Citat:
Ursprungligen postat av
Lucas49
Ja det är i så fall bästa beviset på hur en äkta demokrati fungerar. Har det hållits protester mot Putins krigsplaner i Moskva? Avsaknaden av protester i Moskva visar på den ryska demokratins förfall. Så ta gärna fram fler bevis på protester i väst mot makthavare och deras politik avseende Ukraina, det stärker bara förtroendet för vår demokrati.
Nej, det visar att nästan alla stöder Rysslands agerande.
Om du inte tror mig så gå in på närmsta ryska forum (och det finns tusentals att välja på) eller Vkontakte och fråga. Ryssarna har aldrig varit så enade som nu.
Jag har själv aldrig varit något vidare Putin fan, men jag har tinat upp betydligt för honom efter Krim. Det är inte bara det proffsiga helt våldsbefriade utförandet utan även att Putin direkt tog pengar som var avsatta för prestigeprojekt i Ryssland och allokerade till Krim som verkligen behövde det, och ordnade hjälp med allt som behövdes, omgående.
Vad Putin håller på med nu fattar jag inte. Tärningen är kastad när det gäller Donbass och förmodligen även Svartahavskusten. Lika bra att få det överstökat. Men av någon anledning så drar Putin på fötterna.
Han är fortfarande mer populär än någonsin dock, och han har alltid varit rätt hyfsat omtyckt av majoriteteten.