2014-08-30, 23:21
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedPillGal
Du är ett hjärntvättat propagandaoffer min vän, som repeterar klicheer, och inte kan något om ämnet. Kan du ryska? När var du sist i Ryssland. Du pratar i nattmössan och upprepar USA propaganda som du har förstånd till.

Struntprat.

Har du någon åsikt om Hitler? I så fall, kan du tala tyska? När var du i Tyskland senast? o.s.v. Inser du hur dum du låter nu?

Jag tror de flesta här som kritiserar Putins aggression kan tala åtminstone viss ryska eller ukrainska (vissa kan tala det flytande), känner folk som bor där och har besökt dessa länder flera gånger.
2014-08-30, 23:22
Medlem
Citat:
Du är ett hjärntvättat propagandaoffer min vän, som repeterar klicheer, och inte kan något om ämnet. Kan du ryska? När var du sist i Ryssland. Du pratar i nattmössan och upprepar USA propaganda som du har förstånd till.

Tryckte jag på en känslig knapp? Kan lova dig att när det gäller censur på nätet är jag djupt insatt. När bodde du i Ryssland senast?
2014-08-30, 23:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Nu ser det ut som att Poroshenko ska be EU att vänta med ytterligare sanktioner för att se om hans nya fredsplan får en chans. Kravet är att terroristerna lägger ner sina vapen mot att en diskussion tas om utökat självstyre för Donbass. Nu är detta dock dömt att misslyckas, inte lätt att förhandla med kriminella drägg, men det är ett symboliskt viktigt steg att Poroshenko i alla fall gör ett försök.

Förhandla eller ställa krav? Att ställa krav: "Lägg ner sina vapen mot en diskussion..." är ingen fredsplan,
det är en ultimatum eller kapitulation för (hur kallar du dem) separatisterna, terroristerna, federalisterna...

Att slå sig när och prata med de och presentera sina plan och funderingar, sen kompromissa lite, ja...
och kanske komma till något som passar alla... oj, att jag bara försöker....
Glöm det.
Senast redigerad av mrkela64 2014-08-30 kl. 23:42.
2014-08-30, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Konstantin Malofeev

http://en.wikipedia.org/wiki/Konstantin_Malofeev
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_individuals_sanctioned_during_the_2014_pro -Russian_unrest_in_Ukraine#Against_Russia.2C_Crime a_and_Ukraine
http://www.ft.com/cms/s/0/84481538-1103-11e4-94f3-00144feabdc0.html

Tackar!
2014-08-30, 23:32
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
När får vi se de första svenskarna ta värvning i Folkmilisens internationella brigad?

Här har vi intevjuer med några fransmän som tagit värvning, som det verkar, med gedigen militär bakgrund att döma av vad de säger.

https://www.youtube.com/watch?v=YQFztkaOOII
2014-08-30, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pitbulll
Ok en liten läxa om hur man söker sanningen eller låter blir den. Twitter som händer du i nutid skulle kunna vara sanningen. Fattar du? Men en historia lektion om vem som "ägde" Krim på 900 talet är knappast en trolig sanning år 2014

Om man verkligen VILL ta reda på vad folket i Krim/Ukraina önskar i denna konflikt är det vettigt att ta del av Twitter flödet. Att blunda för det är att blunda för en del av sanningen. Du fördrar att blunda. Du vet vad som händer om man blundar i en konflikt (MMA, proffsboxning m m) man åker på en nit så det stänker om det till slut

http://www.liveleak.com/view?i=b0c_1399671187

Eller så blir man skjuten i huvudet när man håller händerna i luften, som dessa civila.

Behåll du dina Twitteråsikter de är inte vatten värda.
2014-08-30, 23:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Nu ser det ut som att Poroshenko ska be EU att vänta med ytterligare sanktioner för att se om hans nya fredsplan får en chans. Kravet är att terroristerna lägger ner sina vapen mot att en diskussion tas om utökat självstyre för Donbass. Nu är detta dock dömt att misslyckas, inte lätt att förhandla med kriminella drägg, men det är ett symboliskt viktigt steg att Poroshenko i alla fall gör ett försök.
Vad svamlar du om, vilka terrorister? Poroshenko har ju redan sagt, att det är en rysk invasion, din pucko! Sluta kolla på rysk propaganda, din Putlerkrammare!
2014-08-30, 23:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
När får vi se de första svenskarna ta värvning i Folkmilisens internationella brigad?

