Arjen Robben är både spontan och arrogant. Såg i La Gazzetta dello Sport att han på en fråga om vad han tycker om Bayerns förvärv av benatia sagt "non so chi sia", "jag vet inte vem han är".
Både Robben och Ribéry tycks vara lite knepiga personligheter, stora egoister och artister som lärt sig att fungera oerhört bra och samspela med andra klasspelare i rätt miljö.
I dag blir det väl för min del att främst hålla koll på Werder Bremen-Hoffenheim och Schalke-Bayern München. Kicker tror på dessa startelvor:
Citat:
Wolf - Fritz, Lukimya, Caldirola, Garcia - Hajrovic, Makiadi, Junuzovic, Elia - Selke, di Santo
Baumann - Beck, Süle, Bicakcic, J.-S. Kim - Polanski, Rudy - Volland, Roberto Firmino, Elyounoussi - Szalai
Citat:
Fährmann - Ayhan, Kirchhoff, Matip, Höwedes - Neustädter, Höger - Choupo-Moting, M. Meyer, Draxler - Huntelaar
Neuer - J. Boateng, Dante, Badstuber - Lahm, Gaudino, Alaba, Juan Bernat - Robben, T. Müller - Lewandowski
Jag tänkte lite på den där incidenten häromdan när Guardiola höll på att skälla ut Pizarro på en träning och Müller avbröt honom med någon fråga eller kommentar, och hur Pep då greppar tag i Müller, bl.a. om nacken, och liksom ruskar om honom. Tror inte sådant hade fungerat om det riktats mot Ibrahimovic. Tror inte Guardiola skulle ha fått för sig att pröva det.