2014-08-30, 16:58
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Jag frågade vad han menade eftersom knivar med stålblad var förbjudna att ta med.

Det kaaaaan ha varit så att kaparna inte gav mycket för lag och ordning....
Citera
2014-08-30, 17:03
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frazkakan
Jag har min egen teori - USA ville ha kriget

Och det enda sättet att få till ett krig är att ta kål på 3000 av sina egna medborgar och orsaka skador för miljarder? Ville de ha krig fanns det väl ändå betydligt bättre sätt...
Citera
2014-08-30, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Och det enda sättet att få till ett krig är att ta kål på 3000 av sina egna medborgar och orsaka skador för miljarder? Ville de ha krig fanns det väl ändå betydligt bättre sätt...

Varför läser du inte vidare? Hade inte tornen rasat så hade väl människoliven räknats i hundratal? Det gör ju faktiskt en viss skillnad. Vidare så kan jag inte tänka mig mycket säkrare kort, med relativt få människoliv i kostnad, som en attack på WTC tornen (kapitalismens byggnadsikoner) och Pentagon(attack på amerikas militära hjärta) .. Det öppnade ju upp för 10 års krig utan mycket protester på hemmaplan.
Citera
2014-08-30, 17:25
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frazkakan
Varför läser du inte vidare? Hade inte tornen rasat så hade väl människoliven räknats i hundratal? Det gör ju faktiskt en viss skillnad. Vidare så kan jag inte tänka mig mycket säkrare kort, med relativt få människoliv i kostnad, som en attack på WTC tornen (kapitalismens byggnadsikoner) och Pentagon(attack på amerikas militära hjärta) .. Det öppnade ju upp för 10 års krig utan mycket protester på hemmaplan.

Please, USA har aldrig nånsin behövt göra något liknande för att gå i krig.
Citera
2014-08-30, 17:39
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Du menar gropen i åkern där man sa att ett plan kraschat och sedan försvunnit?

Hm yttreligare ett riktigt hål i huvudet argumentation när du inte kan komma med något, fel om hastigheter för plan på låg höjd, fattar inte att man kan göra stor skada med mattknivar och knivar med 1 dm knivblad, innan 911 den längsta tillåtna längden.

Så nu störtade inget plan där nä nä mer nonsens från den som kallar sig det denne inte är!
Citera
2014-08-30, 18:21
Medlem
Butterss avatar
Citat:
Vanliga knivar var inte tillåtna, knivar upp till en viss längd på bladet var tillåtna
I Deltas förstaklass på den tiden fick man grillbestick till oxfilén. Varenda passagerare hade tillgång till vanliga matknivar.
Citera
2014-08-30, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butters
I Deltas förstaklass på den tiden fick man grillbestick till oxfilén. Varenda passagerare hade tillgång till vanliga matknivar.
Var det sådana knivar man kapade planet med?
En indikation om att det är rätt hål i huvudet att kapa plan med knivar kanske...
Citera
2014-08-30, 20:03
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Var det sådana knivar man kapade planet med?
En indikation om att det är rätt hål i huvudet att kapa plan med knivar kanske...

Hur menar du?
Citera
2014-08-30, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Hur menar du?
Man förstod att ingen kapare skulle lyckas kapa plan med kniv.
Citera
2014-08-30, 20:56
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Man förstod att ingen kapare skulle lyckas kapa plan med kniv.

Om man ska klaga på att andra skriver bör man föregå med gott exempel, vad i helskotta menar du.

Sluta tugga strofförkortningsmedel och skriv en fullständig mening vad du menar!
Citera
2014-08-30, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Om man ska klaga på att andra skriver bör man föregå med gott exempel, vad i helskotta menar du.

Sluta tugga strofförkortningsmedel och skriv en fullständig mening vad du menar!
Du tror på en fantasiberättelse om att 20 personer från grottor i Afghanistan överlistat världens mest påkostade försvar, är du med?

Inget plan vart kapat den 9/11, det är ingen som kan kapa plan med knivar. Det kunde man inte den 9/11 heller
Citera
2014-08-30, 22:04
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du tror på en fantasiberättelse om att 20 personer från grottor i Afghanistan överlistat världens mest påkostade försvar, är du med?

Inget plan vart kapat den 9/11, det är ingen som kan kapa plan med knivar. Det kunde man inte den 9/11 heller

Ingen har påstått att de kom från grottor i Afghanistan, dina korkade fördomar kan du hålla för dig själv!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in