inte har det.

Jag förstår visst vad du menar och i princip håller jag med, men jag är ändå osäker. Jag vill se kriget avslutat, snabbast möjligt. Jag gillar folket där och vill inte se deras område förstört.
Om de som flytt inte kan återvända från Ryssland inom några månader så kommer de förmodligen aldrig tillbaka. Internationalism och ideologi i all ära men det här handlar om människors liv.

Jag inser inte skälen för Putins position faktiskt. Ryska människor dör. Städer förstörs.

Väst tror ju I ALLA FALL att han är skyldig. Han är ju redan helt svartmålad och jämförs med Hitler. Sanktioner och annat skit. Det kunde inte vara värre än om Ryssland invaderat hela landet och redan annekterat det (vilket jag inte stöder - det räcker med Novorossiya).

Så varför inte säga "okej om ni insisterar" och snabbt gå in.

Tror knappast att reguljära ryska armen ens skulle få något motstånd av ukrainska armen. Dessutom skulle lokalbefolkningen välkomna dem eller vara neutrala.

Skulle gärna se dem göra ett sånt där "sterilt" och snabbt ingrepp som USA jämt inbillar sig att de kan.

Jag säger inte det här för att jag tycker att områdena ska vara ryska. Vill de vara självständiga "folkrepubliker" så varför inte. Dessutom är RF en rätt flexibel federation. Det finns mycket utrymme att göra sin egen grej. Det finns ju redan i princip ett islamiskt kalifat, och flera rätt rejält röda områden i RF, så varför inte en marxistisk folkrepublik, om det är vad de vill ha. Spelar inte mig någon roll.

Men förstörelsen och dödandet måste sluta!

Så förklara varför det vore så jäkla farligt om Ryssland gick in och tog över tills de kan ha någon folkomröstning och börja städa upp?

Men det är inte ett lätt liv. Titta på Pridnestrovie. De må vara jäkligt kaxiga men det är inte ett lätt liv.
2014-08-31, 00:29
Medlem
CNN har nu en reporter på plats vid den "nya fronten" Novoazovsk, en bit från Mariupol.

För omväxlings skull rapporterar CNN vad de verkligen ser och hör på plats, dvs man ser inte till en enda rysk pansarvagn, som Kiev påstod det finns 100-tal av, och vid intervjuer med lokalbefolkning så säger de att de inte sett några ryska vagnar, och dessutom att de snarare är rädda för ukrainska armén, som brukade komma förbi på motorcyklar ibland, med vapen, ibland packade som fyllon.

Dessutom verkar separatisterna på plats chilla just nu, då Kievs armé sprang fort som fan, lämnade massa materiel igen och inte synts till, också bekräftat av lokalbor, och nu CNN.

https://www.youtube.com/watch?v=YUWttDxSfJk
2014-08-31, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Du måste vara efterbliven. Dina bortförklaringar är ju bara rent efterblivna dessutom. Bara ett par sidor bakåt länkade jag denna sida:

http://www.discussionist.com/101451370#post1

Som har videos som live filmar när Kiev-hantlangare skjuter obeväpnade civila, attackerar ambulanser, torterar civila och spränger upp hus och folk till höger och vänster.

Du behöver bara se 6 min av klipp nr 2 på den sidan för det mesta jag just beskrev, eftersom jag vet att din uppmärksamhet tenderar att vandra väldigt snabbt. Totalt har du några timmar av video på den sidan dock.

Klipp nr 1 visar bombningar, Grad, mortars osv och vad resultatet blev, och vad anhöriga till offer har att säga om Poroshenko och Kievarmén.

Här är länken till mitt inlägg:

(FB) Situationen i Ukraina just nu.

När du krystat plockar fram tillrättalagt material. Men failar ännu en gång. Vem är efterbliven sa du Återigen ser man att Ukrainska armén är hotad innan dödsskjutningen sker. Vad säger det dig?

Vem tog till vapenmakt i östra Ukraina? Var det terroristerna eller Ukrainska armén? Vem tog till vapenmakt på Krim?
2014-08-31, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedPillGal
Men förstörelsen och dödandet måste sluta!

Enkelt. lägg ner vapnen och börja arbeta för en folkomröstning under Ukrainskt styre.

Citat:
Så förklara varför det vore så jäkla farligt om Ryssland gick in och tog över tills de kan ha någon folkomröstning och börja städa upp?

Det är inte det folket vill. Det är ett fåtal kriminella som vill ta över östra Ukraina men det Ukrainska folket vill det inte. Det är ett frihetskrig från Putler förtrycket som sker nu.

