Citat:
Ursprungligen postat av
Dr.Dzerzhinsky
När får vi se de första svenskarna ta värvning i Folkmilisens internationella brigad?
Här har vi intevjuer med några fransmän som tagit värvning, som det verkar, med gedigen militär bakgrund att döma av vad de säger.
https://www.youtube.com/watch?v=YQFztkaOOII
Som du kan gissa så är jag HELT bakom folkrepublikerna i den här frågan.
Men jag vet inte om jag håller med om att det här är lämpligt och även om det sker spontant så tycker jag inte att det ska uppmärksammans av RT.
Det här kan inte lösas av sympatisörer från EU söker sig dit och leker krig, även om de har goda avsikter. Det kan lösas, enligt mig, när Putin får handen ur rumpan och gör det han borde gjort i April - nämligen gå in och får slut på eländet, snabbt utan mer förstörelse eller dödsfall. Sen är det bara att ösa gas och oljepengar på området i åratal för att bygga upp. Varför i helskotta kunde man inte gjort slag i saken innan tusentals dog och massor av byggnader och hem förstörts!
Å andra sidan vore det intressant att se hur Aftonbladet skulle hantera när Jonte Jonsson, 22 har "spårlöst försvunnit" antagen kidnappad av Kiev regeringens soldater, eller Kajsa Karlsson, 19 dör av ett skott i magen från Kievsoldaterna. Skulle man tiga ihjäl det, eller köra det populära tricket att den motsatta sidan egentligen var skyldig? Alternativt svartmåla personen...