Här har vi intevjuer med några fransmän som tagit värvning, som det verkar, med gedigen militär bakgrund att döma av vad de säger.

https://www.youtube.com/watch?v=YQFztkaOOII

Som du kan gissa så är jag HELT bakom folkrepublikerna i den här frågan.

Men jag vet inte om jag håller med om att det här är lämpligt och även om det sker spontant så tycker jag inte att det ska uppmärksammans av RT.

Det här kan inte lösas av sympatisörer från EU söker sig dit och leker krig, även om de har goda avsikter. Det kan lösas, enligt mig, när Putin får handen ur rumpan och gör det han borde gjort i April - nämligen gå in och får slut på eländet, snabbt utan mer förstörelse eller dödsfall. Sen är det bara att ösa gas och oljepengar på området i åratal för att bygga upp. Varför i helskotta kunde man inte gjort slag i saken innan tusentals dog och massor av byggnader och hem förstörts!

Å andra sidan vore det intressant att se hur Aftonbladet skulle hantera när Jonte Jonsson, 22 har "spårlöst försvunnit" antagen kidnappad av Kiev regeringens soldater, eller Kajsa Karlsson, 19 dör av ett skott i magen från Kievsoldaterna. Skulle man tiga ihjäl det, eller köra det populära tricket att den motsatta sidan egentligen var skyldig? Alternativt svartmåla personen...
Senast redigerad av RedPillGal 2014-08-30 kl. 23:50.
2014-08-30, 23:55
Medlem
Ett mycket graverande bevis för att separatisterna faktiskt inte finns utan är helt och hållet Putins hejdukar är att motståndet mot Ukrainas legitima regim i de stora befriade östra delarna är mycket litet. Ukrainas armé har inga problem alls att hålla de städer som ligger under deras kontroll i östra Ukraina. De problem som är är reguljära ryska armén och dem möter de i ställnings krig armé mot armé. Mycket litet gerillakrigföring har skett i östra Ukraina.

Jobbigt läge för Putin när Ukrainska folket reser sig mer och mer enat mot honom och hans kriminella soldater
2014-08-30, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
http://www.liveleak.com/view?i=b0c_1399671187

Eller så blir man skjuten i huvudet när man håller händerna i luften, som dessa civila.

Behåll du dina Twitteråsikter de är inte vatten värda.

Oj har du hittat en enda film från den 9:e maj som stödjer dina hårt vinklade åsikter. Jag gratulerar

Men inte ens denna film duger till något Putler försvar. Du ser också på filmen att den mycket onyktra lynchmobben styrs av beväpnade agenter eller hur? Agenter som skjuter hel vilt. Ukrainas soldater springer därifrån och försöker undvika konfrontation. Det är INTE den Ukrainska armén som är den aggressiva partner här heller

Men vill din inte ta del av Twitter åsikterna så skit i det. Det är bara tusentals människor där ute som är trötta på Putler väldet. De tycker bara helt sunt att Putler väldet det kan Ryssland behålla för sig själva
Senast redigerad av pitbulll 2014-08-31 kl. 00:02.
2014-08-31, 00:00
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Som du kan gissa så är jag HELT bakom folkrepublikerna i den här frågan.

Men jag vet inte om jag håller med om att det här är lämpligt och även om det sker spontant så tycker jag inte att det ska uppmärksammans av RT.

Det här kan inte lösas av sympatisörer från EU söker sig dit och leker krig, även om de har goda avsikter. Det kan lösas, enligt mig, när Putin får handen ur rumpan och gör det han borde gjort i April - nämligen gå in och får slut på eländet, snabbt utan mer förstörelse eller dödsfall. Sen är det bara att ösa gas och oljepengar på området i åratal för att bygga upp. Varför i helskotta kunde man inte gjort slag i saken innan tusentals dog och massor av byggnader och hem förstörts!

Det borde stå helt klart att Putin inte kommer att sända trupp till Ukraina såvida inte Kiev anfaller Ryssland. Det finns starka skäl för Putins position vilket de flesta inser.

Jag är internationalist. Jag tror på gemensam övernationell kamp mot fascism och nazism - precis som innan och under andra världskriget. Jag stöder dem som vill ta värvning, men såklart, detta är inte för vem som helst. Fransmännen som intervjuas har militär bakgrund och kommer att hjälpa till att utbilda andra som inte har det.
2014-08-31, 00:03
Avslutad
Har Ukrainska armen fått några vapen från USA eller NATO och i så fall vad för vapen?

Kan det bli aktuellt med att NATO går in i Ukraina? Hur ser ni på saken?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in