Det här vill folket i Ukraina. Varför lyssnar inte Putin på dem?
https://twitter.com/obk/status/505726751616802816
https://twitter.com/daboese7/status/505721318529302528
https://twitter.com/obk/status/505717805321576448
https://twitter.com/itsector/status/505687510966882304

Vilket tror du ger ett rättvist resultat. Folkomröstning under Ukrainskt eller ryskt styre? Var omröstningen på Krim korrekt?
Senast redigerad av pitbulll 2014-08-31 kl. 00:40.
2014-08-31, 00:42
Bannlyst
Citat:
Oj har du hittat en enda film från den 9:e maj som stödjer dina hårt vinklade åsikter. Jag gratulerar

Men inte ens denna film duger till något Putler försvar. Du ser också på filmen att den mycket onyktra lynchmobben styrs av beväpnade agenter eller hur? Agenter som skjuter hel vilt. Ukrainas soldater springer därifrån och försöker undvika konfrontation. Det är INTE den Ukrainska armén som är den aggressiva partner här heller

Men vill din inte ta del av Twitter åsikterna så skit i det. Det är bara tusentals människor där ute som är trötta på Putler väldet. De tycker bara helt sunt att Putler väldet det kan Ryssland behålla för sig själva

Litar du verkligen på allt som skrivs på twitter? Eller bara när det passar din demagogi? Det finns 1000-tals Twitt som skriver om Kievs övergrepp på civila, eller 1000-tals som älskar Putin, men dem passar inte dig, då du tar inte dem in i tråden, har jag fel? Jag litar inte på Twitter som källa, varför? Jag kan öppna ett konto och bajsa lika mycket som vår älskande Calle B. dvs pålitlighet = noll.
2014-08-31, 00:42
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ja, det blev ju svårt att hålla de som krigsfångar då Ukraina inte förklarat krig mot Ryssland. Men de kunde ju ha åtalats för något slags terror brott? Det är ju en anti-terroroperation som Ukraina säger sig genomföra och de påstår ju att Ryssland stöder Folkrepublikerna, då borde man väl kunna åtala dem för terrorism om de nu tillhör en terror-stödande organisation som den ryska staten?

Förresten, är Ryssland på väg att åtalas i någon internationell domstol för stöd av terrorism? Ukraina måste förstås driva på denna fråga, annars förlorar Kiev i trovärdighet – om det nu finns någon mer trovärdighet att förlora, vilket en del tycks mena att det inte finns. Men man kan ju inte bara påstå saker utan att följa upp påståendena med handling, eller är det bara propaganda alltihop?

Eller så är Ukraina medvetna om att Ryssland bara behöver en anledning och i det här fallet var det knappast värt det.
2014-08-31, 00:46
Medlem
Citat:
När får vi se de första svenskarna ta värvning i Folkmilisens internationella brigad?

Här har vi intevjuer med några fransmän som tagit värvning, som det verkar, med gedigen militär bakgrund att döma av vad de säger.

https://www.youtube.com/watch?v=YQFztkaOOII

Ja ska inte du ta värvning som spyr ut kommunism? Tycker du bör göra det och filma lite de oövervinnliga separatisterna och lätta ut på youtube.
2014-08-31, 00:47
Medlem
Citat:
När du krystat plockar fram tillrättalagt material. Men failar ännu en gång. Vem är efterbliven sa du Återigen ser man att Ukrainska armén är hotad innan dödsskjutningen sker. Vad säger det dig?

Vem tog till vapenmakt i östra Ukraina? Var det terroristerna eller Ukrainska armén? Vem tog till vapenmakt på Krim?

Du förespråkar att man ska kunna skjuta obeväpnade civila, bara för att de protesterar och inte tycker som du. Bra, då har du precis visat exakt vad du är för typ.

Jag förstod även att du inte ens skulle orka klicka igenom video nummer ett, som består av dussintals med byar och förorter som bombats av Kievs styrkor, och vittnesmål från kvinnor, barn, pensionärer osv som alla säger samma saker på temat: "Curse Poroshenko and his children, and his childrens children" och "Why is Kiev sending soldiers to bomb us peaceful civilians, why?"

Men jag förstår nu att de var ett hot 1.5 mil ifrån armén som pepprade dom med GRAD, i din hjärna.
2014-08-31, 00:52
Medlem
MADs avatar
Citat:
Tror knappast att reguljära ryska armen ens skulle få något motstånd av ukrainska armen. Dessutom skulle lokalbefolkningen välkomna dem eller vara neutrala.

Jag tror tvärt om att Ryssland skulle få stora problem.
Ukraina skulle självfallet inte kunna stå emot mer än ett par månader utan stöd från omvärlden.
Men det skulle på intet sätt bli någon promenadseger för Ryssland. När det gäller lokalbefolkningen i den östra delen är det svårt att avgöra vilket stöd separatisterna egentligen har då det bara är en den ryssvänliga sidan som uttalar sig. Övriga är för rädda för att göra det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in